AGOT: Role-playing Game Manifesto

upraveno 11. dubna 2007 v RPG - hry na hrdiny
Na začátku příručky k A Game of Thrones otiskli autoři (Guardians of Order) takový pěkný manifest hraní, který si zaslouží překlad i komentář. Ne všem může být po chuti, ale myslím si, že jako moment k zamyšlení poslouží. Navíc je považuji za svým způsobem hravá a vtipná.Tato pravidla jsou psána na papíře, nikoliv ryta do kamených desek.Zřejmě upozornění pro případ, že byste nehodili svůj "Spot...

Číst celý článek zde
13»

Komentáře

  • upraveno 17. dubna 2007
    Argonantus: No vidiš to, v podstatě jsi řek to samý, co ten manifest. ;) Jen jsi z toho neudělal rádoby vtipné desatero...
  • upraveno 17. dubna 2007
    Alek:
    nejsem si úplně jist, že je to to samé. Tu rovnováhu by šlo snad vypátrat v jejich pravidle 5), ale tam se Manifesto obrací k nebohým hráčům, kdežto já to hážu na krk DMovi.
    Příběh je řešen pouze speciálně ve střetu s kostkou, což vidím taky trochu jinak.
    Přemýšlím, zda to velezajímavé pravidlo 4) je pro začátečníky.
    Je to trochu matoucí - řekl bych, že není vůbec určeno ke hraní, ale pro ty nešťastníky, co zkouší číst nebo psát na RPG fóru nebo D20...
  • upraveno 17. dubna 2007
    17.4.2007 15:21 - Dalcor: Naprosto s Tebou souhlasím, Dalcore.
  • upraveno 17. dubna 2007
    Jak podotkl už Alnag ve svém komentáři k pravidlu 5, směřuje toto pravidlo spíše k DM. Nevim, kde tam vidíš hráče, ten může může s rovnováhou udělat leda to, že ji nebude narušovat.
    Pravidlo 4 podle je podle mě určeno spíše DMům a těm, co již pravidla trochu znají a rádi se v nich hrabou. A autoři tím jen chtěli říct (což je mi sympatické), abychom je nebrali tak vážně a co se nám nepozdává, si upravili po svém.
  • upraveno 17. dubna 2007
    Alek:
    "ten může může s rovnováhou udělat leda to, že ji nebude narušovat."
    - no právě. Já jsem toho názoru, že ji vlastně zkouší narušit vždycky, a že to je normální, a je starostí DM (a jenom jeho), aby se mu to nepodařilo - ne tím, že mu to zakáže, ale tím, že upraví svoji stranu pole dle mého pravidla o rovnováze.
  • upraveno 17. dubna 2007
    Argo: no tak v tom jsme zajedno. Jde jen o výklad toho manifestu, kterej máme každej jinej ;) Tohle pravidlo směřuje k DM (a je jedno jestli je začátečník nebo ne), on prostě ve chvílích důležitých pro příběh musí kostky korigovat, nejlépe je vůbec nevyndávat.
  • upraveno 17. dubna 2007
    Alek: už jsem se lek, že se neopravíš.. :) to s tím, jestli má DM kostky korigovat nebo raději nevyndávat! Protože tohle pravidlo by podle mého mělo být svaté a někam bych ho vyryl namísto spousty jiných - DM nechť si vždy dobře rozmyslí, kdy použije kostky a kdy raději svou fantazii. Ovšem v okamžiku, kdy vyndá kostky, musí se hozenými výsledky řídit stejně důsledně, jako jakýkoliv jiný hráč!
    Nic neničí důvěru mezi DMem a hráči, resp dobrý pocit ze hry, tak spolehlivě a rychle, jako falšování výsledků hodů...
  • upraveno 17. dubna 2007
    Alek:
    Aha.
    Já mluvím o pravidlu
    5) Jsou-li kostky ve sporu s příběhem, pak příběh vždy vítězí.
    - kde je můj postoj lautr stejný, jako Rytířův; nevyndávat kostky je něco dost jiného, než je vyndat, hodit, a pak si to rozmyslet.
    ... a o pravidlu
    6) Min/Maxing a ťuňťování nejsou problémem vyplývajícím ze hry, ale problémem vycházejícím z hráče.
    - ať koukám, jak chci, nepřipadá mi, že by to směřovalo k DM.
    Tím méně mi je z fromulace jasné, co s tím hodlají provést (asi zastřelit hráče...?)
    Ale možná na to nedobře hledím.
  • upraveno 17. dubna 2007
    O 6) jsem nikdy nemluvil...mluvil jsem naposledy o 5) a ta imo směřuje přímo k DMovi. A naprostý souhlas s Rytířem, mělo by to tak být (leč jsou ťunťové, co to hoděj a když zjistěj, že to nevyšlo, tak to doháněj všude možně - to je pak tragédie, ale věřim, že tohle se stane každýmu jen jednou a příště už je radši nevyndá ;)).
  • upraveno 17. dubna 2007
    Argonantus: Pravidlo 6. evidentně směřuje k DMovi. Říká mu, že nemá pro min/maxing spílat pravidlům, když nejsou v tomto směru nepřůstřelná, protože rozhodnutí min/maxovat spočívá čistě na hráči. Tím mu také dle mého naznačuje řešení - ukázat nenásilně hráči půvaby hraní jinak než min/max a rozhodnutí nechat na něm.
  • upraveno 17. dubna 2007
    Andtom:
    Vzdávám se.
    Nikdy bych to bez doplňujícího výkladu nepochopil.
  • upraveno 21. srpna 2009
    S odstupem se mi to po WTF debatě jeví být opět aktuální.
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.