Historie vojenství, od kyje k pušce
Máte oblíbené období co se vojenství týče? Starověký Egypt a válečné vozy převzaté od Hyksósů, řecké a makedonské falangy, římské legie či nahé Kelty, Germány pijící víno z lebek zabitých nepřátel, středověké rytíře, anglické lučištníky, husity s jejich rozvojem palných zbraní, arkebuzy a muškety, španělské tercie třicetileté války, 18. století s vojáky v pestrých uniformách pochodujících proti sobě za dělové palby, nebo moderní armádu s automatickými zbraněmi?
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.
Komentáře
Naopak Římani použili úspěšně zdržovací taktiku proti Hannibalovi, který se pokusil třikrát neúspěšně dobýt spojenecké římské město Nola (které ve všech případech ubránil konzul Marcellus).
Jinak ale jsou případy neúspěšných obléhání resp. úspěšných obran, která prakticky rozhodla válku, např. úspěšná obrana Jageru proti Turkům r. 1552, Malty r. 1565, Vídně roku 1529 a 1683, či jedna z nejostudnějších britských porážek v dějinách, obléhání Cartageny de Indias v r. 1741. A to všechno v době, kdy už existovalo rozvinuté dělostřelectvo.
Kameraman spravil tiež perfektnú robotu :) keby boli vo filmoch takéto súboje tak by to bolo hned 50 % úspechu :)
Jinak tady jsou jejich webovky:
https://www.merlet.cz
Porovnání půdorysu s jinými velkoletadly:
A k čemu je to ve vzduchu vlastně dobrý? Na vodě to je jasný - větší stabilita, menší vlny...
Jinak to může být proto, že dva trupy mohou pojmout víc paliva, vybavení, umožňují instalaci rozměrnějších motorů a podobně. V zásadě se na dvě kategorie, zda jde o dva kompletní trupy (často takové typy vznikly opravdu zdvojením klasických letadel) nebo o centrální gondolu a dva nosníky.
Příklady doslovně zdvojených letadel:
P-82 Twin Mustang:
He-111Z:
Příklady letadel s centrální gondolou:
P-38 Lightning:
Fokker G.1:
DH.110 Sea Vixen:
Saab 21:
Saab J 21R (vyvinut z předchozího náhradou pístového motoru za proudový):
pěkný lodě