Kecáliště

upraveno 29. června 2011 v Rozličný pokec
Přenesli jste se v určité diskuzi extrémně daleko od tématu? Nevíte co s tím? Nechce se vám kvůli nějaké malichernosti zakládat nový topic. Sem s tím!!! Multi-tematický topič na cokoliv....
1312313315317318581

Komentáře

  • Tak nemám a určitě nejsem žádnej klausovskej homofob, který mu vadí teplý lidi, ale nevadí mu teplý klíma (abych obě diskuze propojil). Spíš jsem čekal že takováhle postava prostě nemůže bejt ani taková ani maková, prostě by měl být amorfní jak šmoulové... :D
    Na jednu stranu to tak je, protože v knize o tom krom výstředních kusů oblečení a vztahu k narušeným chlapcům (jak riddle tak potter :D ) není žádná zmínka (=žádná zmínka vlastně). Takže to že se s tím JKR vytasila, je dost laciné..
  • @sfik Ona takhle vytasila víc věcí, některé i nedávno. Naučila jsem se to ignorovat. Teď už mi do teho nemá co kecat :D
  • paulczpaulcz zima se blíží
    upraveno 12. srpna 2015
    Jay napsal(a):

    "CO2 přibývá", "CO2 je skleníkový plyn" => GO není DŮKAZ

    Podle mě se na to díváš moc jako matematik. Matematika je založená na důkazech odvozených z axiomů. Pokud v matematice dokážeš, že z A a B vyplývá C, nikdy nenajdeš protipříklad, který by tvrdil opak. Pokud najdeš protipříklad, který teda dokazuje opak, nikdy jsi nemohl v první řadě najít ten důkaz (asi jsi v něm udělal chybu).

    Ve fyzice, biologii, medicíně nebo klimatologii stavíš na experimentech. Čili nejdříve nastřelíš nějakou hypotézu (viz Feynman) a pak se podíváš, jestli hypotéza sedí s experimenty. Nikdy si nemůžeš být jist, jestli je tvá hypotéza správná, musel bys vyzkoušet všechny možné experimenty, což není prakticky proveditelné. Pokud jsi však provedl dostatečné množství smysluplných experimentů a žádný nevyvrací hypotézu, můžeš mluvit o teorii.

    CO2 přibývá je sama o sobě hypotéza. CO2 je skleníkový plyn je hypotéza. GO je hypotéza. Nic z toho nedokazuješ, pouze sleduješ výsledky experimentů (provádíš nějaká měření, analýzy, tvoříš matematické modely). Pokud někdo přijde s experimentem, který prokáže platnost tvrzení "CO2 NENÍ skleníkový plyn", najednou je celá teorie (GO je teorie) v tahu.

    Je mi jasný, že ukázat korelaci je poměrně jednoduché (prodej zmrzliny koreluje s teplotou ovzduší, přitom prodej zmrzliny nezvyšuje teplotu ovzduší), naopak ukázat kauzalitu může být sakra obtížný.

    Co se týče faktu, tak třeba o evoluci se taky často mluví jako o vědeckém faktu. A jak si představuješ, že někdo došel k tomu, že evoluce je věděcký fakt? Našel matematický důkaz? Odpověď je asi spíš experimenty a pozorování.
  • Tyrion LannisterTyrion Lannister The Mannis strikes back!!!!!!
    image

    Výstižné =D
  • upraveno 13. srpna 2015
    Vena napsal(a):


    V pred-predchozim prispevku jsem to rikal. Dane. Treba osvobozeni od dani, pokud si koupis elektricke/hybridni auto, pro zacatek. Tak jak to je ted treba v Norsku. Nebo naopak treba zvyseni dani na pohonne latky. Mnoho moznosti.

    To první je kontraproduktivní populismus, to druhé jenom nefunguje.

    Elektromobily řeší lokální problém (na úkor globálního), protože výroba elektrické energie produkuje zároveň "odpadní" teplo. Účinnost elektromotoru je sice slušná, účinnost přeměny tepla na elektrickou energii nikoliv a stejně tak její "skladování". V celkovém součtu tak elektromobil na jeden ujetý km spotřebuje víc energie (která se ve finále všechna disipuje na teplo) než benzíňák. Ano, ve městě bude možná dýchatelněji (je-li argumentem toto, fajn, proč ne), ale z pohledu celkové tepelné bilance je situace přesně opačná. Pokud budu navíc tu elektřinu vyrábět z uhlí apod., budou srovnatelné i celkové emise.

    Další příklad (trochu si rýpnu do paula):
    paulcz napsal(a):


    Je mi jasný, že ukázat korelaci je poměrně jednoduché (prodej zmrzliny koreluje s teplotou ovzduší, přitom prodej zmrzliny nezvyšuje teplotu ovzduší)

    Právě že zvyšuje. Odvést teplo ze studenějšího tělesa na teplejší vyžaduje energii a nelze to provést se 100% účinností (2. zákon termodynamiky). Snězení zmrzliny sice ochladí konzumenta, nicméně stroj na výrobu zmrzliny ohřeje ovzduší, a to o víc. Stejně tak lednice, klimatizace a podobné výdobytky.

