Mount and Blade Warband a A Clash of Kings mod

Zde budem debatovat o této hře a hlavně o modu Střet králů-ptejte se, potom přidám odkazy.

Mount and Blade mě uchvátil jen co jsem přijel do první vesnice, ne po grafické stránce(ta je podprůměrná)ale tím že jsem viděl že je to hra kterou jsem vždycky chtěl.Já potulný rýtíř na v svém koni a mečem u boku, který hledá dobrodružství a slávu.Žádná kouzla ani nadpřirozené jevy(nic proti Zaklínači), v této hře se můžete spolehnout jen na svůj meč a schopnosti.Slávu dobýváte buď na bojišti jako žoldák a později jako vazal svého krále nebo v turnajích.Chodíte po krčmách nebo vesnicích a verbujete buď bezejmené vojáky nebo muže či ženy s jméný a jejich vlastními příběhy.Prostě svělá hra pro milovníky středověku.
Mod pro Písně ledu a ohně jsem našel náhodout a hned jsem stahoval.Hrajete samozřejmě na mapě Západozemí a ve hře je přidáno spousty nového brnění a zbraňí.Můžete přísahat věrnost Robbu Starkovi nebo jinému králi a změnit jejich příběh.Můžete v bitvě srazit jakéhokoliv lorda či sera co běhá po mapě a je to dobrý pocit pokud z koně srazíte třeba Lorase Tyrella, Oberyna Martella nebo Randylla Tarlyho.Pro milovníky Písňí téměř povinost.
recenze Warbandu: http://games.tiscali.cz/mount-and-blade-warband-13665
A Clash of Kings mod v 0.8: http://www.moddb.com/mods/a-clash-of-kings/downloads/a-clash-of-kings-beta-08
1356711

Komentáře

  • upraveno 28. června 2013
    Tak do hloubky jako ty to ozkouseny nemam, ale zeptam se v cem je konkretne tezky dobyvani? Jak sem psal vyse zucastnil jsem se pouze dobyti Kamenneho septa a jeste to cele vedl Tywin s nekolikanasobnou presilou :-) ale krome meho tesneho uniknuti smrti sem zadnou vetsi obtiz nezaznamenal. Obtiznost byla nastavena na co nejvyssi moznou.

