Sranda topič

upraveno 29. srpna 2017 v Rozličný pokec
Videa, Audia, Obrázky, vtipy atd co vás pobaví...

Prosíme, nevkládejte obrázky, videa, ani cokoliv dalšího, co nějak souvisí se seriálem, nebo z něj vychází. Pro takové účely je v kategorii Seriál vhodná třeba tato diskuze.

A já začnu tím jak se vyznamenala slovenská televize :-D
1300301303305306354

Komentáře

  • upraveno 11. února 2016
    Já se protahákoval češtinou poslední dva roky na gymplu. Občas jsem přemýšlel, že si založm živnost, když jsme to kopíroval i lidem okolo sebe :D Pyšný na to dvakrát nejsem, ale v té době se už mé myšlenky ubíraly přírodovědným směrem. A přestože mám literaturu v oblibě, rád si osobně vyberu, co chci číst. S tím se většina školní literatury nesmířila. A příprava na maturu pak proběhla rychlokurzem den, dva předem mezi nesčetným procházením otázek do bioly :D



  • @sfik já mám vždycky problém ten tahák použít, jsem nervózní, svítím na celou učebnu jak červená žárovka, klepou se mi ruce, nechápu lidi, co mají nervy ze železa a v klídečku to opíšou, aniž by se na látku před tím podívali :D
  • Vďakabohu, naša slovenčinárka je tak ústretová, že na každého z nás vyjde jedna knižka s tým, že potom máme napísať čitateľské denníky a poslať jej ich a aj medzi sebou, takže vyskúšať môže hocikoho z ktoréhokoľvek diela, ale nikto ich nemusí čítať všetky. Len neviem, ako to bude ďalej, keď odchádza na materskú.
  • @Aviv No jo, jak vy vlastně máte maturitu ze Slovenštiny? My máme tu postiženou státní maturitu.
  • upraveno 11. února 2016
    @Everett_Young ta předešlá, kdy bylo vyžadováno drtit se telefonní seznamy autorů a jejich děl mi nepřišla o moc lepší. Takhle stačilo mít načteno něco víc než Blesk a trošku u testu zapřemýšlet :D
  • @Dreamer zcela rozumím. Já s tím měla problém i v chemii, kde jsme používání taháků měli od učitele přímo povolené (vždycky říkal: toto si nalepte na periodickou tabulku!) :D
  • upraveno 11. února 2016
    @Mellien mně přijde uhozené, jak se literatura na některých školách učí, nejvíc mě pobavil seznam literatury k maturitě na průmyslovce, který se mi dostal do ruky před dvěma roky, jako chtít po těch klucích, aby četli Homéra nebo Jiráska (nop, nebyly tam Pověsti)? =D Lépe už misi "nenávist k literatuře" splnit nešlo :D a když jsem se zeptala, co to češtinářku napadlo, prý jim na to řekla, že se to krásně zkouší...
  • Dreamer napsal(a):

    @sfik já mám vždycky problém ten tahák použít, jsem nervózní, svítím na celou učebnu jak červená žárovka, klepou se mi ruce, nechápu lidi, co mají nervy ze železa a v klídečku to opíšou, aniž by se na látku před tím podívali :D

    Ženy mají nespornou výhodu - sukně - silonky, tahák pod silonky a věř že ti nikdo pod sukni koukat nebude (nebo alespoň ne před třídou :D )
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    Správněj ženskej tahák vypadá takhle :)

    image
  • Jestli si dala ten svetr obráceně, tak se ten fyzikář bude divit proč mu do testu napsala "prát na šedesát" "nežehlit" "nepoužívat bělidlo" "pouze ruční praní" :D
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @sfik Třeba studuje na oděvní průmyslovce :-)
  • @flanker.27 Tak to doufám, že to neopíše celé:
    image
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @sfik Uznej, že vstát během testu a říct, že jdeš za maminkou, aby ti to napsala, to chce velkou porci odvahy.
  • upraveno 12. února 2016
    Postupně jsem zjistila, že nejlepší rituál před zkouškou je "učit se".
    Naše gymplová češtinářka naštěstí moc na básničky nebyla a někdy od třeťáku, jsme si mohli vybrat referátovou četbu vybrat sami, takže pro mě pohoda.
    Bohužel základková byla spíš odstrašující příklad, budovala kult osobnosti Fráni Šrámka (muž má touhu rozsévače, žena má úrodný klín)
    Ne že by byl gympl úplně blbej, ale jsem jediná, kdo má pocit, že na to, co ho bavilo, neměl čas/nevěnoval tolik času, v porovnání s předměty, které člověk tolik nežral/nešly mu. Takový paradox, že nakonec strávím víc času s tím předmětem, který nemám ráda, hmm
  • Jitka napsal(a):