    Ohledně té cenové regulace - peníze jsou (ač to z míry všeobecné posedlosti jimi nevypadá) pouze měřítko. Je úplně jedno, kolik bude stát benzín, spálen bude všechen, co je/bude k dispozici. Z globálního hlediska je takřka jedno, zda ho spálí Evropa, Asie nebo USA, plebs nebo pár vyvolených, a jestli to bude za rok nebo za deset. Lidstvo dokáže fungovat i bez ropy, ale nemíní to znovu dělat, dokud nějaká bude. Podobný nesmysl (z globálního pohledu) je německý odklon od jádra.

  • paulczpaulcz zima se blíží
    Ugla napsal(a):

    Právě že zvyšuje. Odvést teplo ze studenějšího tělesa na teplejší vyžaduje energii a nelze to provést se 100% účinností (2. zákon termodynamiky). Snězení zmrzliny sice ochladí konzumenta, nicméně stroj na výrobu zmrzliny ohřeje ovzduší, a to o víc. Stejně tak lednice, klimatizace a podobné výdobytky.

    Ježíši, to jsem teda skutečně opomněl. Tak já to zkusím podruhé. Množství lovících sov (ostatně i komentujících na IceFire) koreluje s tím, jestli je venku tma. Přitom sovy nezpůsobují tmu.
  • @Vena: Aha, takže já vystřihnu dvě tvé reakce a zkusme se zamyslet, co tím říkáš.
    "Neznam presny obsah, ale prijde mi zvlastni, restrikce na emise se tykaji jenom vyspelych zemi, a treba Ciny a Indie ne (coz jsou zeme na druhem a tretim miste podle velikosti CO2 emisi, pokud se nepletu). V USA to ocividne odmitli ratifikovat, v Kanade od toho ustoupili... asi z toho nic moc nebude."
    "V pred-predchozim prispevku jsem to rikal. Dane. Treba osvobozeni od dani, pokud si koupis elektricke/hybridni auto, pro zacatek. Tak jak to je ted treba v Norsku. Nebo naopak treba zvyseni dani na pohonne latky. Mnoho moznosti."
    Chápu to tak, že pokud se budeme omezovat dohodnutým způsobem, je to víceméně k ničemu, protože to není závazné pro všechny a největší znečišťovatelé si nelámou hlavu s tím, proč se chovat zodpovědně a vynakládat prostředky na omezení dopadů (což o to, to je smutný fakt, že ať budu sebečistotnější, tak když soused sere na zahradě, že budu mít smrad i já na té své). Druhá rada pak vyznívá ve smyslu, že i přesto, že se snažím zavést (respektive přistoupil jsem na cizí návrh a dodržuju jej) něco smysluplného (splachovací záchod do každé rodiny - což samozřejmě je finanční náklad), doporučíš mi vysadit si na své zahradě místo mrkve růže (za nějaké moje náklady to zdaleka problém nevyřeší, protože příčina zůstane a změna na mé zahradě to nepřebije).
    - Stejně tak Kjoto - je tam tuším závazek každé země snížit emise o 10%. Vymýšlet, jak jak je snížit o 15% je jistě chvályhodné, ale pokud každý výrobek, který nevyrobím (protože jeko dražší jej neprodám) se sníženou emisí 10 tun tentýž dovezu od neomezeného (levnější náklady) s emisí 20 tun na stejný výrobek, tak se můžu být do prsou, jaký jsem pašák, ale ty dopady nejsou moc OK, co?
    Takže, nebylo by třeba prospěšnější zavést dovozní embargo na státy, které na Kjóto (a doufám případného následovatele) nepřistoupí? Já nevím, já se vážně ptám, nicméně mám pocit, že mezinárodní tlak by měl šanci... a jestli si to pak každý stát vyřeší zdaněním dechu, ropy, nebo průmyslu (jak už to s emisníma povolenkama myslím funguje) už by byla jeho věc.
    Ostatně, my s naší nadmořskou výškou máme ten luxus, že vůči USA, Kanadě, Indii i Číně můžeme říct "kulový" - když se vy odmítáte chovat zodpovědně, tak nás vaše ekonomické ztráty za stoupající oceán nezajímají a jakákoli podpora by se měla směřovat k zemím jako Japonsko, Holandsko a podobně, protože to jsou ti vážně poškození...
  • VenaVena Stannis the Mannis!!!
    upraveno 13. srpna 2015
    @Ugla
    To první je kontraproduktivní populismus, to druhé jenom nefunguje.
    Populismus? Nekde jsem cetl, ze hodne lidi odmita globalni oteplovani, protoze to ohrozuje jejich politickou ideologii. Zacinam mit pocit, ze je to mozna pravda.
    Proc myslis, ze to druhe nefunguje? Myslis si, ze to neovlivni nektere lidi k pouziti alternativniho zpusobu dopravy? A ze to nezpusobi urcity odtok investic do jinych (alternativnich) odvetvi?
    Elektromobily řeší lokální problém (na úkor globálního), protože výroba elektrické energie produkuje zároveň "odpadní" teplo.
    Odpadni teplo ma nejaky relevantni vliv na klima?
    Účinnost elektromotoru je sice slušná, účinnost přeměny tepla na elektrickou energii nikoliv a stejně tak její "skladování". V celkovém součtu tak elektromobil na jeden ujetý km spotřebuje víc energie (která se ve finále všechna disipuje na teplo) než benzíňák.
    Ano, to mas asi pravdu. Ale nas prece nemusi moc zajimat, ze je to mene ucinne, pokud je pri produkci toho typu energie vyprodukovano malo emisi. Pokud by se k vyprodukovani te enerigie pouzivali jenom jaderne a obnovitelne zdroje, tak v tom nevidim zadny problem. Navic i kdyz je to mene ucinne, tak porad je to podstatne levnejsi. Videl jsem jedno video, kde nejaky majitel Tesly utratil na energii celkem 5 eur za cestu z Osla do Londyna. Se spalovacim motorem bys utratil minimalne 60x vic.