    Momentalne jsem ve fazi, kdy jsem cele Mount and Blade smazal a zacnu opet az s patchem 1.00 jak sem psal vyse (coz bude buhvi kdy). Rad bych tu potom pravidelne reportoval sve uspechy a neuspechy behem pleneni Zapadozemi :-)
  • upraveno 28. června 2013
    @Bhaal tak jde primárně o to, že nejde (narozdíl od polní bitvy) teměř žadným způsobem měnit, rozhodovat, nebo jakkoliv zasahovat do strategie dobývání. Z totalwarovek jsem zvyklej obléhat město a poté dle počtů vlastních a nepřátelských jednotek, typu a kvality jednotlivých vojclů rozhodnout jakým způsobem bude město dobito. Zde jsi vždy postaven před hotovou věc s pevně nascriptovaným postupem. Částečně záleží na "inženýrském" skillu postavy nebo členů party, ale v zásadě to teměř nic neovlivní. Hlavní problem je že většina obléhání je stylem "jeden opřenej žebřík o hradbu", kdy se celá masa armády nahrne na žebřík a postupně umíraj na hradbě, dokud se jim povede nebo nepovede hradbu obsadit. Je jasné že obléhatel by měl mít vždy přesilu, nejlepe několikanásobnou, pokud doufá že se mu podaří město obsadit a u většiny měst/hrádů je to naskriptované poměrně snesitelně, takže lze hrát stále na max obtížnost. Ale u některých hradů je to naskriptované poněkud usměvně a ani s 8x větší přesilou a sníženou obtížností na 33% to dobýt nešlo. Například Casterlyova skála měla při obléhání naskriptovanou vyraženou bránu, takže stačilo vyšplhat kopec, s přesilou se probít branou dovnitř a pak už zrasit ten zbytek obránců a jiný hrad byl zase na obrovském kopci s nechutně obrovskou hradbou o kterou byl opřen jeden žebřík, navíc stěna byla zapuštěna mezi 2 věže takže se tam ani projít nedalo. V podstatě pokud budeš někdy sledovat probíhající obléhání, například když nějaka cizí armada bude oblehat cizí město, (v poctatě automatická bitva známá z totalwarovek), uvidíš že ztráty u obou armád budou klesat rovnoměrně, u oblehatelů trochu víc, ale žadný extremní výkyv tam nikdy nebude, zatímco když se připojíš k oblehatelům do bitvy a zrovna tam bude to obléhaní špatně naskriptované, patrně vás zmasakrují ještě na hradbách a bitva rozhodně nedopadne tak jak jsi mohl videt jako pozorovatel.
    S každym novim patchem tyhle problémy mizí a je dost možné že na patchi 1.00 už tyhle špatně naskriptované obléhaní nebudou, ale pokud na takový hrad narazíš, věř mi že to poznáš. Napad to byl skvělý udelat každé město/hrad jinak a jiný styl obléhaní, nicmeně provedení zatim pokulhává. Se Stoney sept jsi měl asi štěstí ( nikdy sem ho neoblehal ale na mapě kampaně je to jedno z mala měst co nemá hradby), takže to asi vysvětluje že padlo snadněji.
  • Díky za vysvětlení.
    Ono všeobecně neduh v dobývání hradů je zakořeňen už v původní hře, nevím jak moc mají moddeři volné ruce ve skriptování nebo předělávání. Každopádně to považuji za jednu z nejslabších částí hry.
    Kamenné Septum hradby mělo, ale jak sem již psal o účastnících typu Tywin, Hora, Devan, Lorch, Kevan atd., tak ty se přes hradby přehnali jako vlna :-)
    Dobývání hradů jako u Totalwarovek díky mechanismu hry zůstane pouze naším zbožným přáním :-)

    Autor modu psal, že verzi 1.00 už chce mít vychytanou a bez všech těhle chyb, což za
    A) vidím jako dalí zbožné přání
    B) autor to sice upraví, ale bude to otázka několika měsíců/roků (roků je ta hodně černá verze :-)

    Btw máš hezký banner ;-)

    Co se mi oproti původní hře líbí mnohem víc, tak je mnohem lepší prostředí a zvuky (natahování luku, výstřel šípu, střet mečů atd.). Vše to tak působní mnohem reálněji a člověka to tak víc vtáhne do bitevní vřavy. Najímání žoldáku jako jsou Dothrakové, Qhohořané atd. Koupě Neposkvrněných s možností úpravy jejich vlastní výzbroje je už pak jen třešnička na dortu :-)
  • jop, to dobývání souvisí čistě s puvodní hrou a mod sam o sobě za to nemůže, nicmene se mi zdá že narozdíl od prvních verzí patche už v tom modeři umí chodit a to co jde, to upraví k lepšímu.
    Co se týče samotných strategií a taktik dobytí, viděl jsem nějaký mod/datač pro warband, byly tam muškety a šavle takže puvodní hra to určo nebyla - video bylo z multiplayeru, no a jedna skupina hráčů tam měla dobýt hrad bráněný druhou skupinou hráčů. Normálně tam šlo vzít žebříky a opřít ho o hradbu (a samozřejme zase obránci schodit) nebo odemknout bránu, pokud tě behem 2 minut nikdo nepřerušil. S timhle už bych byl naprosto spokojen i ja ale mne bude bohatě stačit pokud bude pevné oblehací vybavení nascriptovano správne.
    PS: to s výbavou Neposkvrněných jsem ani nevěděl, i když jsem něco tušil, boť tam na mne jedna takova vylepšovací tabulka tušim vyskočila ... nebude to od věci, protože jejich bojovej skill je opravdu vynikající a jediné co to kazí je ta výstroj.
  • Hehe :-)