    Postupně jsem zjistila, že nejlepší rituál před zkouškou je "učit se".
    Naše gymplová češtinářka naštěstí moc na básničky nebyla a někdy od třeťáku, jsme si mohli vybrat referátovou četbu vybrat sami, takže pro mě pohoda.
    Bohužel základková byla spíš odstrašující příklad, budovala kult osobnosti Fráni Šrámka (muž má touhu rozsévače, žena má úrodný klín)
    Ne že by byl gympl úplně blbej, ale jsem jediná, kdo má pocit, že na to, co ho bavilo, neměl čas/nevěnoval tolik času, v porovnání s předměty, které člověk tolik nežral/nešly mu. Takový paradox, že nakonec strávím víc času s tím předmětem, který nemám ráda, hmm

    O tom žádná. Ale kromě toho sa dá udělat ještě pár zlepšpováku situace. Já na taháky nikdy moc nebyla, jen u středoškolské fyziky, ale to modlení by taky šlo. Něco jako pozitivní sugesce.
    Toho nepoznám. Na nás na základce vyšel jen Verne a Exupéry a prezentace oblíbené knihy. Zato bylo povinní psát básničky a prózu na výběr do soutěží a recitace na výběr do školního kola Šalianskeho maťka (povesti) a Hviezdoslavovho Kubína (zvyšok litratúry) + raz recitácia nejakej básne z čítanky. Mne to problém nerobilo, ale niektorí spolužiaci z toho boli tak nešťastní, že si dali nejakú veršovanku nadiktovať niečo pred hodinou. Nanešťastie recitáciu nenadiktuješ.
    Ja mám pocit, že o niektorých veciach som viac vedela na základnej, než na gymnáziu, ale myslím, že mnohí študenti zdieľajú aj tvoj názor. Asi to i má čo robiť s tým, že aby sme si natĺkli do hláv tie, čo radi nemáme, musíme si ich tam natĺkať s väčšou námahou a dlhšie.
  • Everett_Young napsal(a):

    @Aviv No jo, jak vy vlastně máte maturitu ze Slovenštiny? My máme tu postiženou státní maturitu.

    Ta naše je taky státní. Začiatkom jari test s niekoľkými literárnymi ukážkami a ABC úlohami k nim (ako monitor, len dlhšie) a sloh. Koncom jari ústne a o tých veľa neviem, len to, že sa ťahá otázka.
    Celkom ma štve, že trebars z anglickej prestali uznávať certifikáty z jazykoviek, obzvlášť, keď tie ich testy zvyknú byť lepšie urobené, než tie maturitné.
    Okrem materinského a cudzieho jazyka (ja idem s angličtinou, iní majú na našej škole nemčinu, španielčinu, či ruštinu) máme ešte dve voliteľné predmety. Ja si tam chcem dať ruštinu a ešte niečo. Bolo mi povedané, že aj k humanitnému zameraniu sa zíde mať niečo prírodovedné, tak mám v pláne biológiu, ale ak by ste mali iné návrhy, z čoho maturovať, keď chcem študovať prekladateľstvo, sem s nimi.
  • Hmmm, tak to běželo ve zprávách,... mám pocit, že celá ta slavná matematická učebnice se liší jen tím, že studentovi tyká. Jinak abychom nebyli zcela OT, tak zkusím parafrázovat D. Adamse (Holistická detektivní...) "Učit studenty je podobné jako psát kód do počítače, člověk si to musí rozebrat do nejmenšího detailu, čímž se sám často o probírané látce naučí o mnoho více než studenti" "No, ono naučit se o mnoho méně než studenti by vyžadovalo částečnou lobotomii". Takže ano, pro někoho to mít přínos může, stejně jako by pro někoho mělo přínos, kdyby se výuka "TOP" učitelů nahrála na DVD a ve třídě by se jen přehrála a stávající "ne-tak-schopný" učitel by jen dozoroval... mimochodem, u nás na gymplu mnoho vyučujících (včetně matikáře) razili myšlenku, že "taháky" jsou dovoleny, ale pouze vlastnoruční - jejích vypracováním se nad tím člověk musí zamyslet a když tu látku člověk neumí, tak mu beztak sebelepší vzoreček nepomůže...
    Ad antické báje - kdysi (tak 2008) vyšly asi 3 DVD s animovanýma asi do 50,- za kus... a sem tam se dají najít (a levněji), mě se líbily (a na táboře vlčat -1. stupeň- jsme to dali jako takový drobný dárek, tak snad měly úspěch....). Jinak je to téma plné brutality, sexu a nespravedlnosti, takže je myslím celkem zásadní dle věku porcovat, jestli už třeba příběh, kdy Artemis s bratříkem povraždí 14 dětí za to, že jejich matka měla blbé kecy není přes míru (protože žádné morální poučení -boj se bohů neberu...- na rozdíl od Ikarova konce nenese) a jestli například raději nezůstat u Odyssea a jeho boji proti nepřízni osudu... (Jako řecké báje nabízejí témat na tábor dost a myslím, že se tím děti i něco o takové klasice naučí...).
  • @Aviv co zeměpis? To by měla být větší pohodovka než biologie :D
  • @Aviv Teda nevím, kdo ti doporučoval k humanitním předmětům přidat jeden přírodovědný, ale je to nějaké divné? Proč? Jediný důvod, co mě napadá je, abys měla všeobecné vzdělání. Když už bych byla do něčeho takového tlačena, dala bych si nějaký "light" předmět jako je třeba zeměpis (aspoň za nás byl jeden z těch lehčích). Pokud se hlásíš na překladatelství, tak bych si vybrala jako poslední dějepis. Ostatně i ten zeměpis se k tomu překladatelství hodí líp než biologie.
  • @Aviv Nevím, jak to máte vy, ale u nás byla biola nejtěžší maturitou. Takový zeměpis naopak dávačka pro blbce. Ale pokud se chceš vydat humanitním směrem, tak je hloupost maturovat s přrodovědného... dějepis, občanka, další jazyk.. cokoliv.
  • Everett_YoungEverett_Young Praise the sun
    upraveno 12. února 2016
    @Aviv Souhlasím s ostatními, biologie je nejen zbytečně těžká, ale pokud jí nebudeš dál potřebovat, tak učení na ní je pro tebe naprostá ztráta času. Zeměpis, dějepis (ten by se ti i hodil), občanka nebo něco oddychového by úplně stačilo a zůstal by ti čas na učení toho co budeš opravdu potřebovat. Každopádně tři jazyky je samo o sobě docela síla :-)
  • @Aviv Dějepis byl u nás taky poměrně náročný, co se objemu informací týče, bylo to obdobné k té biologii, ale tady už záleží na tom, co člověka víc baví a jakým směrem chce jít. Souhlasím s @Everett_Young pokud tu biologii dále nevyužiješ, je to zbytečné a k životu by ti měl stačit všeobecný přehled, který si načerpala během hodin :) Nechápu proč ti bylo doporučováno dát si nějaký přírodovědný předmět, pokud víš, že to nesouvisí s oborem, kterému se chceš věnovat.
  • zvláštní, u nás je biologie relativně v pohodě a nejvíc lidí každý rok nedá zeměpis :D
  • U nás je zemepis zaradený medzi humanitné. A čo sa týka prírodovedných, tak poradca tvrdil, že biológia je ľahšie než chémia, fyziky a matematika, takže tak. Dejepis štvorhodinovku mám navolenú a ešte dvojhodinovku spoločenskovedný seminár (lebo konverzácie z ruštiny nemali dosť uchádzačov). Ale plánovala som tú maturitu z bio. Tak ja to ešte zvážim.
    Viem, že je to mimo môj odbor, ale záleží čo budem prekladať.
  • Já myslím, že to kolik lidí předmět nedá, nevypovida o jeho náročnosti. Co se maturity týče. Ale jinak je to možné, každá škola to má jinak.
  • @Mellien: "...každá škola to má jinak"... jo jo, to jsou ty jednotné maturity... :o)
  • @hodor_the_king u nás taky nemálo lidí vyletělo na zeměpisu, protože to podcenili, na druhou stranu, pokud si někdo dá biologii, má z toho obvykle respekt a pořádně se to naučí.

    @Aviv myslím, že maturita z biologie je ideální pro ty, co budou dělat přijímací zkoušky z biologie nebo jim to alespoň hrozí :) Pokud bys v budoucnu překládala nějaké vědecké články, tam je úplně jedno jestli si z biologie maturovala nebo ne, pokud tě biologie baví a stojí ti za to, se to šprtat k matuře, proč ne, špatná volba to není, naučit se to v pohodě dá.
  • @Jay ? Jednotná je pouze čeština + mat\ang státně. Školní část může být solidne rozdílná...
  • @Dreamer U nás to vzali velmi solidně a vytvořili seznam, kde bylo různůzných titulů velké množství a každý si mohl vybrat. Přesto jsem i já zatínal zuby u české - především té starší - četby, která mě lehce řečeno příliš neoslovila. Co pak takové učňáky a třeba Franz Kafka =D

    Matura... u nás to bylo obdobné, snad v drtivé většině případů rupl ten, kdo se zkrátka nenaučil - podcenil "dávačku". Z těch těžších předmětů byla úspěšnost vyšší, řekl bych.

    Také mě mrzelo, že mi nemohli uznat FCE, protože státní ajna, no k tomu se snad nebudu vyjadřovat :D Školní část měla nesporně vyšší úroveň...



  • @Aviv latinske nazvy sa neprekladaju do ziadneho jazyka :)
    Biologia je podla mna tiez pre prekladatelstvo len zbytocna namaha. Potom si budes trieskat hlavu, ze si sa pripravovala na maturitu namiesto toho, aby si zvladala ucit sa na skusky na vysku
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.