Fantasy komedie
Taky vám při tomto spojení vstávaj vlasy hrůzou, co to zas bude za trapnost? Mně teda jo, ale jen do chvíle, co jsem viděl trailer na film Your Highness. No dobře, zprvu jsem trochu váhal, ale pak jsem si ty nařachlý 3,5 minuty pustil znovu a pak zase atd.
Pořád si myslim, že to balancuje nad útesem, ale pokud dopadne celej film jako trailer, mohlo by to bejt zatraceně dobrý. Navrch si přihoďte Natalie Portman v pancéřovanejch tangách. Tohle by mohlo mít úspěch, ne?
Pořád si myslim, že to balancuje nad útesem, ale pokud dopadne celej film jako trailer, mohlo by to bejt zatraceně dobrý. Navrch si přihoďte Natalie Portman v pancéřovanejch tangách. Tohle by mohlo mít úspěch, ne?
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.
Komentáře
Nás bylo v kině málo (poledne, dlouho po premiéře, titulky), tak se z toho nedá moc co usuzovat, ale lidi se nebavili mezi sebou, to zas ne. Každopádně já už se taky těším na druhej díl (i když včera jsem docela pochyboval), protože i ta část v knížce byla mnohem lepší (aby tak ne :-).
Pokud ne tak nevím co si pod akcí představuješ
Tak třeba závěr pětky byl fakt hodně hustej
Napadení Naginim byla asi jediná rozumnější akční scéna, ale přišla mi hrozně... odbytá. Což je ostatně můj dojem z celé akce v sedmičce, což je důvod proč na ní koukám nějak skrz prsty - v porovnání s předchozíma dílama působí hrozně druhořadě
Alek: Jo, Potter je sympatickej dokud to je brakové čtení jakési nanynky bez sebevědomí. V okamžiku, kdy Rowling dostala dojem, že je skutečně spisovatelka, se z těch knížek začala dost rapidně vytrácet jejich hlavní deviza - rychlé tempo, jednoduchost, přímost. Všechen ten balast co tam začala přidávat když z jakéhosi nepochopitelného důvodu začala mít dojem, že umí psát, to začal děsivě rozmělňovat a kazit, z jednoduchého nenáročného čtení se pak stávaly knížky kterejma se člověk musel prohryzávat skrz nudné pasáže a ty pokusy o autentickou psychologii byly dost nedůvěryhodný.
Poslední "čistá" knížka byla trojka, čtyřka už byla nahlodaná, pětka byla kapku k užrání, šestka se pak dala relativně snést, ale trpěla tim že vlastně neměla začátek ani konec, jen spolu s pětkou překlenovala z Voldyho příchodu ve čtyřce do kataklizmatu v sedmičce, sedmička pak je dvousečná - prvníma dvěma třetinama sem se prožíral jak pes trávou, několikrát sem myslel že to snad fakt ani nedočtu, poslední třetina pak chytla spád a dojel sem to na jeden zátah. I když od Potterovi reinkarnace (heh, sorry za spoiler :D ) se mi chtělo z celého rozuzlení zvracet.
Každopádně ano, pokud je první díl sedmičky jen balast na prachy a rozpočet si nechali na sedmičku, tak by další díl mohl být sakra hustej. Mohl. Nicméně po tomhle už nehodlám riskovat a nejdřív do kina pošlu nějakého zvěda, aby mi poreferoval, jestli to stojí za to nebo jestli to sou stejně vyhozený prachy jako na 7,1.
(mimochodem, když sme u nepochopitelného důvodu, proč si Rowling začala myslet že je spisovatelka, teď sem znovu dočet Píseň pro Lyu (nejen sbírku, ale i tu povídku samotnou) a musim říct, že nechápu, jaktože nezná mnohem víc lidí GRRM - minimálně jeho SF práce sou naprosto geniální a z Písně pro Lyu mám (opět) už asi dvě hodiny slušnou depresi
sirien píše:
I když od Potterovi reinkarnace (heh, sorry za spoiler :D ) se mi chtělo z celého rozuzlení zvracet.
Ty seš retard, to sem nežral.
(mimochodem, když sme u nepochopitelného důvodu, proč si Rowling začala myslet že je spisovatelka, teď sem znovu dočet Píseň pro Lyu (nejen sbírku, ale i tu povídku samotnou) a musim říct, že nechápu, jaktože nezná mnohem víc lidí GRRM - minimálně jeho SF práce sou naprosto geniální a z Písně pro Lyu mám (opět) už asi dvě hodiny slušnou depres
Rowlingová možná není "dobrá" spisovatelka. Nicméně je komerčně jedna z nejúspěšnějších všech dob. A před tím mám respekt, i když mi Harry Potter taky přijde jako splácanina.
olorin: Protožes byl věkově zřejmě blíž cílové skupině? Je-li ta kniha mezigenerační nevím, ale nechápu, co baví pětadvacetileté na knížce o prvním "cicmání". (Vysvětlivka: já si HP přečetl kvůli sestře, byla to jediná věc, o které komunikovala. První díl mi přišel zábavný, druhý jako nastavovaná kaše a ty další už mě nebavily skoro vůbec).