    Jinak není nad to, když ve vyhraný bitvě dorážíš poslední zbytečky nepřítele a najednou ti vletí šíp do hlavy :-D
  • tak moje svatba s Roslin Frey se vyvedla lépe než ta Edmurova v knize :)
  • @DanielSvatoš Chcem svatební fotky :-D
  • na to jsem si vzpomněl až po svatbě :) ale žádný vpád ozbrojenců se nekonal takže nic moc a vyhrál jsem turnaj už nevim kde a ten se fakt povedl(dávám dva týmy po sedmi) a poslední kolo jsem zbil jen já a týpek co byl druhý a souboj byl docela těžkej (já jen meč on palcát a štít) ale sundal jsem ho a nakonec to vyhrál a taky mám společníka který se jmenuje Jesper Řeka a je to bastard od nějakého Freyje takže jsme tam teď jedna velká rodina :)
  • upraveno 9. července 2013
    Je tam vubec Walder Frey a Dvojcata? Priznam se ze jsem jenom vypaloval par vesnic kolem Kamenneho Septa ale dal na sever jsem Ricni krajiny nezkoumal. Nejak si nedovedu predstavit Waldera v jeho veku jak radi po Zapadozemi a zucastnuje se bitev :-)
  • myslim že není, z hlavy si pamatuju jen Black Waldera, Edwyna, Rymana a Stevrona + možna ještě někoho ....
  • je tam ještě ser Walder takže to bude nějaký ten mladší
  • upraveno 9. července 2013
    v poslední době nějak více využívám lučištníky, o dost víc než dřív, obvzlášť proti hůře obrněným Dornům jsou vynikající, ale chce to pomalu používat rozkazy jako zastavit palbu/střílet dle libosti a občas i o 10 kroků dopředu/zpátky
    http://gorgoth.rajce.idnes.cz/nastenka#kopec.jpg
  • lučištníci jsou dobrý na všechno protože když jich je dost tak druhá strana se k nim ani nedostane...to mám nejradši se jen koukat na ty salvy a jak jejich pěchota padá jeden po druhým :) ale já sám jsem vyzbrojen mečem,štítem a kopím
    P.S. jakou máš verzi ? už tu 0.93 ? já pořád 0.90
  • ja pořád 0.8 když nejdou zachovat sejvy, nemá cenu updatovat stale novej, až s 1.0 nahodim, chtěl bych skusit nainstalovat MaB ještě jednou a skusit mit 2 verze modu v jednom pc, nejspiše to nepujde ale za zkoušku nic nedám. Tež mam štít, kopí, jednoruč meč a obouruč. Ty zbraně trochu upravili od puvodní hry, trochu mne štve že jednoruční meče maj dosah max 90+- a obouručáky max 110+- já jsem si sehnal jeden ve svobodných městech s dosahem asi 120 ale to je vzácnost. Takže dřív jsem v puvodní hře a modech používal jen meč protože stačil, ale ted se sniženym dosahem jsem se obstojně naučil s kopím, dokonce ho používam raději, samozřejmě manualní nepomocné nastavení.
    Jinak lučištníci maj jednu základní výhodu která v jiných hrách neni, a to je až brutální přesnost v zabránění friendlyfire. Celkově ve hře friendlyfire samozřejmě je, je to přece realný simulator boje, a když sejmete spojence, zraní ho to, nicmeně lučištníci se nikdy netrefují do vlastních. Mohou třeba minout svuj primární cíl, v tomhle ohledu je přesnost běžná, někdy se strefí někdy ne, obvzlášt na větší vzdálenosti, ale do spolubojovníků teměř nikdy. Jedinej případ friendlyfire jsem zaznamenal u sebe sameho když jsem střelil do spojence. Proto mají veliký potencial, dají se používat i když už se nepřítel bije s vašima, o to ničivější střely bývaj, když stojí nepřítel bokem nebo zády
    PS: Už jsem si splnil svoje předsevzetí "Zajmi si svého Tarlyho" s tím že ho osobně srazim v bitvě.
  • Nevim jak v tomhle modu, jelikoz sem se k velky armade nedostal, ale v puvodnim Warbandu me teda dost stvalo rozlozeni sil.
    Klasicky jsem si budoval armadu z pechoty, lucistniku, kopiniku, lehkou jizdu a tezkou jizdu jako jsem zvykly napriklad z Total Waru ci jinych podobnych strategii. Bohuzel mi tohle slozeni neprislo tak efektivni a pomer sil se zacinal presouvat pouze k tezke jizde, az nakonec sem mel v armade pouze 90 vojaku tezke jizdy (+ pat brancu ve vycviku) a smetl sem bez problemu a rychle i nekolikanasobne silnejsi armady. Obtiznost na nejvyssi moznou co sla nastavit.
    Tohle byl i jeden z duvodu proc sem to prestal hrat. Ale verim ze v modu to muze byt vyvazeny zcela jinak.

