Mount and Blade Warband a A Clash of Kings mod
Zde budem debatovat o této hře a hlavně o modu Střet králů-ptejte se, potom přidám odkazy.
Mount and Blade mě uchvátil jen co jsem přijel do první vesnice, ne po grafické stránce(ta je podprůměrná)ale tím že jsem viděl že je to hra kterou jsem vždycky chtěl.Já potulný rýtíř na v svém koni a mečem u boku, který hledá dobrodružství a slávu.Žádná kouzla ani nadpřirozené jevy(nic proti Zaklínači), v této hře se můžete spolehnout jen na svůj meč a schopnosti.Slávu dobýváte buď na bojišti jako žoldák a později jako vazal svého krále nebo v turnajích.Chodíte po krčmách nebo vesnicích a verbujete buď bezejmené vojáky nebo muže či ženy s jméný a jejich vlastními příběhy.Prostě svělá hra pro milovníky středověku.
Mod pro Písně ledu a ohně jsem našel náhodout a hned jsem stahoval.Hrajete samozřejmě na mapě Západozemí a ve hře je přidáno spousty nového brnění a zbraňí.Můžete přísahat věrnost Robbu Starkovi nebo jinému králi a změnit jejich příběh.Můžete v bitvě srazit jakéhokoliv lorda či sera co běhá po mapě a je to dobrý pocit pokud z koně srazíte třeba Lorase Tyrella, Oberyna Martella nebo Randylla Tarlyho.Pro milovníky Písňí téměř povinost.
recenze Warbandu: http://games.tiscali.cz/mount-and-blade-warband-13665
A Clash of Kings mod v 0.8: http://www.moddb.com/mods/a-clash-of-kings/downloads/a-clash-of-kings-beta-08
Mount and Blade mě uchvátil jen co jsem přijel do první vesnice, ne po grafické stránce(ta je podprůměrná)ale tím že jsem viděl že je to hra kterou jsem vždycky chtěl.Já potulný rýtíř na v svém koni a mečem u boku, který hledá dobrodružství a slávu.Žádná kouzla ani nadpřirozené jevy(nic proti Zaklínači), v této hře se můžete spolehnout jen na svůj meč a schopnosti.Slávu dobýváte buď na bojišti jako žoldák a později jako vazal svého krále nebo v turnajích.Chodíte po krčmách nebo vesnicích a verbujete buď bezejmené vojáky nebo muže či ženy s jméný a jejich vlastními příběhy.Prostě svělá hra pro milovníky středověku.
Mod pro Písně ledu a ohně jsem našel náhodout a hned jsem stahoval.Hrajete samozřejmě na mapě Západozemí a ve hře je přidáno spousty nového brnění a zbraňí.Můžete přísahat věrnost Robbu Starkovi nebo jinému králi a změnit jejich příběh.Můžete v bitvě srazit jakéhokoliv lorda či sera co běhá po mapě a je to dobrý pocit pokud z koně srazíte třeba Lorase Tyrella, Oberyna Martella nebo Randylla Tarlyho.Pro milovníky Písňí téměř povinost.
recenze Warbandu: http://games.tiscali.cz/mount-and-blade-warband-13665
A Clash of Kings mod v 0.8: http://www.moddb.com/mods/a-clash-of-kings/downloads/a-clash-of-kings-beta-08
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.
Komentáře
Momentalne jsem ve fazi, kdy jsem cele Mount and Blade smazal a zacnu opet az s patchem 1.00 jak sem psal vyse (coz bude buhvi kdy). Rad bych tu potom pravidelne reportoval sve uspechy a neuspechy behem pleneni Zapadozemi :-)
S každym novim patchem tyhle problémy mizí a je dost možné že na patchi 1.00 už tyhle špatně naskriptované obléhaní nebudou, ale pokud na takový hrad narazíš, věř mi že to poznáš. Napad to byl skvělý udelat každé město/hrad jinak a jiný styl obléhaní, nicmeně provedení zatim pokulhává. Se Stoney sept jsi měl asi štěstí ( nikdy sem ho neoblehal ale na mapě kampaně je to jedno z mala měst co nemá hradby), takže to asi vysvětluje že padlo snadněji.
Ono všeobecně neduh v dobývání hradů je zakořeňen už v původní hře, nevím jak moc mají moddeři volné ruce ve skriptování nebo předělávání. Každopádně to považuji za jednu z nejslabších částí hry.