Komerčně úspěšnejch je spousta zhůvěřilostí, nevim, proč před tím mít respekt.
Po neopúatrném shlédnutí nového opusu od Poledňákové mi vyvstává nový kandidát na nejstrašnější film všech dob. Je mnohem strašnější, než jsem pokládal za možné. A fantasy je určitě taky, alespoň doufám, protože pokud takoví lidé existují, je to důvod k neprodlené sebevraždě.
tady se s Filou zase shoduji naprosto
http://aktualne.centrum.cz/kultura/film/clanek.phtml?id=629392
Já si taky myslim, že Rowlingová psát umí (i když mimo Bradavice mě to baví o hodně míň) a filmy mám vesměs rád. První dva jsou takový pohádkový, třetí je dokonalej, 4-6 slušný bijáky, ale 7.1 se prostě imo nepoved.
Jsem zvědavej na tvoje hodnocení, Argo...
Aneb tajemství autorčina úspěchu. "Všichni o tom mluví" a "chci vědět, jak to dopadlo"...
Komerčně úspěšnejch je spousta zhůvěřilostí, nevim, proč před tím mít respekt.
Možná je na místě otázka..."Proč o tom všichni mluví?" A proč se ty knihy umisťují tak vysoko v různých anketách o nejoblíbenější knize?
http://www.kinema.sk/clanok.asp?id=34557
Když se nad tím zamyslíte, tak takový průběh mají prakticky všechny HP knihy.
protože byly všechny psány do puntíku podle základních knih pro amatérské pisálky, konkrétně podle nějaké "příručky pro začínající spisovatele" a podle "jak psát knížky pro malé děti", přičemž autorka byla tak trapná že se těchto držela naprosto doslova v míře, která by komukoliv soudnějšímu přišla pod vlastní úroveň.
Všimni si že v těch knížkách není absolutně žádná původní invence, všechno je odněkud ukradený a knížky samotný sou jen elementárně řemeslně zpracovaný.
Flanker.27 píše:
Komerčně úspěšnejch je spousta zhůvěřilostí, nevim, proč před tím mít respekt.
...zejména když z marketingového hlediska paradoxně na tomto úspěchu nemá autorka takřka žádnou zásluhu, protože původ úspěchu HP spočívá v jeho virálním kaskádovém šíření, což je fenomén marketingem a sociologií sice popsaný, ale zatím naprosto nepochopený a první člověk, který jej dokáže vytvořit cíleně vydělá doslova miliardy na vlastní účet. Pochybuju, že by jakási učitelka průměrné inteligence vládla většími znalostmi marketingu a sociologie než všichni ti specialisté na universitách a lidé v institutech, které do výzkumu této záležitosti narvali miliony dolarů, takže se omlouvám, ale JKR tenhle úspěch uznat moc nehodlám, přišla k tomu jak slepá k houslím.
Alek píše:
Já si taky myslim, že Rowlingová psát umí (i když mimo Bradavice mě to baví o hodně míň)
"mám vypiplanej backhandovej úder na cross" neznamená "umím hrát tenis"
"umím krásné carvingové obloučky na rovné červené sjezdovce" neznamená "umím carving", natož "umím lyžovat"
"umím napsat podle přiruček příběh držící se jedné specifické šablony a několika specifických vložených vzorů" není "umím psát"
JKR neumí psát, JKR tak maximálně umí psát Harryho Potttera.
Ale nevěřím tomu, že ke svému úspěchu přišla jako slepá k houslím.
Štěstí (být ve správném okamžiku na správném místě) hraje důležitou roli, ale nevěřím, že je to pouze o tom.
Já jsem asi tři díly četl a nijak mě zvlášť to nenadchlo, ale nemůžu jim upřít čtivost a určitou přitažlivost. Možná tu funguje jakýsi domino efekt, ale i kdybych to četl kvůli reklamě či kamarádům, přece nebudu automaticky považovat ty knihy za dobré. A spousta lidí (já ne) ty knihy považuje za skvělé.
Zřejmě dokážou pobavit (pro Flankera .... podobně jako gladiátorské hry:-))a nějaké hluboké myšlenky nejsou potřeba. Lidi a zvláště děti se chtějí bavit.