    PS: Co mas proti Tarlymu? :-) Pro me idealni prototyp vojaka kteryho by chtel mit kazdy velitel pod sebou :-) Pokud tedy tim Tarlym si nemyslel Sama :-)
  • No ja mam armádu cca ze 60% jízda, 30% lučištníci a 10% většinou nějakej odpad z branců. Je pravda že těžká jízda většinou převažuje, ale tak to bylo vícemeně po celý středověk, samozřejmě málokterá strana si to mohla dovolit a většinou měli pěšáckej odpad, ale pokud ne, těžká jízda to obvykle (stejně jako v Medieval II TW) smetla.
    V modu je to poměrně dost řešený několika aspektama. První z nich je ten, že od určité verze modu (vim jen že 0.3 to neměla a 0.8 už to má, takže nevim od jake verze to použili a jakou maš ty) nelze jízdu trénovat klasickým zpusobem z vesnických branců. Myslím že jsem se o tom zminil o pár stránek dál v popisování změn od verze 0.4 do 0.8 . Totiž že teměř jediná možnost jak získat jezdce, je najmout žoldáky, to je samozřejmě za poměrně vysoký peníz a málokdo si to ted muže dovolit zverbovat ve velkem množství, natož udržovat. Zatímco dříve platilo zverbovat si brance ve vesnici, a dřív nebo později (většinou později) se z nich stali rytíři, pokud neumřeli, takže pořizovací naklady teměř nebyly, což je tedy 1. změna. Navíc lze za peníz zverbovat vždy jen lehkého svobodného jezdce (mnohdy nemají ani štít) a teprve dalším vývojem přes zbrojnoše až k rytíři/katafraktovi/jiné těžké jízdě. 2. aspekt je terén, pokud nebojuji vyloženě v rovinatém terénu, má jízda problémy, a upřímně v rovinatém terénu bojuju tak možná každou 4. bitvu. Nevim jestli v modu přidali kopečky, ale pamatuju si že v puvodní hře šlo vyžít jen s jízdou, zde bych měl se samotnou jízdou veliké ztráty, ne-li prohru. Ve velké časti případů lze s těžkou jízdou bez problémů vyžít, ale čas od času přijde bitva, která jasně ukáže, že se nelze spolehat jen na jízdu. Navíc vždy když došlo na nějakou velkou, duležitou významnější bitvu, do které se například zapojilo více armád, tak pokaždé když došlo na lámání chleba a na obou stranách byly velké ztráty, bitvu rozhodli moji lučištníci. Přesto že moje armáda má momentálně 210 mužů a již zminěných 60-70% je těžká jízda, mockrát se mi i teď stává že mi na konci bitvy nezbyde žadnej jezdec, ale jen lučištníci. Samozřejmě se do bitvy většinou zapojí jen prvních pár oddílů v horním řádku seznamu, zbytek jen pokud dojde na velké ztráty a následné posily, ale lučištníky mam hned nahoře, ještě před companionama a rytířema a evidentně dělám dobře, pokaždé to byli oni kdo rozhodl bitvu a zachranil mi kejhák. No a 3. aspekt je ten že oproti starším verzím modu, (minimálně od té 0.8) už nejsem sám, kdo si vydržuje jízdí armádu. Například taková Rovina má v bitvě (pokud nemam přesilu) většinou víc jezdů než já a pokud bych neměl tak kvalitní muže, prohrál bych, zase to samozřejmě častečně zachranujou lučištníci.
    Prostě sečteno a podtrženo, s čistě jízdní armádou jde teměř vždy dosáhnout dobrého výsledku, ale s kombinovanou silou jízda, střelci, trochu meele pěchoty lze dosahnout vynikajícího :-)
    PS: Právě proto jak řikáš, porazit "idealni prototyp vojaka kteryho by chtel mit kazdy velitel pod sebou" jak fyzickou silou sražením do bezvědomí, tak taktickou silou vyhráním bitvy (která v poměru sil rozhodně nehovořila v muj prospěch), to potěší každeho vojevůdce :twisted:
  • Jo četl jsem od Tebe, že v modu je to verbování jezdců jinak než ve Warbandu. A to je si myslím že dobře, protože jak píšeš člověk si pak nemůže dovolit mít armádu složenou jenom z těžký jízdy, narozdíl od originálu kde sice udržovat třeba 100 těžký jízdy je peklo, ale dá se to.

    Zase ve prospěch herního mechanizmu musím uznat, že nepřátelští lordi se vždy obrnili na kopci, takže sem samozřejmě byl v nevýhodě. Stejně tak když sem ještě ze začátku hrál i s lučíštníkama, tak se nepřítel snažil krýt štítama. Což mě mile u takové hry překvapilo. (Tuším ale že tohle dělají pouze na těžší obtížnost).

    Škoda jen, že s každou novou verzí se musí začínat znova, což odradí spousty lidí aby to začínali hrát znovu, což sníží i množství testerů a nahlášených chyb.

    BTW hraješ stylem nestranného žoldáka, nebo jsi se už přidal k nějaké frakci? :-) Na cizích forech si hodně lidí stěžovalo, že Železné ostrovy vždy ovládnou půlku mapy, takže špatný balanc. U mě zrovna půlku Železných ostrovů okupovali Seveřané :-) Libí se mi na tom, jak se to pokaždé vyvyjí naprosto jinak a nepředvídatelně :-)
  • @Bhaal ty savy se dají přenést jen my nevíme jak :) a vojáci se kryjí za štíty i na tu lehkou obtížnost-to vím protože když jsem hrál poprvé Warband tak na lehkou a oni se kryli vždy
  • @svatos
    Aha ok....tak to jsem četl nějakou desinformaci někde na netu, kde tuším někdo psal, že pouze na těžké obtížnosti...ale to je fuk :-)

    S těma sejvama si nejsem uplně jistej že se dají přenést - forums.taleworlds.com/index.php?topic=194610.0http:// někde v týhle 400stránkový debatě to psal sám tvůrce toho modu že to nelze.

