Různé filmy
Včera jsem shlédl Zlatý kompas a musím povedať, že sa mi to páčilo.
Dobrá kvalita obrazu.
Zajímaví herci (Eva Green! s dětským hlasem) a jejich výrazné výkony.
Efektní vizuální podívaná.
Četl jsem i knihu (jen první díl) a s filmovou adaptací jsem velmi spokojen.
Kdybyste žili v tom světě, jakého byste asi měli daemona? :wink:
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.
Komentáře
https://www.csfd.cz/film/1017009-the-contractor/prehled/
Zápletka není složitá, ale stačí. Provedení vzhledem k žánru slušné, i když "Za každou cenu" se stejnou hereckou dvojkou je samozřejmě ve vyšší kategori. Další letošní film Bena Fostera kromě Žižky
https://www.csfd.cz/film/161687-sepot-srdce/recenze/
A na HBO Max pro změnu Ghost in the Shell. Film, bez kterého by nevznikl Matrix.
https://www.csfd.cz/film/34300-ghost-in-the-shell/recenze/
https://www.csfd.cz/novinky/8329-pokracovani-gladiatora-naslo-hlavni-tvar/
Právě že původní film se dá jen těžko dotáhnout. Ale když bude mít pokračování v ruce zase Ridley Scott a jestli tedy bude i slušné obsazení, tak to šanci má
Na youtube pristál taký pilot, ktorý má získať podporu pre vznik väčšieho filmu. Predloha knižka Diabel Lancucki od Jaceka Komudy.
Ešte keby k tomu boli nejaké titulky, hoci aj len poľské, pre tých, čo proste nemajú poľštinu v uchu... Ale orientovať sa dalo.
https://variety.com/2023/film/news/oscar-nominations-2023-list-1235495072/
Pár dní dozadu jsem na tom byl. I když je to tak o patnáct minut delší než by mělo být (ale asi jde jen o to že tři hodiny bez záchodu nedám, heh) , je to naprostá bomba.
Herec v hlavnej úlohe: Brendan Fraser(Veľryba)
Herečka v hlavnej úlohe: Michelle Yeoh(Všetko, všade, naraz)
Herec vo vedľajšej úlohe: Ke Huy Quan(Všetko, všade, naraz)
Herečka vo vedľajšej úlohe: Jamie Lee Curtis(Všetko, všade, naraz)
Naprázdno neodišiel ani nový Top gun, ktorý získal cenu za najlepší zvuk. A zatiaľ čo nový Black panther získal sošku za najlepšie kostýmy, nový Avatar získal sošku za najlepšie vizuálne efekty. :)
Včera jsem si zašla ještě na Dungeons & Dragons a to je zas něco úplně jiného. Efekty o dost levnější, ve výsledku ale na podívání pěkný fantasy svět, který by si zasloužil víc přiblížit (jo každý prostě není znalec, aby se v něm chytal na první dobrou). Příběh byl bez nějakého extra filosofického hloubání, zato se při něm dalo docela zasmát. (Jeden fórek dokonce přidali kluci, co seděli v kině za námi. Úkryt za stěnou pro miminko ohodnotili jako „babybox“ :-)). Stoprocentně nadšený z toho bude asi jenom fanoušek, neznalec (kolem kterého kdysi s bídou prošlo vzdáleně příbuzné Dračí doupě) o cosi míň, ale za vidění to myslím stojí (a vtípek s kostlivcem byl výborný 8-))
Docela z toho byla cítit Francie. S tou hnědou patinou mohli trochu ubrat, ale zase měla atmosférický efekt, to uznávám. Akce na dlouhé záběry, kdy kamera doprovází herce a běží, skáče padá s ním, pak se posune k jinému aktérovi - to se jim povedlo. A D'Artagnan je první, koho náboženství zachránilo (vyřknuto ve filmu, kde je pozdĚji započata válka proti protestantským odpadlíkum). :D
Já tohle na filmech nesnáším.
Většina novějších adaptací volí laskavější pojetí, i když ta nenávist je zajímavější.
Ne že by nějak moc potřeboval roztrubovat své jméno, ale touhle dobou jaksi vyšlo víc adaptací najednou.
A tahle je dělána stop-motion animací podobně jako Koralína, což ladí s tématikou dřevěných loutek. Má to svou malebnost, starosvětskejší nádech.
A starosvětskejší nádech jefajn, protože specifikem tohto filmu je umístění do prostředí Itálie první poloviny dvacátého století. Geppeto ztrácí svého lidského syna při bombardování za WWI a toho nového si vystruhá ze dřeva léta později, když je na vzestupu fašismus a Mussolini.
Tím se lehce mění i zápletka a ruzne detaily - místo tábora divých kluku čeká Pinocchia výcvikový tábor pro dětské vojáky (byť plynová maska se dosti ponáší na oslí hlavu), v moři plujou miny, loutka slouží propagandě protože se smluvně upsala cirkusantovi a tak zpívá o snadném vítězství mezi dřevěnými tanky střílejícimi konfety, Duce dojde v obří limuzíně a jeho urážení neprojde bez dusledku a vztah rezbáře a umělého synka a poselství filmu jsou taky trochu o jiném.
Víc než k andělské poslušnosti vybízí k milování nedokonalých lidí takových, jací jsou, k odpoutání se od starého žalu a k schopnosti vzbouřit se, když autorita přikazuje nesprávné věci. Varuje před naivitou a vyzdvihuje vzácnost času, který na sebe navzájem máme. Protože o smrti je to taky. O ztrátě, oběti, druhých šancích, nových začátcích.
A o tom jak svrček odhání lesní víly miniaturní plácačkou na mouchy a každou chvíli ho něco praští, zadláví, nebo zelektrizuje.
https://www.csfd.cz/film/317351-pinocchio-guillerma-del-tora/recenze/