Různé filmy
Včera jsem shlédl Zlatý kompas a musím povedať, že sa mi to páčilo.
Dobrá kvalita obrazu.
Zajímaví herci (Eva Green! s dětským hlasem) a jejich výrazné výkony.
Efektní vizuální podívaná.
Četl jsem i knihu (jen první díl) a s filmovou adaptací jsem velmi spokojen.
Kdybyste žili v tom světě, jakého byste asi měli daemona? :wink:
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.
Komentáře
Ona se na Ariel docela hodí (oči a úsměv), ale všichni vidí jen kůži
A zvlášť pro Josera, nemám příliš v oblibě i původní animavané Disneyho pohádky, ani ne proto že něco mění, ale spíš proto, že těmi změnami ničí původní vyznění pohádek a kazí o nich představu. Například Kniha džunglí je jedna z nejhorších adaptací vůbec, porovnám li ji s původní předlohou.
A dodávám že to není proto, že bych neměl rád změny oproti knižní předloze, jen se musí do jisté míry zachovat úcta k ní a nevytvořit špatný brak, to je celé. Proto mi třeba nevadí změny ve filmovém Pánu prstenů a dokonce i některé změny v Hobitovi, které film nijak nekazí.
Nejhorší na tom je, že pokud vážně chtějí černou hrdinku, tak by přece nebylo tak těžké vytvořit příběh, kde by to dávalo smysl, jako třeba v případě Pocahontas, a všichni by byli spokojení, nebylo by to "na úkor" kohokoli a působilo by to přirozeně. Jestli znáte film Belle, tak něco podobného by se dalo do pohádky předělat poměrně snadno. Ale ne, tvůrci to musí udělat tím nejhorším možným způsobem.
Na ty originální náměty si koupily Pixar (Hračky, Auta, Letadla, Příšerky, Brouci, Ryby, Létající důchodci, Emoce v hlavě, Roboti, Úžasňákovi a odvážné zrzavé Meridy). No a Ghibli pro ně taky něco dělal (Howl, Ponyo, Arrietty).
Přečetl jsem si par článků o castingu a nikde jsem neviděl, že by cíleně preferovali herečku s tmavou pletí. Prostě to tak dopadlo. A když už tady Flanker vzpomíná, já si také vzpomínám na comicsovou předlohu Mužů v černém, kde hlavním hrdinou byl bílý modrooký blonďák, kterého ve filmu hrál Will Smith. A nevzpomínám si, že by tehdy někdo řičel.
Lidi "nekřičí", protože by byli "rasisti", ale proto, že každý má svojí mez, za kterou už ho to začne štvát. Stejně tak je nesmysl implikovat, že někdo chce někoho popotahovat před MNV za odmítnutí role, to je neargument. Ale uvážlivý casting snad není sprosté slovo. Stejně tak je legitimní požadavek, aby dílo vzniklé v určitém kulturním prostředí tomu prostředí rámcově odpovídalo a ne aby v něm Američani točili o Americe roku 2019.
Ale žerty, byť jsou zcela na místě, stranou, právě tohle je přesně ten problém, důsledné trvání na kulturní politice identit vede k diskriminaci neprivilegovaných nebílých, že by potencionálně neměli jiné role než menšinové. Což Flanker jako bílý středostavovský heterosexuál nemůže nikdy pochopit. A to je špatně, právě takovýhle lidé mě štvou, když už jsme u toho štvaní. Z hlediska filmové kvality je na tomto lpění také úplně všechno špatně. Když se totiž bude tlačit na to, aby všechno vypadalo naprosto přesně jako v animácích, tak dostaneme 50 dalších Krásek a Zvířat nebo Alladinů, které vůbec nepotřebujeme, protože jsou úplně to samé v dobrém i špatném jako animované verze. A to nemluvím o nějaké tvůrčí svobodě, kdy si snad tvůrce může do filmu vybrat koho chce, aby odpovídal nějakého představě a záměru. Nemožnost je pak autoritářská tyranie.
Tak budiž řečeno jasně: Evropská minulost, řekněme středověk a raný novověk, tedy prostředí, kterému evropské pohádky nejvíce odpovídají (překvapivě) skutečně moc rolí než tzv. "menšinových" pro menšinové představitele nemá. Leč to není diskriminace, i když se ideologové můžou vzteknout.
Tvůrčí svoboda není tvůrčí znásilňování námětů a prostředí. Není diskriminace říct, že řekněme Markéta z Anjou nebyla černá a černá představitelka se do ní hodí stejně blbě jako Kunta Kinte hraný árijcem. Postava z evropské pohádky, stvořené v jasně identifikovaném kulturním prostředí, má tomu kulturnímu prostředí pokud možno odpovídat. Už jsem jednou psal něco v tom smyslu, že pokud Hamleta bude hrát keňský svahilský ochotnický soubor, nemám nic proti tomu, aby ji sehrálo plnočerné obsazení. Ne tak, když je volba.
P. S: Jak heterosexualita souvisí s tímhle požadavkem? kdybych byl homosexuál nebo černoch, co by to na dané věci změnilo? Udělalo by to snad z Andersenovy pohádky více multikulturní prostředí? Nikoli. Logika je jen jedna, jen ideologové jako Joser mají pořád představu, že jsou dvě a více, pro každou skupinu zvlášť, přičemž pochopitelně ta "bílá heterosexuální" je odsouzena k tomu některé věci nevidět ve správném světle ze správného úhlu a ve zcela nových souvislostech.
Nicméně kdo naučí kytovce hrát a zpívat, a ještě k tomu na suchu, nechť se cítí být autorizován obsadit ho do role Rusalky v Národním divadle, rád se přijdu podívat.
A jo, v Ariel to bude jako pěst na oko, pokud se to nebude celé odehrávat někde na rovníku.
Já jsem znechucen celkem pravidelně, podívej se na Oscary předloni (?) kde se brečelo, že černoši mají málo nominací. Ale co když je to tím, že prostě ten rok nebyl žádný úžasný herec s úžasnou rolí černé pleti? Neeeee, byla to diskriminace a rasismus. *BabyRage*
.... začíná to jít prostě do extrému a nejen že to štve normální lidi, ono to je i voda na mlýn opravdovým rasistům a extremistům. Takže to má nakonec jen a pouze negativní dopad na celou společnost. Chápeme se?
Ono to bude asi děsně pitomý... Ale záběry hezčí než v Midway :D
A jo, rozhodně to vypadá líp než Midway. Darwinžel.
https://www.csfd.cz/film/8897-tajemna-zare-nad-pacifikem/prehled/
On sice koncept cestování v čase do II. světové války je i ve spoustě jiných seriálů i filmů, ale tady je ten koncept zpracovaný hodně chytře, happy end není laciný a jako malou mě na tom filmu něco hrozně fascinovalo. Přepdpokládám ale, že prostě musíme mít další předělávku něčeho, co zná každý jouda :D