    @Markolie
    Koukal jsem na Tvoje foto s těma lučíštníkama a hned jsem si vybavil anglické Longbowmany v bitvě u Agincourtu :-)
  • no jelikož už jsem dlouhou dobu vazal Renlyho, dopracoval jsem se až na vojenského velitele všech armád Bouřlivých zemí, takže už bych rozhodně neměnil strany, nehledě na to že už mam hrad, 2 města a ted jsem dostal i Vysokozahradu, a o ty bych přišel kdybych se vyvlekl z přísahy jelikož už máme poměrně veliké uzemí a vetšina lordů už má minimálně 2 državy. Navíc už jsem za Bouřlivé země prolil tolik potu a krve že jinam nechci. Jinak to potvrzuje moje slova o udržení jizdní armády, protože ani přijmy ze 3 držav (z nichž jedna je Lanisport) samy o sobě skoro nestačily na zaplacení výdajů, a to jak řikám, nemam čistě jízdní armádu. Proto abych nemusel zvedat daně na max a zaroven šel trochu do plusu + pár dalších strategických detailů, jsem si poručil tu Vysokozahradu i proto že její dobytí stejně jako dobytí pulky Roviny je moje zásluha.
    Co se týče balancu, je to už opravené. Verzi 0.4 jsem rozehrál asi 3x a pokaždé jak říkaš Železné ostrovy dobyly pulku mapy. Proto když jsem rozehrál 0.8 přidal jsem se k nim, a dost mne překvapilo že se sotva drželi. Ted mam v tehle verzi nahranej cca 700. den a přesto že některé frakce již zanikly, nezdá se že by měla nějaká vyloženě navrch, relativně dobře jsme na tom my, ale jak řikám stálo to hodně krve a potu, jinak by jsme i my zanikli v propadlišti dějin. Dokonce i Stannis, který byl protikladem ŽO a Země Dračího kamene obvykle zanikla nejpozději 2. měsíc od rozehrnání, se ted v nové verzi drží a to dokonce docela úspěšně.
    Se Svatošem jsme se shodli že rozehrajem patrně od znova verzi 1.0 až vyjde. Některé patche savy zachovají, jiné ne, píšou to vždycky v popisku konkrétní verze patche, ale tak jako tak počítam že stejně začnu od znova, i když tajně sním aby alespon postava šla převest, což by nemel byt moc velký problém, dřív jsem to dělal docela běžně a stejně se přenáší jen lvl postavy, staty a peníze.
  • já hraji za říční krajiny a mám zatím jeden hrad který patřil říčním krajinám ale Lannisterové ho dobyli a já ho pak získal zpátky tak mi ho Tully dal...taky jsme dobyli Harenov a Kamenné Septum (Stony Sept)...Rynly jim dobyl Královo Přístaviště a ještě jedno město a hrad akže Lannistrové dostávají docela zabrat a to jsem původně hrál za ně ale jelikož díky tou že jsem propouštěl každého zajatého lorda a měl s nimi lepší vztahy než s vazaly Lannisterů tak jsem přešel k říčním krajinám :) takže ted mám hrad (dřív patřil Marqu Piperovi) a Roslin Frey :)
  • no u mne to bylo skoro totožné, jen na jiném místě. Jak hrad i město puvodně patřili Bouřlivým zemím, ale na Misu hněvu došlo stejně jako v knize k vylodění Aegona Targaryena, takže tak 1/3 uzemí padla do rukou drakům, toho jsem využil, získal zpátky a tak mi ho Renly dal :-D . Je dobré být vazal frakce a mít državy které byly už od začatku součástí té dané frakce, a né jinej hrad jako válečnou kořist, v člověku to probuzuje jistou loajalitu. Navíc jsem taky původně bojoval za jinou stranu. Teoreticky jsem byl jako žoldák ŽO i nepřítelem Bouřlivých zemí, ale prakticky jsme se nikdy nestřetli, až teprve poté co jsem změnil strany došlo pořádně k boji, protože krom ŽO byli našimi jedninými nepřáteli Lanisteři, a s těmi Renly na střídačku uzavíral neutralitu a navíc jsem stejně jako ty skoro všechny propouštěl takže vztahy byly se všemi dobré, ted už mam s některými lordy i 80bodů.
  • @Marek počkej on se tam fakt Aegon vylodí ? to se mi zatím nestalo ( pak určitě přejdu na jeho stranu :) )
