AGOT: Role-playing Game Manifesto
Na začátku příručky k A Game of Thrones otiskli autoři (Guardians of Order) takový pěkný manifest hraní, který si zaslouží překlad i komentář. Ne všem může být po chuti, ale myslím si, že jako moment k zamyšlení poslouží. Navíc je považuji za svým způsobem hravá a vtipná.Tato pravidla jsou psána na papíře, nikoliv ryta do kamených desek.Zřejmě upozornění pro případ, že byste nehodili svůj "Spot...
Číst celý článek zde
Číst celý článek zde
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.
Komentáře
Příběh je řešen pouze speciálně ve střetu s kostkou, což vidím taky trochu jinak. Přemýšlím, zda to velezajímavé pravidlo 4) je pro začátečníky.
Je to trochu matoucí - řekl bych, že není vůbec určeno ke hraní, ale pro ty nešťastníky, co zkouší číst nebo psát na RPG fóru nebo D20...
"ten může může s rovnováhou udělat leda to, že ji nebude narušovat."- no právě. Já jsem toho názoru, že ji vlastně zkouší narušit vždycky, a že to je normální, a je starostí DM (a jenom jeho), aby se mu to nepodařilo - ne tím, že mu to zakáže, ale tím, že upraví svoji stranu pole dle mého pravidla o rovnováze.
Aha.
Já mluvím o pravidlu 5) Jsou-li kostky ve sporu s příběhem, pak příběh vždy vítězí.- kde je můj postoj lautr stejný, jako Rytířův; nevyndávat kostky je něco dost jiného, než je vyndat, hodit, a pak si to rozmyslet. ... a o pravidlu 6) Min/Maxing a ťuňťování nejsou problémem vyplývajícím ze hry, ale problémem vycházejícím z hráče.- ať koukám, jak chci, nepřipadá mi, že by to směřovalo k DM.
Tím méně mi je z fromulace jasné, co s tím hodlají provést (asi zastřelit hráče...?)Ale možná na to nedobře hledím.
Vzdávám se.
Nikdy bych to bez doplňujícího výkladu nepochopil.