    @Jay
    Chápu to tak, že pokud se budeme omezovat dohodnutým způsobem, je to víceméně k ničemu, protože to není závazné pro všechny a největší znečišťovatelé si nelámou hlavu s tím, proč se chovat zodpovědně a vynakládat prostředky na omezení dopadů
    Ja samozrejme vitam jakoukoliv iniciativu ke snizeni emisi. Jen se pozastavuji nad tim, ze se to netyka rozvojovych zemi.
    Druhá rada pak vyznívá ve smyslu, že i přesto, že se snažím zavést něco smysluplného, doporučíš mi vysadit si na své zahradě místo mrkve růže.
    Tady jsem se ztratil. Muzes to popsat lepe/jinak? A na co konkretne je toto vlastne reakce?
    Takže, nebylo by třeba prospěšnější zavést dovozní embargo na státy, které na Kjóto nepřistoupí? Já nevím, já se vážně ptám, nicméně mám pocit, že mezinárodní tlak by měl šanci... a jestli si to pak každý stát vyřeší zdaněním dechu, ropy, nebo průmyslu už by byla jeho věc.
    Ano, souhlasim, ze mezinarodni tlak by mel sanci. Jen mi proste prijde, ze Kjotsky protokol na to jde docela spatne. Trochu mi pripada, jako by se nekdo snazil spis zvysit konkurenceschopnost rozvojovych zemi (tim ze oslabi vyspele zeme).
    Ostatně, my s naší nadmořskou výškou máme ten luxus, že vůči USA, Kanadě, Indii i Číně můžeme říct "kulový" - když se vy odmítáte chovat zodpovědně, tak nás vaše ekonomické ztráty za stoupající oceán nezajímají a jakákoli podpora by se měla směřovat k zemím jako Japonsko, Holandsko a podobně, protože to jsou ti vážně poškození...
    To je pravda.
  • paulczpaulcz zima se blíží
    upraveno 13. srpna 2015
    Nekde jsem cetl, ze hodne lidi odmita globalni oteplovani, protoze to ohrozuje jejich politickou ideologii. Zacinam mit pocit, ze je to mozna pravda.
    Taky mám ten pocit. V této diskuzi jsem se záměrně vyhýbal politickým důsledkům a stejně to bylo k ničemu. Téma diskuze se okamžitě začalo stáčet jinam.

    Docela zajímavé rozhovor si člověk přečte zde: http://www.skepticalscience.com/print.php?n=2966

    Například:
    Q: What are the main reasons someone would deny climate change?

    A: The main driver of climate science denial is political ideology. Some people don't like the solutions to climate change that involve regulation of polluting industries. Not liking the solutions, they deny there's a problem in the first place. A number of empirical studies (including my own PhD research) have found an extremely strong correlation between conservative political ideology and denial of science. And randomised experiments have demonstrated a causal relationship between the two.

    Q: Can you talk a little about confirmation bias, cognitive dissonance, the backfire effect, and how to overcome people's deeply held beliefs?

    A: Science denial is confirmation bias on steroids. When we receive scientific evidence that we perceive threatens our worldview, we experience cognitive dissonance - the sensation of two conflicting thoughts/feelings. Do we abandon our worldview that we've held all our lives and that comprises our identity and binds us to our community, or do we reject that scientific evidence we just encountered. Seems a pretty clear choice, right? That's what's going on under the hood when people deny scientific evidence. It can even cause people to reinforce their beliefs, bolster their pre-existing attitudes - in response to conflicting evidence. This is the worldview backfire effect.

    There is research indicating that if scientific evidence is presented in worldview friendly ways, from messengers who share the values of the recipient, then the scientific evidence at least has a fighting chance. But I believe our efforts are better spent on the much larger majority who are open to scientific evidence, rather than banging our heads against a brick wall trying to persuade the unpersuadable.

    Q: Why do lukewarmers seem to always side with outright deniers? Shouldn't people like Curry, Pielke Sr. and others spend just as much time (if not more) criticizing those who claim AGW isn't happening, or is a hoax? Doesn't that simple fact invalidate their position?

    A: There are three stages of climate science denial: denial of the existence of global warming, denial of the causation of global warming and denial of the research into climate impacts. "Lukewarmers" fall into the latter category. So when lukewarmers say "I don't deny the science", they may accept that humans are causing global warming but they are still rejecting inconvenient scientific evidence. Denial of scientific research into climate impacts is still climate science denial.

    What all three types of climate science denial have in common is they all lead to the same conclusion - arguing against climate action. This is why those in denial about climate impacts rarely criticise those who deny global warming - they both have the same end goal in mind.
  • @Vena: Daně na benzín máme už teď takové, že další zvýšení by bylo kontraproduktivní,... to už by musely zavést i ostatní státy,... takže jde o stejně neúčinné a drahé řešení jako když si proti smradu z vedlejší zahrady vysadím růže (a nedej bůh budu zároveň tu mrkev kupovat od souseda, který má mj. krásně prohnojenou zahradu).
    Mimochodem, zajímavý článek třeba ZDE, a zajímavý (jakkoli nevím, nakolik pravdivý) je příspěvek podepsaný "Pstruh" - To, že Německo je na špici je super (otázka, co s tím udělá hysterie po Fukušimě), to, že Evropa jde příkladem je supr (jsem na to hrd), ale tlačit se dobrovolně do něčeho, na co jiní z vysoka kašlou (a dopady to bude mít na ně, ne na nás), to hraničí s masochismem...
  • VenaVena Stannis the Mannis!!!
    upraveno 13. srpna 2015
    @paulcz
    Toto je uplne presne:
    Some people don't like the solutions to climate change that involve regulation of polluting industries. Not liking the solutions, they deny there's a problem in the first place.
    Zarovky, vysavace, emisni normy atd... vsechno to najednou dava smysl. Zacinam mit pocit, ze diskuze verejnosti o GO nikdy nebyla o vede, ale o politice :(
    Coz je pekny problem, protoze zatimco zmenit neci nazor na vedu je podle me relativne neobtizne, zmenit neci politicky nazor je temer nemozne.

    @Jay
    Daně na benzín máme už teď takové, že další zvýšení by bylo kontraproduktivní,... to už by musely zavést i ostatní státy,... takže jde o stejně neúčinné a drahé řešení jako když si proti smradu z vedlejší zahrady vysadím růže (a nedej bůh budu zároveň tu mrkev kupovat od souseda, který má mj. krásně prohnojenou zahradu).
    No dobre, chapu, co chces rict. Vsimni si ale, ze ja v mojich prispevcich vubec nezohlednuji implementovana reseni, mluvim obecne o tom, co je treba delat, bez ohledu na to, co uz udelane je.
    Hodne lidi totiz kritizuje nejen potencionalni reseni, ale i existujici.
    Mimochodem, zajímavý článek třeba ZDE, a zajímavý (jakkoli nevím, nakolik pravdivý) je příspěvek podepsaný "Pstruh" - To, že Německo je na špici je super (otázka, co s tím udělá hysterie po Fukušimě), to, že Evropa jde příkladem je supr (jsem na to hrd), ale tlačit se dobrovolně do něčeho, na co jiní z vysoka kašlou (a dopady to bude mít na ně, ne na nás), to hraničí s masochismem...
    Souhlasim. Urcite je treba nejen snizit emise "doma", ale i tlacit na ostatni. Coz je ale docela tezke, muzes treba zvysit tarify nebo zavest sankce, ale tim poskozujes i sam sebe.
  • @Vena: Takže to zjednodušme:
    1) To, že lidstvou vypouští emise do ovzduší je špatné (na tom se shodnem bez ohledu na to, jestli jde o skleníkové plyny nebo ne)
    2) To, že planeta se s tím vyrovná považuji za fakt (ať už bez lidí, nebo s nima,... kusu šutru je to fuk)
    3) To, že by se s emisema MĚLO něco dělat je fakt.
    4) To že se s nima něco DĚLÁ je taky fakt.
    Otázka zní - znečišťujeme MY (jako ČR) prostředí víc než jiné státy (v přepočtu na obyvatele, nebo na m2)? Pokud ne, tak prostě nikdo NEMÁ morální právo od nás žádat víc, než k čemu je sám ochoten,... ale zároveň uznávám právo kohokoli svobodně využít své peníze pro to, aby přispěl ke snížení emisí CO2 a nepochybně tím získá moji hlubokou úctu.
    PS: No, zavedení dovozních cel poškodí jak mě jako kupujícího (zdražení), tak zahraniční produkci (menší konkurenceschopnost), ovšem zlepší konkurenceschopnost "domácích", takže tak negativní vliv to být nemusí, proti tomu tebou navržené zdanění poškodí 100% místní. Od výrobců, přes prodejce a dopravu po nakupujícího.
    ... a když jsme u toho, daně i clo spolkne stát, nacpe do černé díry zvané státní rozpočet... a nějak mi chybí nějaká zásadní návaznost na snížení emisí - třeba já dojíždím do práce denně 60km (hromadnou dopravou, takže tak eko, jak to jde) a dojížděl bych dokud by se mi to vyplatilo,... což v konkrétním případě je asi dost velké rozmezí, ale dopad na ekologii nevidím i kdyby ze mě stát vytáhl o 10t měsíčně víc (ale za těch podmínek bych se na to asi vybodl a volil jiné řešení... jehož ekologická stopa by možná byla horší, ale méně zdaněná...).
  • VenaVena Stannis the Mannis!!!
    upraveno 13. srpna 2015
    @Jay
    1) To, že lidstvou vypouští emise do ovzduší je špatné (na tom se shodnem bez ohledu na to, jestli jde o skleníkové plyny nebo ne)
    2) To, že planeta se s tím vyrovná považuji za fakt (ať už bez lidí, nebo s nima,... kusu šutru je to fuk)
    3) To, že by se s emisema MĚLO něco dělat je fakt.
    4) To že se s nima něco DĚLÁ je taky fakt.
    Jo, presne tak.
    Otázka zní - znečišťujeme MY (jako ČR) prostředí víc než jiné státy (v přepočtu na obyvatele, nebo na m2)? Pokud ne, tak prostě nikdo NEMÁ morální právo od nás žádat víc, než k čemu je sám ochoten,... ale zároveň uznávám právo kohokoli svobodně využít své peníze pro to, aby přispěl ke snížení emisí CO2 a nepochybně tím získá moji hlubokou úctu.
    Jasne, ze nema. Nicmene pokud se ostatni chovaji nezpodpovedne, tak nam to nedava moralni pravo se chovat taky nezpodovedne.
    No, zavedení dovozních cel poškodí jak mě jako kupujícího (zdražení), tak zahraniční produkci (menší konkurenceschopnost), ovšem zlepší konkurenceschopnost "domácích", takže tak negativní vliv to být nemusí
    To mas pravdu. Asi je moznost, ze se stat, na ktery jsi uvalil vyssi tarify/sankce nastve a zvysi tarify taky, ale obecne se to asi spis stavat nebude.
    proti tomu tebou navržené zdanění poškodí 100% místní
    To jo, ale jak jinak chces snizit emise ve svem vlastnim state? Nemuzes prece tlacit na ostatni staty, kdyz sam mas doma vysoke emise.
    a když jsme u toho, daně i clo spolkne stát, nacpe do černé díry zvané státní rozpočet... a nějak mi chybí nějaká zásadní návaznost na snížení emisí
    Urcite by bylo dobre, kdyby se nove vybrany rozpocet nejak vyuzil zase na snizovani emisi (treba investicemi/dotacemi do dopravni technologie nebo dopravy obecne (treba VRT), jaderne/obnovitelne energetiky...). Tak jako tak uz ale samotny tlak na spotrebitele a ostatni staty je krok smerem k nizsim emisim.
    třeba já dojíždím do práce denně 60km (hromadnou dopravou, takže tak eko, jak to jde)
    60km? Jak dlouho trva cesta?
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    paulcz napsal(a):

