House of the Dragon - nový seriál od HBO ze světa Písně ledu a ohně - Ice & Fire
House of the Dragon - nový seriál od HBO ze světa Písně ledu a ohně - Ice & Fire
HBO včera schválilo natáčení seriálu o rodu Targaryenů a jejich vládě v Západozemí. Dnes se k tomu vyjádřil i G.R.R.M. na svém blogu. Poněkud překvapivě stanice přeskočila obvyklý postup s natáčením pilotní epizody, podle které by se rozhodli zda natáčení … celý článek
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.
Komentáře
Ono nejde o to, že by seriál v první sérii neukazoval špatné skutky Černých, jde o prezentaci. To Aegonovi spousta diváků do konce seriálu nezapomene znásilněnou služku a Otto je manipulativní parchant, ačkoliv - ať se nám to líbí nebo ne - dělá to, co by v jeho pozici dělali desítky jiných taky. A je mi líto představitele Aegona, že musel vysvětlovat, že Aegon není druhý Joffrey a proč. Mám si to vyložit tak, že k sadismu se nedopracuje? :D
Upřímně - jak se mi první série celkově líbí, tak ani skoro na jejím konci nemají tvůrci moji důvěru do budoucna. Seriál propagovali trochu zvláštně se zaměřením na progresivní a feministická témata, ačkoliv moderní politiku do seriálu zatím nijak nesnesitelně neroubují, a herci občas mluví dost divně. Olivia Cole zmínila, že Alicent na Rhaenyru žárlí, že je lepší matka, ale v čem teda konkrétně? Ano, má s dětmi jednodušší vztah, ale je to taková matka typu "moje děti žádné chyby nedělají, trhni si". Taky Rhaenys podle "behind the scenes" neřekla dracarys, protože prý chápala Alicent jako matku. Tak teď už to víte. I když vždycky ráda vidím ženskou postavu v módu matky medvědice, nemusejí se přece všechny ženy ve středověkem světě, kde pomalu všechny starší šestnácti let jsou matky, chápat jenom kvůli mateřství :/
Nepřipadne mi. Tipuju, že k tomu Mysaria vezme jako odvetu
Já nevím, ušetřili Mysarii shválně, nebo o co jde? Protože ušetřit někoho u Martina je tak často kulka do vlastní nohy. Seriálová Alicent a Rhaenys a Ned Stark a potomci Aegona IV. by o tom mohli vyprávět.
Asi si říkáte, jak tohle může být pro oba uspokojující, když je to platonické. No, jestli se ptáte mě, tak právě proto, že ani jeden toho druhého do ničeho sexuálního nenutí.
Preston je ještě kritičtější než my tady. Že Otto neví, kdo Mysaria ve skutečnosti je, a Baela odjela s Rhaenyrou, to se dá nějak pochopit. To ostatní už hůř. Z nějakého důvodu jsem asi stejně jako většina diváků zapomněla, že Rhaenyra s rodinou neodletěli na dracích, takže opravdu by bylo snadné je v tuhle chvíli zajmout nebo zabít. Korunovace byla zbytečně krátká a mělo tam být víc detailů. Jednou z největších chyb byl asi opravdu downgrade Cristona Colea. Když nad tím přemýšlím, jaký narativní smysl mělo budovat jeho nepřátelství k Rhaenyře? Jeho funkce v seriálu je teda jenom vypadat dobře a dělat otcovskou figuru Alicentiným dětem.
Všimla jsem si další chyby. Ve stejnou chvíli, kdy se zavírají sluhové, aby nic neprokecli, tak Westerling může složit funkci a prostě odejít.
No, doufám, že ta ženská, co psala tenhle díl, tým opustí.
Líbí se mi i režie celé epoizody, obzvláště ale opět samotného finále, kde si režisér umně hraje s bouří, mraky a některé momenty jsou až vyloženě děsivé a musím se přiznat, že jsem zařezaně a s velkým napětím sledoval každý detail, i když jsem jako čtenář knih přesně věděl, co se stane.
Co se samotného finálového střetnutí týče, tak celá scéna v Bouřlivém konci byla natočena bravurně a dá se říci že do puntíku podle knih. Děj ve vzduchu mezi Arraxem, Vhagar a jejich jezdci je dostatečně epický, nápaditý a jak jsem již říkal, i přiměřeně děsivý. Nakonec se draci vymknou svým jezdcům z ruky a z toho, co mělo z Aemondovy strany být zřejmě jen takovým postrašením ve velkém se stane neopak velká tragédie, která odstartuje celý Tanec draků.
Dal bych 9/10, protože to pro mě přeci jen nedosahovalo absolutní dokonalosti typu osmé epizody, ale přesto velmi solidní a silné finále, zakončující skvěle rozjetou show. Jen mě mrzí, že teď budeme čekat Sedm ví jak dlouho na druhou sérii.
Čím víc odbočí od knihy, tím větší chujovina z toho vyleze. Je obdivuhodné, jak Martin na omezeném prostoru kroniky dokáže vykřesat emotivnější příběh a lepší vykreslení postav než seriál, který má k dispozici cca 600 minut.
Dost mě mrzí, že když už si dali záležet na tricích s draky, tak si líp nevyhráli s jejich barvami. Bojím se, že v další sérii už to bude jen samá hněď a šeď (fňuk, bojím se ještě víc, že neuvidím kobaltovou Tessarion). Ale fakt oceňuju, že je ukázali v plné síle.
https://youtube.com/watch?v=yrElaGLsa9c
Barvy draků jsou taky v pořádku, vždyť je každý jiný a docela jednoduše rozpoznatelný, většina i přesně dle předlohy. A asi jsem v žádném jiném díle lépe vykreslené draky ani neviděl.
Za mě zbytečně přehnaná kritika, ale každý to samozřejmě vidíme jinak.
Má být sakra nejkrásnější a doufám že mu dají pořádnou péči v příští sérii.
Jinak desátý díl byl skvělý. O parník lepší než devátý. A scéna porodu s prostřihy na Daemona co plánuje válku byla dokonalá. A soundtrack se poslední tři díly konečně utrhl ze řetězu.
Moje snad jediná výtka je k Daemonovi. Ano, je docela zábavné připomenout jeho fanouškům, kdo vlastně je, ale na jednu epizodu toho bylo dost. Pořád je teda byronský hrdina - jsou pro ně ostatně typické násilné výbuchy - ale mohl si odpustit aspoň to totální zazdění Rhaenyry a nadávání Alicent do kurev. Jinak Rhaenyra byla výborně zahraná. Prostě se zvedne a jde dál a (na rozdíl od předlohy teda) je ona hlas rozumu.
No ale ke koruně téhle epizodě a to je samozřejmě Bouřlivý konec. Od začátku je to natočené z pohledu Lukea a od začátku je to hororové. Od počasí a samotného hradu po toho piráta s dýkou, co se na něj dívá tak arogantně a pak tak... vražedně :D Všimněte si, že tohle je Aemond, kterého pak popisují mistři. Persona, kterou brzy úplně převezme, protože je to přesně to, čemu o něm všichni věří? Jo a palec nahoru pro Ewana Mitchella, je vidět, jak si to užívá.