Na tom není nic špatného napsat, že to vypadá tak, jako že Cersei prasečí rypák. Kritika je v pohodě a když si ji přečte autor, tak je mnohdy velmi přínosná (sám často kritizuju). Ale k čemu komentáře typu: "Je to hnusné, vůbec ji to nejde, měla by to rovnou zabalit...", které jsou mimo jiné velmi motivující (pokud si je autor přečte)
No vy jste všichni nějací chytří. Nemůže mít člověk na věci vlastní názor? (Alespoň tohle do nás v té škole pořád hustí, tak se to snažím využívat v praxi).
sarven: spíš realita českého školství. Tady se neučí aby žák samostatně myslel, tady se má žák naučit naspaměť "pár vět" a vše ostatní ho nemusí (nesmí) zajímat. Tenhle styl se mi opravdu nelíbí a proto CZ školství směřuje tam kam směřuje. Mělo by to být aby se žák učil sám si vyhledávat informace a sám přišel na řešení problému. Aspoň tak tomu bylo za mých mladých let na škole
Pro učitele (spíš učitelky) je určitě jednodušší opisovat učebnici než diskutovat s žáky. Druhý extrém je americké školství, kde alespoň podle televize (nebyla jsem tam) půl roku dělají rozbor jedné knížky. Překvapilo mě v UK, že na zkoušce nedovolili kalkulačky, které se u nás při výpočtech používají běžně. Byl problém vzpomenout si, jak se dělí s pomocí papíru. :-) Takže české školství není nejhorší, jen se soustředí na jiné věci než v zahraničí.
Překvapilo mě v UK, že na zkoušce nedovolili kalkulačky, které se u nás při výpočtech používají běžně. Byl problém vzpomenout si, jak se dělí s pomocí papíru. :-)
Pokud myšlíš zkoušky na VŠ, tak si myslím, že to není dokonce ani záležitost školy jako spíš konkrétního vedoucího předmětu. U nás jsou kalkulačky taky zakázané. Na příklady typu "17^17^17^17 modulo 123" je stejně téměř nepoužitelná (jen na drobné výpočty).
Mělo by to být aby se žák učil sám si vyhledávat informace a sám přišel na řešení problému.
U nás ve škole: Učitel: za pět Já: proč? Učitel: Takhle to počítat nesmíš Já: Ale výsledek je správnej Učitel: Ale tenhle postup ještě neumíš Já: No tak když to tady tak počítám tak asi umim že jo Učitel: Ještě jsme to nebrali takže to ještě neumíš Já: Ale je to správně Učitel: Ne. Řekl jsem že to neumíš a tak to neumíš. Konec!
Mělo by to být aby se žák učil sám si vyhledávat informace a sám přišel na řešení problému.
U nás ve škole: Učitel: za pět Já: proč? Učitel: Takhle to počítat nesmíš Já: Ale výsledek je správnej Učitel: Ale tenhle postup ještě neumíš Já: No tak když to tady tak počítám tak asi umim že jo Učitel: Ještě jsme to nebrali takže to ještě neumíš Já: Ale je to správně Učitel: Ne. Řekl jsem že to neumíš a tak to neumíš. Konec!
otázka čo bolo predmetom skúšky. či výsledok, alebo technológia/proces. pretože niekedy nie je dôležité mať výsledok, ale ovládať nejaký proces, pretože ho bude treba neskôr v inej metóde/technike/algoritme....
Například typy příkladů "najdi bod v rovině, kde je jeho vzdálenost od počátku souřadnic nejmenší" jsou mnohem jednodušší řešit metodou lineární algebry než metodou diferenciálního počtu. Ta druhá metoda je jen na procvičení probírané látky. Takže otázkou je co se probíralo. Tak jako tak je to idiot, když nutí studenty, aby se drželi striktně osnov.
To si tak prezerám http://fuckyeahwinterfell.tumblr.com a zdá sa mi, že tie wallpapery z jedného postu sú mi nejaké známe. A veru že hej, sú to tie od Montezumu. Zdroj, ktorý uvádza väčšina bloggerov je http://tzecco.tumblr.com/post/19886178259#notes, ale ten naozaj pôvodný nie je uvedený nikde. V tumblrovskej komunite sa veľmi nevyznám, je to bežná prax? Mňa by totiž asi mrzelo, keby moja práca lietala po internete bez toho, aby mi bolo priznané autorstvo.
Běžná praze by to rozhodně být neměla, problém je, když nějaká stránka neuvede autora a pak je to jako vlna -- ostatní stránky to převezmou právě z těchto stránek a protože autor je neznámý tak ho neuvedou. Pokud jsou díla vystavené např. na deviantARTu, tak s tím nebývá až takový problém (kdyby odkazující stránka neuvedla autora, tak porušuje podmínky deviantARTu, licenci atd.), neboť dílo je vedeno defaultně pod licencí podle toho v které sekci se nachází. Pod jakou licencí to Montezuma vede nikde není napsáno a pro běžné stránky je těžké se ho optat, jeslti nevadí když jeho výtvory za těch a těch podmínek uvedou na svých stránkách -- takže proto se na to kašle. Problém je, že na deviantARTu svoje wallpapery vystavit nemůže, protože by porušoval jejich pravidla (i kdyby uvedl zdroj atd.). Leda si udělat nějaké portfolio nebo najít méně striktní stránku.
S tím jsem počítal takže mě to tak moc neštve. Dělal jsem to jako fanoušek pro fanoušky. Takže jsem i rád že se šíří a mohu si v diskuzích číst ty komentáře: liked this, liked this, liked this,.. Že tam nejsem uveden jako autor mě samozřejmě trochu vadí. Ale aspoň nikdo nesmazal můj podpis, který je v rohu na každém wallpaperu.
Komentáře
Já jsem si vybrala, takže díky Montezumovi, že má čas a náladu něco tvořit a zadarmo.
(Takhle se to praktikovalo u nás.)
Aspoň tak tomu bylo za mých mladých let na škole
Překvapilo mě v UK, že na zkoušce nedovolili kalkulačky, které se u nás při výpočtech používají běžně.
Byl problém vzpomenout si, jak se dělí s pomocí papíru. :-)
Takže české školství není nejhorší, jen se soustředí na jiné věci než v zahraničí.
Učitel: za pět
Já: proč?
Učitel: Takhle to počítat nesmíš
Já: Ale výsledek je správnej
Učitel: Ale tenhle postup ještě neumíš
Já: No tak když to tady tak počítám tak asi umim že jo
Učitel: Ještě jsme to nebrali takže to ještě neumíš
Já: Ale je to správně
Učitel: Ne. Řekl jsem že to neumíš a tak to neumíš. Konec!
ak to nie je ten prípad, tak je blbý učiteľ.
Takže otázkou je co se probíralo. Tak jako tak je to idiot, když nutí studenty, aby se drželi striktně osnov.
Je to primitivní ale nemohl jsem si pomoci
Teda kdyby měli ty hlavy proti sobě, tak by to byla super tapeta na plochu...:))
Že tam nejsem uveden jako autor mě samozřejmě trochu vadí. Ale aspoň nikdo nesmazal můj podpis, který je v rohu na každém wallpaperu.