    Přitom sovy nezpůsobují tmu.

    Tím bych si u některých jednožárovčáků nebyla tak jistá =D
  • Vena napsal(a):


    Proc myslis, ze to druhe nefunguje? Myslis si, ze to neovlivni nektere lidi k pouziti alternativniho zpusobu dopravy? A ze to nezpusobi urcity odtok investic do jinych (alternativnich) odvetvi?

    To třeba i ano. Zároveň to však nijak nesníží spotřebu fosilních paliv, která si místo nějakého vyspělého státu (co se vydal zelenou stezkou) koupí (za menší peníze) někdo jiný, kdo je bude pálit bez sebemenších skrupulí - jako to činíme my doposud.
    Vena napsal(a):

    Odpadni teplo ma nejaky relevantni vliv na klima?

    V kontextu globálního oteplování má stejný vliv jako kterékoliv jiné teplo, ať již využité "smysluplně" nebo ulítlé komínem.
    Vena napsal(a):


    Ale nas prece nemusi moc zajimat, ze je to mene ucinne, pokud je pri produkci toho typu energie vyprodukovano malo emisi. Pokud by se k vyprodukovani te enerigie pouzivali jenom jaderne a obnovitelne zdroje, tak v tom nevidim zadny problem.

    To by nás naopak zajímat mělo, pokud to s ochranou životního prostředí chceme myslet vážně. Emise jsou jenom část skládačky a zbytek je jedno velké kdyby. Tzv. obnovitelné zdroje nepokryjí současnou míru spotřeby ani z 5%, uran nevydrží o mnoho déle než uhlí, přičemž vyhořelé palivo umíme v současnosti tak maximálně uložit v sarkofágu pod zem.
    Vena napsal(a):


    Navic i kdyz je to mene ucinne, tak porad je to podstatne levnejsi. Videl jsem jedno video, kde nejaky majitel Tesly utratil na energii celkem 5 eur za cestu z Osla do Londyna. Se spalovacim motorem bys utratil minimalne 60x vic.

    Pokud je to tak ekonomické, tak by to nemělo potřebovat dotace. Ten údaj je samozřejmě pitomost. Vezmu-li něco jako E-Smart, který je příkladem úsporného pojíždědla do města a ne netradiční hračkou sloužící marnivosti pár privilegovaných, dostáváme se v lepším případě s náklady někam na úroveň 1:3, budeme-li velkoryse ignorovat omezenou životnost baterky a především uživatelů bude dost málo na to, aby nějak dramaticky vzrostla cena za kWh v důsledku zvýšené poptávky po elektřině.

    Elektromobily by mohly mít význam ve chvíli, kdy se z nich výrobci přestanou snažit dělat něco parametry konkurujícího klasickým autům, ale budou vážit řádově čtvrt tuny a pohánět je bude motor z cirkulárky.

    Bez ohledu na druh pohonu může automobil dost těžko představovat úsporný dopravní prostředek, když s sebou taháme řádově 20x hmotu své tělesné schránky. Životní prostředí lze šetřit tím, že občas zvedneme zadnici a půjdeme pěšky, ne vymýšlením stupidních emisních norem.
  • @Vena:
    Nicmene pokud se ostatni chovaji nezpodpovedne, tak nam to nedava moralni pravo se chovat taky nezpodovedne.
    Ale jistěže mi to to právo dává (plyne z toho, že ten druhý nemá morální právo proti tomu říct ani popel), ale to, že se mezi burany můžu chovat jako buran neznamená, že se já osobně budu ochoten chovat jako buran...
    To jo, ale jak jinak chces snizit emise ve svem vlastnim state?
    Že bych si napřed udělal analýzu, co jak znečišťuje (abych správně zacílil své snažení) a poté, co dojdu k názoru, že drtivou většinu tvoří průmysl, tak na něj aplikuji emisní povolenky? :o)

    Hmmm, to by bylo krásné, kdyby peníze vybrané na daních od kuřáků šly do zdravotnictví, vybrané za daň z benzínu šly do silnic, peníze vybrané na důchody šly na důchody,... Žijem v ČR a státní rozpočet je jedna velká hnusná truhla.
    - něco lehce pod hodinu (i s cestou po Pze tak hodinu a půl, ale hodinu z toho se klidně dá spát), proč? A nezkoušej doporučit vlak, ten jede jednou za uherskej rok (bus ve špičce tak co 15 minut), trvá mu to o půl hodiny déle, musím přesedat a za to je víc než o půlku dražší.
  • VenaVena Stannis the Mannis!!!
    @Ugla
    Zároveň to však nijak nesníží spotřebu fosilních paliv, která si místo nějakého vyspělého státu (co se vydal zelenou stezkou) koupí (za menší peníze) někdo jiný, kdo je bude pálit bez sebemenších skrupulí - jako to činíme my doposud.
    No presne proto by se meli snazit snizit emise vsichni. Pokud nektery stat nekooperuje, tak na nej uvalit tarify/sankce nebo neco podobneho. A jestli chces rict, ze neco takoveho nikdy nebude fungovat, tak to neni argument pro to to stejne neudelat.
    V kontextu globálního oteplování má stejný vliv jako kterékoliv jiné teplo, ať již využité "smysluplně" nebo ulítlé komínem.
    Dobre, tak tedy jinak. Jakekoliv teplo produkovane lidmi ma nejaky relevantni vliv na globalni oteplovani?
    To by nás naopak zajímat mělo, pokud to s ochranou životního prostředí chceme myslet vážně. Emise jsou jenom část skládačky a zbytek je jedno velké kdyby. Tzv. obnovitelné zdroje nepokryjí současnou míru spotřeby ani z 5%, uran nevydrží o mnoho déle než uhlí, přičemž vyhořelé palivo umíme v současnosti tak maximálně uložit v sarkofágu pod zem.
    Pokud se snazime snizit emise, tak porad nevidim duvod, proc by nas to melo zajimat. A pravda je, ze momentalne se snazime snizit emise, k ostatnim problemum se treba dostaneme pozdej. Ukladani vyhoreleho paliva do sarkofagu pod zem je mnohem lepsi, nez vypousteni tun CO2 nad zem.
    Pokud je to tak ekonomické, tak by to nemělo potřebovat dotace.
    No vzhledem k tomu, ze Tesla je pekne drahe auto (Model S od $50000), tak jakakoliv dotace (nebo osvobozeni od dani) je podle me dobra vec.
    Ten údaj je samozřejmě pitomost.
    Podival jsem se znovu na to video, a ocividne to bylo tak levne, protoze nabijeni s Teslou u Tesla stanic je zdarma. Takze ta cena je za nabijeni u stanic, ktere nebyly od Tesly. Jinak by to vychazelo asi na 125 eur. Coz je porad tak 3x lepsi nez u spalovaciho motoru.
    budeme-li velkoryse ignorovat omezenou životnost baterky
    U Tesly maji baterie zaruku na 8 let.
    a především uživatelů bude dost málo na to, aby nějak dramaticky vzrostla cena za kWh v důsledku zvýšené poptávky po elektřině
    Pokud by se zvedla poptavka po elektrine, tak by to pravdepodobne vedlo i ke zvyseni nabidky, takze ta cena by mohla zustat zhruba stejna.
    Elektromobily by mohly mít význam ve chvíli, kdy se z nich výrobci přestanou snažit dělat něco parametry konkurujícího klasickým autům, ale budou vážit řádově čtvrt tuny a pohánět je bude motor z cirkulárky.
    Proc? Ja ti nevim, ale Tesla podle me klasickym autum konkuruje docela dobre.
    Bez ohledu na druh pohonu může automobil dost těžko představovat úsporný dopravní prostředek, když s sebou taháme řádově 20x hmotu své tělesné schránky.
    Porad nevidim duvod, proc by ses mel snazit o nejakou usporu, pokud nenicis zivotni prostredi.
    Životní prostředí lze šetřit tím, že občas zvedneme zadnici a půjdeme pěšky, ne vymýšlením stupidních emisních norem.
    A jak lidi presvedcis, aby to udelali?

    @Jay
    Ale jistěže mi to to právo dává
    Takze kdyz v Iraku postrileji 50 tisic lidi, tak ti to dava pravo to udelat taky?
    ale to, že se mezi burany můžu chovat jako buran neznamená, že se já osobně budu ochoten chovat jako buran...
    Asi tak no.
    Že bych si napřed udělal analýzu, co jak znečišťuje (abych správně zacílil své snažení) a poté, co dojdu k názoru, že drtivou většinu tvoří průmysl, tak na něj aplikuji emisní povolenky? :o)
    Coz by nas 100% poskodilo taky, jenom neprimo :) ... Ale jo, toto je rozhodne taky jedna z moznosti.
    Hmmm, to by bylo krásné, kdyby peníze vybrané na daních od kuřáků šly do zdravotnictví, vybrané za daň z benzínu šly do silnic, peníze vybrané na důchody šly na důchody,... Žijem v ČR a státní rozpočet je jedna velká hnusná truhla.
    No ja se nehadam :)
    něco lehce pod hodinu (i s cestou po Pze tak hodinu a půl, ale hodinu z toho se klidně dá spát), proč?
    Jen tak. 60 km mi prijde hodne daleko.
  • @Vena: To morální právo asi chápeme různě - mícháš do sebe vztah stát vs. jiný stát a stát vs. občan. Čili ano, pokud je zvykem, že někde v Banánistánu postřílí politické odpůrce a dá nám najevo, že my nemáme právo jim do toho mluvit, tak tentýž Banánistán nemá morální právo mluvit nám do téhož, kdyby už k tomu nedejbůh došlo... Čili máme morální právo jim říct, že na jejich názor jim sere Baryk. A u problému jako jsou emise prostě nejde hledat řešení lokálně, ale globálně (na rozdíl od toho střílení, kdy mi technicky až tak moc nevadí, jestli se Banánistán vystřílí komplet, pokud si to bude držet u sebe doma...).
    Nechápej mě špatně, pokud emisní povolenky způsobí, že výrobek zdraží na dvojnásobek, tak když je budu vydávat jen já, tak poškodím svůj průmysl, když se budou vydávat celosvětově, tak poškodím státy, které produkují hlavně tento bazmek, ale hlavně celosvětově zvýším poptávku po něčem ekologičtějším, co jej umí nahradit. Čili ano, povolenky nás "poškodí (poškozují)",... Ale pokud ke stejnému kroku přistoupí i ostatní státy, pak to není problém.
    No,... v okresním městě jako statistik z MFF adekvátně zaplacenou práci úplně neseženu a stěhovat se nechci.
  • VenaVena Stannis the Mannis!!!
    upraveno 14. srpna 2015
    @Jay
    To morální právo asi chápeme různě - mícháš do sebe vztah stát vs. jiný stát a stát vs. občan. Čili ano, pokud je zvykem, že někde v Banánistánu postřílí politické odpůrce a dá nám najevo, že my nemáme právo jim do toho mluvit, tak tentýž Banánistán nemá morální právo mluvit nám do téhož, kdyby už k tomu nedejbůh došlo...
    Tak to jo, to at si kazdy mluvi jak chce. Mne jde o to, ze i kdyz treba na celem svete vsichni delaj neco spatne, tak to neznamena, ze to musime delat spatne i my.
    Nechápej mě špatně, pokud emisní povolenky způsobí, že výrobek zdraží na dvojnásobek, tak když je budu vydávat jen já, tak poškodím svůj průmysl, když se budou vydávat celosvětově, tak poškodím státy, které produkují hlavně tento bazmek, ale hlavně celosvětově zvýším poptávku po něčem ekologičtějším, co jej umí nahradit. Čili ano, povolenky nás "poškodí (poškozují)",... Ale pokud ke stejnému kroku přistoupí i ostatní státy, pak to není problém.
    Souhlasim. Problem je, ze svet se jen tak nesebere a nepujde neco udelat. Neexistuje zadna globalni autorita, ktera by mohla vsem statum neco takoveho naridit. Takze jedina moznost je, ze to staty udelaji postupne sami. A super je, ze tady mame velke hrace (EU, USA, Cina...), kteri kdyz se na necem dohodnou, tak to bude mit hodne velkou vahu.
  • Tyrion LannisterTyrion Lannister The Mannis strikes back!!!!!!
    @sfik
    sfik napsal(a):

    Tak nemám a určitě nejsem žádnej klausovskej homofob, který mu vadí teplý lidi, ale nevadí mu teplý klíma (abych obě diskuze propojil). Spíš jsem čekal že takováhle postava prostě nemůže bejt ani taková ani maková, prostě by měl být amorfní jak šmoulové... :D
    Na jednu stranu to tak je, protože v knize o tom krom výstředních kusů oblečení a vztahu k narušeným chlapcům (jak riddle tak potter :D ) není žádná zmínka (=žádná zmínka vlastně). Takže to že se s tím JKR vytasila, je dost laciné..