Kamenné Septum hradby mělo, ale jak sem již psal o účastnících typu Tywin, Hora, Devan, Lorch, Kevan atd., tak ty se přes hradby přehnali jako vlna :-)
Dobývání hradů jako u Totalwarovek díky mechanismu hry zůstane pouze naším zbožným přáním :-)
Autor modu psal, že verzi 1.00 už chce mít vychytanou a bez všech těhle chyb, což za
A) vidím jako dalí zbožné přání
B) autor to sice upraví, ale bude to otázka několika měsíců/roků (roků je ta hodně černá verze :-)
Btw máš hezký banner ;-)
Co se mi oproti původní hře líbí mnohem víc, tak je mnohem lepší prostředí a zvuky (natahování luku, výstřel šípu, střet mečů atd.). Vše to tak působní mnohem reálněji a člověka to tak víc vtáhne do bitevní vřavy. Najímání žoldáku jako jsou Dothrakové, Qhohořané atd. Koupě Neposkvrněných s možností úpravy jejich vlastní výzbroje je už pak jen třešnička na dortu :-)
Co se týče samotných strategií a taktik dobytí, viděl jsem nějaký mod/datač pro warband, byly tam muškety a šavle takže puvodní hra to určo nebyla - video bylo z multiplayeru, no a jedna skupina hráčů tam měla dobýt hrad bráněný druhou skupinou hráčů. Normálně tam šlo vzít žebříky a opřít ho o hradbu (a samozřejme zase obránci schodit) nebo odemknout bránu, pokud tě behem 2 minut nikdo nepřerušil. S timhle už bych byl naprosto spokojen i ja ale mne bude bohatě stačit pokud bude pevné oblehací vybavení nascriptovano správne.
PS: to s výbavou Neposkvrněných jsem ani nevěděl, i když jsem něco tušil, boť tam na mne jedna takova vylepšovací tabulka tušim vyskočila ... nebude to od věci, protože jejich bojovej skill je opravdu vynikající a jediné co to kazí je ta výstroj.
no tohle bylo o fous :-D
Jinak není nad to, když ve vyhraný bitvě dorážíš poslední zbytečky nepřítele a najednou ti vletí šíp do hlavy :-D
http://gorgoth.rajce.idnes.cz/nastenka#kopec.jpg
P.S. jakou máš verzi ? už tu 0.93 ? já pořád 0.90
Jinak lučištníci maj jednu základní výhodu která v jiných hrách neni, a to je až brutální přesnost v zabránění friendlyfire. Celkově ve hře friendlyfire samozřejmě je, je to přece realný simulator boje, a když sejmete spojence, zraní ho to, nicmeně lučištníci se nikdy netrefují do vlastních. Mohou třeba minout svuj primární cíl, v tomhle ohledu je přesnost běžná, někdy se strefí někdy ne, obvzlášt na větší vzdálenosti, ale do spolubojovníků teměř nikdy. Jedinej případ friendlyfire jsem zaznamenal u sebe sameho když jsem střelil do spojence. Proto mají veliký potencial, dají se používat i když už se nepřítel bije s vašima, o to ničivější střely bývaj, když stojí nepřítel bokem nebo zády
PS: Už jsem si splnil svoje předsevzetí "Zajmi si svého Tarlyho" s tím že ho osobně srazim v bitvě.
Klasicky jsem si budoval armadu z pechoty, lucistniku, kopiniku, lehkou jizdu a tezkou jizdu jako jsem zvykly napriklad z Total Waru ci jinych podobnych strategii. Bohuzel mi tohle slozeni neprislo tak efektivni a pomer sil se zacinal presouvat pouze k tezke jizde, az nakonec sem mel v armade pouze 90 vojaku tezke jizdy (+ pat brancu ve vycviku) a smetl sem bez problemu a rychle i nekolikanasobne silnejsi armady. Obtiznost na nejvyssi moznou co sla nastavit.
Tohle byl i jeden z duvodu proc sem to prestal hrat. Ale verim ze v modu to muze byt vyvazeny zcela jinak.