  • @Bhaal taky že efekt byl podobně smrtící :-D puvodně pod tim kopcem bojovali všichni muži, ale jakmile jsem odrazil 1. vlnu, bylo lepší postavit vše za lučištníky a nechat je odmakat všechnu zbylou práci, přestože jsem hrál na 84% obtížnost, neměl jsem jedine umrtí ani zranění na mé straně.
    @DanielSvatoš ano vylodí, v poctatě to proběhne tak, že se ti na obrazovce oběví zpráva o vylodění na Misu hněvu a když se tam podivaš, najednou 4 nebo 6 držav včetně toho Weeping town ktere jsem si uzmul, vlastněj Targaryeni. Automaticky, bez bitvy. Ale přechod k nim moc nedoporučuju, válku jim totiž okamžitě vylásí nejen Renly ale v poctatě celé Západozemí a armád mají poskrovnu. Ale pokud by jsi si předem naexpil postavu, převedl do nově rozjeté hry a při invazi se k nim přidal jako už ostřílenej veterán, určitou šanci by jste nepochybně měli. Bude záležet v jaké válečné situaci budou Bouřlivé země + Rovina a Dorne, tihle 3 se zapojí nejvíc.
  • no mě se tam už ukazovalo třeba že Tristan Řeka (jeden z těch kapitánů ze Zlatého Společenstva) opustil Targaryeni a přidal se k říčním krajinám ale v seznamu lordů nebyl a nikde jsem ho nepotkal tak nevím
    Já se chci k Aegonovi přidat protože mu fandím v knize :)
    kolik dní tam máš odehraných ?
  • teď cca 700, ale pamatuju si že to bylo poměrně na začátku. cca týden jsem byl na volné noze, pak jsem se přidal k ŽO a s nimi jsem měl smlouvu na 2 období (měli by to být 2 měsíce), pak jsem se přidal k Bouřlivým zemím, a cca za měsíc nebo dva to přišlo. Ale nevím jestli je to s pevně daným datumem, nebo je to vylodění náhodné, skusim se podiovat do starších sejvů. Když to tak nějak sečtu kolem a kolem, mělo by to být někdy kolem 150. až 200. dne nejpozdějc pokud to bude mít pevně dané datum.
  • @Marek tak to bych už možná mohl mít tak doufám že mě nenechá dlouho čekat
    a mluvil jsi někdy s Aegonem...mě by totiž zajímalo jak vypadá jestli má stříbrné vlasy a tak
    ale třeba mě přijde Essos zbytečný stejně za ně nikdo nehraje a všichni hráči jsou v Západozemí
    třeba kdyby tam byl ještě Meeren s Denerys tak bych to chápal
  • no jen před bitvou, myslim že to byl běžnej blondak ale víc si nepamatuju.
    Po té co jsme porazili Lanistery a Železné, zavládl kompletní mír v celém Západozemí, takže jsem toho využil k poznávání cizích krajin Essosu nevyjímaje. Určitě za ně nikdo nebude chtít hrát, ale dříve nebo pozdeji se v Západozemí dobojuje, a válka se přesune za moře. Už se mi to stalo v minulém sejvu. Nemusí západozemí vlastnit jedna frakce, ale počítam že zustanou tak 3 nejsilnější a ti spolu jen tak válčit nebudou. Když jsem ještě na patchi 0.4 bojoval za Železné, válka už byla i za mořem, většinu území Bravosu a Pentosu jsme vlastnili my a Údolí, Dorne zase dobylo Myr a přilehlá města. A navíc přecejen si někdo možná ten Bravos nebo Pentos jako svou frakci vybere a potom je dobré mít nějake nepřátele na svojí pulce moře, než se člověk pořádně rozehřeje a vyrazí do Západozemí. Jako vojenský velitel budeš moci svolat klidně všechny lordy svojí frakce a určovat místa valečných tažení, a to i za mořem. Kdybych ted nemusel válčit s Dornem a Rovinou, už bych se do toho pustil, a pokud nám nikdo nevyhlásí nově válečnej stav, tak i pustim .... pak i na ten Essos dojde :twisted:
  • no nicméně se těším až to doladí a taky by se mohli zaměřit na vlajky protože někde jsou hodně mimo a třeba v té verzi 0.9 je Aša Greyjoy chlap :)
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.