Píše:
"umím napsat podle přiruček příběh držící se jedné specifické šablony a několika specifických vložených vzorů" není "umím psát"
Ale umět psát podle šablony také není k zahození. Zvláště když díky tomu a souhře okolností vyděláte majlant.
Mimochodem kdyby si předložil svůj názor na HP ty a vedle tebe Rowlinová širokým masám lidí, tipuji že pro většinu bys byl nýmand ty. Protože, kdo určuje kvalitu díla? Marketing? Nic víc? Kritici? Koho jejich názor zajímá? A nebo právě ty široké masy fanoušků, spotřebitelů atd.?
JKR neumí psát, JKR tak maximálně umí psát Harryho Potttera.
Což ji zabezpečilo do konce života, sta tisíce lidí ji znají a má (ač je to smutné) vliv na veřejné mínění mnoha lidí (viz. problém s klecovými lůžky).
Malé rypnutí - Co jsi napsal ty? Co jsi stvořil, vymyslel?
JKR neumí psát, JKR tak maximálně umí psát Harryho Potttera.
Kdybych já uměl psát aspoň takhle, tak bych se nezlobil. Ale mám pocit, že k podobnýmu konci už jsme se sirienem v jedné debatě o HP došli, proto už to ze své strany nehodlám dál rozviřovat :-)
Zřejmě dokážou pobavit (pro Flankera .... podobně jako gladiátorské hry:-))a nějaké hluboké myšlenky nejsou potřeba. Lidi a zvláště děti se chtějí bavit.
Asocioval jsi mi několik věcí, kromě silvestrů Petra Novotného a falešného vrchního Vrány ("žádný velký umění, lidi se chtěj bavit") třeba Rogera Waterse nebo věčný spor mezi průměrností a skutečnou hodnotou, jak je zachycenej v Amadeovi.
Jsem docela zvědavej, jak se na potterovskou éru budeme dívat za 20 30 let, když i tehdy to bude lidi oslovovat ve stejnym měřítku, pak to asi nějakou hodnotu má. Ale BTW pokud vim, Potter není řadou fandů vnímanej jako "obyčejná zábava", ale jako hluboké a obsahově plné dílo.
Podobně myslím že dokonce první vůbec zaznamenaná virální kaskáda - Adidas, Reebok, Puma, Nike... tyhle všichni se konkurenčně mlátěj, tihle všichni vyrábí dobré sportovní boty, tihle všichni rvou miliony dolarů do reklamy, osobně si kupuju tenisky od těch i těch a musim říct že jsou kvalitou, zpracováním, designem... takřka vším - nastejno, jednu sezonu sou o něco lepší tyhle, pak zas tamty. Ale pouze Nike chytil virální kaskádu a z těhle čtyř a dalších pouze Nike se začal šířit jako street-brand, kdy jejich odbyt stoupl aniž by jakkoliv navýšili reklamu, uvedli převratný produkt nebo cokoliv. Představitelé Nike se sami vyjádřili v tom smyslu že nemají tušení, co se to děje, ale že tomu rozhodně nehodlají odporovat.
Někdy se prostě věci začnou šířit napříč sociální skupinou jak požár, jejich výběr je zdánlivě náhodný, je to jedna věc ze sta zaměnitelnejch, na kterou se takhle ukáže... ale pak prostě patří k věci tu věc mít, znát, aspoň nějak o ní něco vědět, takřka se jí nedá utéct, i když se snažíš.
Alek píše:
Kdybych já uměl psát aspoň takhle, tak bych se nezlobil.
Věnuj jeden rok života zájmu o tvůrčí psaní - choď do kroužku, přečti si pár příruček a je to Tvoje.
Chmur píše:
Což ji zabezpečilo do konce života, sta tisíce lidí ji znají a má (ač je to smutné) vliv na veřejné mínění mnoha lidí (viz. problém s klecovými lůžky).
Chjo. Tenhle pseudoargument se objeví vždycky
Nic ze zmíněného jsem nikdy nezpochybňoval
Nic ze zmíněného nebylo z mé strany předmětem diskuse - mluvil jsem o autorské kvalitě, invenci a přidané hodnotě díla, nikoliv o meinstreamovém úspěchu autorky ve stylu posledního výherce Superstar.
Chmur píše:
Co jsi napsal ty? Co jsi stvořil, vymyslel?