PS: Co mas proti Tarlymu? :-) Pro me idealni prototyp vojaka kteryho by chtel mit kazdy velitel pod sebou :-) Pokud tedy tim Tarlym si nemyslel Sama :-)
V modu je to poměrně dost řešený několika aspektama. První z nich je ten, že od určité verze modu (vim jen že 0.3 to neměla a 0.8 už to má, takže nevim od jake verze to použili a jakou maš ty) nelze jízdu trénovat klasickým zpusobem z vesnických branců. Myslím že jsem se o tom zminil o pár stránek dál v popisování změn od verze 0.4 do 0.8 . Totiž že teměř jediná možnost jak získat jezdce, je najmout žoldáky, to je samozřejmě za poměrně vysoký peníz a málokdo si to ted muže dovolit zverbovat ve velkem množství, natož udržovat. Zatímco dříve platilo zverbovat si brance ve vesnici, a dřív nebo později (většinou později) se z nich stali rytíři, pokud neumřeli, takže pořizovací naklady teměř nebyly, což je tedy 1. změna. Navíc lze za peníz zverbovat vždy jen lehkého svobodného jezdce (mnohdy nemají ani štít) a teprve dalším vývojem přes zbrojnoše až k rytíři/katafraktovi/jiné těžké jízdě. 2. aspekt je terén, pokud nebojuji vyloženě v rovinatém terénu, má jízda problémy, a upřímně v rovinatém terénu bojuju tak možná každou 4. bitvu. Nevim jestli v modu přidali kopečky, ale pamatuju si že v puvodní hře šlo vyžít jen s jízdou, zde bych měl se samotnou jízdou veliké ztráty, ne-li prohru. Ve velké časti případů lze s těžkou jízdou bez problémů vyžít, ale čas od času přijde bitva, která jasně ukáže, že se nelze spolehat jen na jízdu. Navíc vždy když došlo na nějakou velkou, duležitou významnější bitvu, do které se například zapojilo více armád, tak pokaždé když došlo na lámání chleba a na obou stranách byly velké ztráty, bitvu rozhodli moji lučištníci. Přesto že moje armáda má momentálně 210 mužů a již zminěných 60-70% je těžká jízda, mockrát se mi i teď stává že mi na konci bitvy nezbyde žadnej jezdec, ale jen lučištníci. Samozřejmě se do bitvy většinou zapojí jen prvních pár oddílů v horním řádku seznamu, zbytek jen pokud dojde na velké ztráty a následné posily, ale lučištníky mam hned nahoře, ještě před companionama a rytířema a evidentně dělám dobře, pokaždé to byli oni kdo rozhodl bitvu a zachranil mi kejhák. No a 3. aspekt je ten že oproti starším verzím modu, (minimálně od té 0.8) už nejsem sám, kdo si vydržuje jízdí armádu. Například taková Rovina má v bitvě (pokud nemam přesilu) většinou víc jezdů než já a pokud bych neměl tak kvalitní muže, prohrál bych, zase to samozřejmě častečně zachranujou lučištníci.
Prostě sečteno a podtrženo, s čistě jízdní armádou jde teměř vždy dosáhnout dobrého výsledku, ale s kombinovanou silou jízda, střelci, trochu meele pěchoty lze dosahnout vynikajícího :-)
PS: Právě proto jak řikáš, porazit "idealni prototyp vojaka kteryho by chtel mit kazdy velitel pod sebou" jak fyzickou silou sražením do bezvědomí, tak taktickou silou vyhráním bitvy (která v poměru sil rozhodně nehovořila v muj prospěch), to potěší každeho vojevůdce :twisted:
Zase ve prospěch herního mechanizmu musím uznat, že nepřátelští lordi se vždy obrnili na kopci, takže sem samozřejmě byl v nevýhodě. Stejně tak když sem ještě ze začátku hrál i s lučíštníkama, tak se nepřítel snažil krýt štítama. Což mě mile u takové hry překvapilo. (Tuším ale že tohle dělají pouze na těžší obtížnost).
Škoda jen, že s každou novou verzí se musí začínat znova, což odradí spousty lidí aby to začínali hrát znovu, což sníží i množství testerů a nahlášených chyb.
BTW hraješ stylem nestranného žoldáka, nebo jsi se už přidal k nějaké frakci? :-) Na cizích forech si hodně lidí stěžovalo, že Železné ostrovy vždy ovládnou půlku mapy, takže špatný balanc. U mě zrovna půlku Železných ostrovů okupovali Seveřané :-) Libí se mi na tom, jak se to pokaždé vyvyjí naprosto jinak a nepředvídatelně :-)
Aha ok....tak to jsem četl nějakou desinformaci někde na netu, kde tuším někdo psal, že pouze na těžké obtížnosti...ale to je fuk :-)
S těma sejvama si nejsem uplně jistej že se dají přenést - forums.taleworlds.com/index.php?topic=194610.0http:// někde v týhle 400stránkový debatě to psal sám tvůrce toho modu že to nelze.