    Ono vůbec celkově se mi nelíbilo, co s Brumbálovou postavou udělali v posledním díle. Proto v tomhle chvalím film, který se těm bulvárním drbům po jeho smrti věnoval minimálně. Co se týče toho vyjádření JKR, inu nedávno měla rozhovor, kde litovala, že nedala dohromady Harryho s Hermionou takže...... :roll:
  • paulczpaulcz zima se blíží
    Jay napsal(a):

    Mimochodem, zajímavý článek třeba ZDE, a zajímavý (jakkoli nevím, nakolik pravdivý) je příspěvek podepsaný "Pstruh"

    Jo, naprosto souhlasím s tím příspěvkem od pstruha.
    Krisa napsal(a):

    paulcz napsal(a):

    Přitom sovy nezpůsobují tmu.

    Tím bych si u některých jednožárovčáků nebyla tak jistá =D
    ^(OvO)^
    Ugla napsal(a):

    V kontextu globálního oteplování má stejný vliv jako kterékoliv jiné teplo, ať již využité "smysluplně" nebo ulítlé komínem.

    Ale vždyť záleží na množství. Pokud někdo přijde s tím, že vypouštění odpadního tepla může narušit ekosystém, pak to má smysl řešit. Do té doby je to opravdu jako ta hrozba s mimozemským tělesem.

    Co se týče elektromobilů, tak tam samozřejmě není tak jednoduché určit, jestli jsou ekologičtější. Záleží, jaký je primární způsob produkce elektrické energie a to je samozřejmě stát od státu jiné. Na internetu je toho na dané téma spousta a je to docela sporné. Podle toho co jsem četl převažuje přesvědčení, že jsou ty elektromobily čistější. Navíc je tam ještě určitě hodně prostoru pro zdokonalení technologie (a teď neberu v úvahu náhradu tepelných elektráren). Dotace mi přijdou úplně v pořádku, stejně jak je to třeba u ekologičtějších kotlů. Co je na tom špatně?

    Lidem prostě vadí cokoliv. Pokud se zakážou prodávat klasické žárovky, tak zatímco jedna strana bude kritizovat omezení ekonomické svobody ("co mi má co EU kecat do toho, jaké žárovky budu vyrábět?"), druhá bude zase kritizovat omezení svobody jednotlivce ("co má co EU kecat do toho, jaké žárovky si koupím?"). Nakonec třetí strana bude kritizovat rozhodnutí EU pouze proto, že je to EU.

    Asi jsem z jiné planety, ale prostě mě třeba to rozhodnutí zakázat žárovky, které EU udělala neštve. Nijak mě neuráží. Nemám potřebu si zanadávat. A to se týká i některých jiných nařízení. Diskutovat o politice je ale občas jako chodit po minovém poli.

    Chodit pěšky je fajn, sám denně chodím pěšky do práce asi 1,5 km. Ale ne každý to má do práce takový kousek. Potom můžeme vytáhnout kola, což je super. Jenomže jakmile někdo přijde s nápadem, že by se v Brně mohly udělat další cyklopruhy (v Brně jich není moc), tak začnou lidi nadávat, že chceme omezovat dopravu a jde nám pouze o zcela cílené omezování autodopravy ve prospěch cyklistů.
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @paulcz To teda není moc hezký :'-(
  • @Tyrion Lannister
    že nedala dohromady Harryho s Hermionou takže......
    Jako že by na Rona zbyla Giny? :D
  • AchileusAchileus Jsem příslušník Pražské kavárny
    @sfik A co chudinka Střelenka Lenka?
  • @Achileus Ta už dávno s Longbottomem, který teď nafotil nějaký choulostivý fotky a Rowlingová z toho měla vlhký spaní :D
  • Tyrion LannisterTyrion Lannister The Mannis strikes back!!!!!!
    @sfik
    sfik napsal(a):

    @Tyrion Lannister

    že nedala dohromady Harryho s Hermionou takže......
    Jako že by na Rona zbyla Giny? :D
    To nevím, se musíš zeptat Rowlingové.
    :twisted:
  • @Tyrion Lannister a to by se mi zrovna líbilo :-P Ron a Hermiona to je klišé "protiklady se přitahují" a navíc mi byla strašně nesympatická herečka, kterou vybrali jako Ronovu sestru.
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    sfik napsal(a):

    Longbottomem, který teď nafotil nějaký choulostivý fotky a Rowlingová z toho měla vlhký spaní :D

    Já tu fotku viděla a některé její části byly dost děsivé :D
    (Až jsem si z toho vzpomněla na bod č. 7 :twisted: )
  • Tyrion LannisterTyrion Lannister The Mannis strikes back!!!!!!
    @Dreamer
    Dreamer napsal(a):

    @Tyrion Lannister a to by se mi zrovna líbilo :-P Ron a Hermiona to je klišé "protiklady se přitahují" a navíc mi byla strašně nesympatická herečka, kterou vybrali jako Ronovu sestru.

    Pláče nad rozlitým mlékem. :twisted:
  • AchileusAchileus Jsem příslušník Pražské kavárny
    @Dreamer No na stránkách Potterových fanfiction převažuje dost hnusných paringu např.: Snape- Hermiona
    Snape - Harry
    Malfoy - Harry
    Sirius - Lupin
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.