Rýpeš do mě, jako že jsem nic nestvořil a nevymyslel, nebo neúmyslně rýpeš do sebe, jako že patříš k tupému davu co nezná ani tu základní a věčnost starou poučku říkající, že kritika a schopnost autentické tvorby nemusí (dle některých by dokonce ani neměly) mít průnik? (v cz prostředí byl jejím nejhlavnějším propagátorem už někdo z obrozenců pokud se nepletu... musel bych vyhrabat poznámky k maturitě, ale určitě ji později silně razil Čapek)
Flanker.27 píše:
Jsem docela zvědavej, jak se na potterovskou éru budeme dívat za 20 30 let
Zeptej se jinak - kdyby tu nějakej maník nestrašil s aktuálníma filmama, vzpomněli bysme si vůbec na nějakýho pottera, dokončenýho před několika lety?
IMAO ani omylem, možná tak kdyby na nás spadnul z knihovny
Fila je daleko zajímavější případ; je chytrý jak opice, a občas se s ním 100% neshodnu (urputná bitva o Tolkiena, kdysi dávno, nebo v opačném gardu Matrix, který jsem zas tak úplně nevydýchal já), nicméně občas je to zase 100% trefa.
Je tak intelektuální, že občas pochválí něco, co běžní intelektuální snobi masově odsuzují (krom Matrixu třeba Avatar nebo Inception; rozhodně stojí za přečtení).
No, a když něco strhá, stojí to taky zato; krom Poledňákové mi v hlavě uvízla Kněžna Libuše, což jednou musím vidět už jen kvůli té šílené recenzi.
Jsem docela zvědavej, jak se na potterovskou éru budeme dívat za 20 30 let
No to já taky, bude to tak rok zpátky, co jsme na d20.cz vedli podobnou debatu (myslim, že snad s Jersonem a Argem) a já tam (neuváženě?) prohlásil, že Potter s filmy nechcípne. Že se bude dětem hojně číst atd. S postupem času se mě zmocňují pochyby - a za pár let možná budu muset dát Jersonovi za pravdu... no snad na to zapomene. :-) Ba ne, pořád myslim, že budoucnost má, protože ono pořád ne a ne vzniknout něco, co by to nějak výrazně trumflo. Navíc JKR už si připravuje půdu pro pokračování...
Slušných knih které jsou nenáročné, pobaví, dobře se čtou a jsou relativně dobře řemeslně zpracované jsou tuny, ale pouze jedna z nich chytla virální kaskádu a to je HP, autora se to vůbec netýká.
Zajímavý termím...virální kaskáda. Z tvých slov jsem pochopil, že nikdo pořádně neví, co to spouští a jak to funguje, ale dobře se to zřejmě používá jako argument...
Píše:
Rýpeš do mě, jako že jsem nic nestvořil a nevymyslel, nebo neúmyslně rýpeš do sebe, jako že patříš k tupému davu co nezná ani tu základní a věčnost starou poučku říkající, že kritika a schopnost autentické tvorby nemusí (dle některých by dokonce ani neměly) mít průnik?
Sorry jestli jsem tě urazil. Mám totiž velký problém s kritiky. Zafixoval jsem si, že napsat jak by se to mělo dělat, je ovela snažší než sám něco vytvořit.
Zcela nepokrytě přiznávám, že kdyby podobná slova jako ty psal spisovatel, kterého si vážím např. Martin, zřejmě bych se na to díval jinak.
Také mi vadí lidi, kteří považují svůj názor či vkus za směrodatný /neříkám, že jsi to ty/ a ostatní jsou tupé ovce.
Každý má samozřejmě právo na kritiku, nicméně tvá kritika obsahovala, pokud jsem dobře četl, pouze negativa a tak, ač nejsem žádný Potterovský fanoušek, jsem se rozhodl lehce oponovat. Toť vše.
Zajímavý termím...virální kaskáda.
nazývá se to různě.
Jak to funguje se vzásadě ví. Co to spouští se víceméně nějak tuší. Problém je, že nikdo neví, jak namixovat správné ingredience v těch přesných dávkách, aby to odpálil úmyslně.
Chmur píše:
Zcela nepokrytě přiznávám, že kdyby podobná slova jako ty psal spisovatel, kterého si vážím např. Martin, zřejmě bych se na to díval jinak.
Takže jsi oslněn osobností mluvčího a nikoliv argumentem samotným? hm.
Chmur píše:
Každý má samozřejmě právo na kritiku, nicméně tvá kritika obsahovala, pokud jsem dobře četl, pouze negativa a tak, ač nejsem žádný Potterovský fanoušek, jsem se rozhodl lehce oponovat.
Potter se tu omýlá každého třičtvrtě roku dokola a dokola (už aby natočili ten osmej film a byl od toho pokoj). Moje kompletní kritika na Potterovskej účet včetně kladných bodů je v některé místní diskusi tak rok a půl nazpátek. Možná dva roky nazpátek.