@Markolie
Koukal jsem na Tvoje foto s těma lučíštníkama a hned jsem si vybavil anglické Longbowmany v bitvě u Agincourtu :-)
Co se týče balancu, je to už opravené. Verzi 0.4 jsem rozehrál asi 3x a pokaždé jak říkaš Železné ostrovy dobyly pulku mapy. Proto když jsem rozehrál 0.8 přidal jsem se k nim, a dost mne překvapilo že se sotva drželi. Ted mam v tehle verzi nahranej cca 700. den a přesto že některé frakce již zanikly, nezdá se že by měla nějaká vyloženě navrch, relativně dobře jsme na tom my, ale jak řikám stálo to hodně krve a potu, jinak by jsme i my zanikli v propadlišti dějin. Dokonce i Stannis, který byl protikladem ŽO a Země Dračího kamene obvykle zanikla nejpozději 2. měsíc od rozehrnání, se ted v nové verzi drží a to dokonce docela úspěšně.
Se Svatošem jsme se shodli že rozehrajem patrně od znova verzi 1.0 až vyjde. Některé patche savy zachovají, jiné ne, píšou to vždycky v popisku konkrétní verze patche, ale tak jako tak počítam že stejně začnu od znova, i když tajně sním aby alespon postava šla převest, což by nemel byt moc velký problém, dřív jsem to dělal docela běžně a stejně se přenáší jen lvl postavy, staty a peníze.
@DanielSvatoš ano vylodí, v poctatě to proběhne tak, že se ti na obrazovce oběví zpráva o vylodění na Misu hněvu a když se tam podivaš, najednou 4 nebo 6 držav včetně toho Weeping town ktere jsem si uzmul, vlastněj Targaryeni. Automaticky, bez bitvy. Ale přechod k nim moc nedoporučuju, válku jim totiž okamžitě vylásí nejen Renly ale v poctatě celé Západozemí a armád mají poskrovnu. Ale pokud by jsi si předem naexpil postavu, převedl do nově rozjeté hry a při invazi se k nim přidal jako už ostřílenej veterán, určitou šanci by jste nepochybně měli. Bude záležet v jaké válečné situaci budou Bouřlivé země + Rovina a Dorne, tihle 3 se zapojí nejvíc.
Já se chci k Aegonovi přidat protože mu fandím v knize :)
kolik dní tam máš odehraných ?
a mluvil jsi někdy s Aegonem...mě by totiž zajímalo jak vypadá jestli má stříbrné vlasy a tak
ale třeba mě přijde Essos zbytečný stejně za ně nikdo nehraje a všichni hráči jsou v Západozemí
třeba kdyby tam byl ještě Meeren s Denerys tak bych to chápal
Po té co jsme porazili Lanistery a Železné, zavládl kompletní mír v celém Západozemí, takže jsem toho využil k poznávání cizích krajin Essosu nevyjímaje. Určitě za ně nikdo nebude chtít hrát, ale dříve nebo pozdeji se v Západozemí dobojuje, a válka se přesune za moře. Už se mi to stalo v minulém sejvu. Nemusí západozemí vlastnit jedna frakce, ale počítam že zustanou tak 3 nejsilnější a ti spolu jen tak válčit nebudou. Když jsem ještě na patchi 0.4 bojoval za Železné, válka už byla i za mořem, většinu území Bravosu a Pentosu jsme vlastnili my a Údolí, Dorne zase dobylo Myr a přilehlá města. A navíc přecejen si někdo možná ten Bravos nebo Pentos jako svou frakci vybere a potom je dobré mít nějake nepřátele na svojí pulce moře, než se člověk pořádně rozehřeje a vyrazí do Západozemí. Jako vojenský velitel budeš moci svolat klidně všechny lordy svojí frakce a určovat místa valečných tažení, a to i za mořem. Kdybych ted nemusel válčit s Dornem a Rovinou, už bych se do toho pustil, a pokud nám nikdo nevyhlásí nově válečnej stav, tak i pustim .... pak i na ten Essos dojde :twisted: