Poradna

upraveno 23. července 2012 v Rozličný pokec
web je plný mudrlantov, ale občas sa oplatí poradiť v úzkom kruhu ľudí, ktorých poznáte. niekto vie aké televízory sa oplatia kúpiť, niekto sa rozumie do opravy auta a niekto....

Kutilovia a odborníci, toto je miesto kde budete velebení nami, čo majú veľa otázok.
1636466686975

Komentáře

  • @Krisa: jo, mamka má něco podobného a nemůže si to vynachválit. Koukal jsem na jejich webové stránky a vadí mi na tom 2 věci
    - víc to, že sice mají nějakou službu "infolimit", ale nenašel jsem tam možnost nastavit nějaký limit, po kterým by se to dočasně vyplo (to co v současnosti řeším kreditem)
    - míň to, že "nejnižší" měsíční balíček na data (který je přesně na hraně toho, co jsem za data ochoten dát) asi bez balíčku na volání nejde... :o( Ale to asi jde řešit přes denní balíčky, beztak to asi víckrát než 5x do měsíce nevyužiju...
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @Jay Jo, tak to nevím. Možnost připojení k internetu bylo to první, co jsem zakázala. A infolimit netuším, to jsem nikdy asi neřešila, ale na jejich stránkách je možnost "chatovat" s nějakým jejich pracovníkem, tak se zkus zeptat (změnu v údajích mi udělali asi během půl hodiny, po mém dotazu a následném zaslání údajů).
  • @Krisa: No, já si myslím, že možnost netu není k zahození (asi do února jsem to vůbec nepoužíval, ale poté, co jsem pořídil nový telefon jsem přišel na to, že jako záloha když člověk potřebuje nutně najít dopravní spojení či vyřídit mail (vyřizoval jsem tak už třeba obchod za bratru 25tisíc), je to celkem praktické - ostatně starý telefon mě opustil asi po 12tileté službě... :o)).
    Proto "nějaký minimální" net chci, ale co nejlevněji a klidně pomalý. Ale jo, asi zkusím, už jen proto, že jeden kamarád u nich dělá a nabízel mi to už před asi dvěma lety...
    ... A druhá obecná otázka, máte někdo zkušenosti s převodem čísla? na současném kreditu mám asi 150,-, které mi nikdo nikdy nevrátí, tak je chci vyplácat do mrtě, a nějak jsem nepochopil termíny, které tam uvádějí... takové to výstupní číslo mi dají okamžitě a z toho, co psali to vypadá, jak když má omezenou platnost asi 60 dní s tím, že je možné ho použít až po 42 dnech... eeh, nevíte, jak to je?

  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @Jay Já jsem přecházela - došla jsem na operátora, řekla jsem, že chci to číslo, pán něco nacvakal do počítače a řekl mi, že mi to číslo přijde SMS a datum přenesení čísla. Po přijetí SMS jsem došla k novému operátovi, dala jim to číslo a datum přenesení. Dostala jsem novou SIM, která se měla dát do telefonu v den přenesení a už to fungovalo. Bylo to asi za měsíc a kus, ale já měla tarif, takže u kreditu to může být jinak...
  • upraveno 4. listopadu 2015
    Přechod na operátora pokud máš kreditovou simku by měl být okamžitý (nebo do druhého dne), žádný štráchy s tím nikdo nedělá. U paušálu už je to horší, tam dělá starý operátor všemožný obstrukce aby to zpomalil... Jinak princip, jak to popisuje Krisička :)
  • Jay napsal(a):

    Vysloveně mě nasral mobilní operátor (ale to je spíše na Lampárnu... a při tom jde spíše o morální stránku, než o těch 50,-, které jsem z nich navíc nakonec vydyndal, takže mi zkazili můj plán na "za každou korunu jeden trolling v mezích zákona" :o( - první jsem měl v plánu jít na pobočku se strojkem na frontu a pořádně jej "protočit" a nikoho tam nepustit "Teď, když vyhrávám...."),
    tak jsem si chtěl nechat poradit, jestli máte nějaké doporučení na mojí potřebu "skoro nikdy nic za co nejpodobnější cenu", mobilní net určitě, ale tak na to najít si spojení (takže jo a klidně pomalej za levno) a rád bych si hlídal, aby nemohla nastat situace, že se mi "vytočí Melbourne a provolám milion" (což nyní řeším přes dobíjení kreditu a dvě stovky stačí na čtvrt roku)...

    Já mám tarif u mobil.cz. Mají internet zdarma. Při dobití 200Kč je 200MB FUP na rychlý internet a po vyčerpání to přeskočí na 16kb/s. Mi osobně ta pomalá rychlost stačí na posílání zpráv a na nějake to čtení ve vlaku. Moc nevolám, a zprávy si už posilame jen přes net. Ale je potřeba si alespoň jednou za pul roku dobít, ale to je asi všude.
  • @StandazPorubhradu: Dík, kouknu na to, to skoro vypadá ještě lépe... (přesněji to skoro vypadá jako PŘESNĚ to co chci)
  • @StandazPorubhradu: Jen dotaz, pochopil jsem to tak, že normálně koupim novou simku (která na sobě má nové číslo) a tu mohu "normálně používat". Během to vyžádám ČVOP, které se aktivuje (ve smyslu můžu to použít až za x dnů... a když nepoužiji, nic se nemění) a potom požádám o převod (něco stylem tady je moje ČVOP se starým číslem, tady je moje "nové" číslo, které jsem dostal se simkou) a oni do čtyř dnů (kdy mi může fungovat jedna simka, obě a možná žádná) zařídí, aby abych na té nové simce měl to staré číslo a starou simku mohu zahodit a nové číslo taky. Je to tak?
  • upraveno 5. listopadu 2015
    @Jay Ano, nějak takhle to je. Ja jsem normalně použival tu starou simku a pak mi přišlo upozorněni, ktery den to budou převadět. Převod proběhl přes noc. Rano už jsem měl převedene číslo na nove simkartě. Takže to číslo byl onedostupné jen několik hodin.
  • @StandazPorubhradu: Dík, asi do toho jdu...
  • Takže... anketní otázka na mobilní operátory. Jak jsem teď u toho vodafounu, tak se mi líbí, že jsem správce 3 telefonních čísel (já, máma, táta). Sleduju výpisy, jestli operátor nešulí (šulí).. Protože naši nemaj moc buňky na to něco podobnýho kontrolovat apod.
    Aktuálně se mi stalo (zrovna dneska), že mi přišla smska, že tátovo číslo tři dny po začátku zúčtovacího období má útratu už nějaký 350,- (má nulový tarif, a sms a volání zhruba 5,-kč sms/minuta.. Ve výpisu má 3 asi minutové volání a dvě smsky. Tak mi povězte, kde to ten vodafone vyčaroval. A jak to řešit (například jestli mě jako majiteli čísla musí poslat přehled volaných čísel a smsek, které účtovali), protože si namaluju válečný barvy a jdu do boje. Jediná výhoda vodafonu je že nemám nic podepsáno a můžu kdykoliv odejít :)

    A hlavně jak to řešit. Jestli je mám převézt zpátky na kredit a sobě vybrat nějaký tarif, co mi bude vyhovovat... Ten mobil.cz se mi líbí i ty tarify, ale není tam žádný nulový, který by vyhovoval i starouškům. Nechce se mi řešit to kreditem, protože si budou muset zase dobíjet. Ideální by byly ty nulový tarify, aby to šlo do jedné faktury.
  • upraveno 7. listopadu 2015
    nebo radsi nic.
  • ČEZ mobil je skvělej, asi se všechno vyřešilo, mají i nulový tarif za pár peněz... líbí se mi jak to jde přehledně navolit :) och :) krása, ještě vyzjistit, jak to je s ujednocením třech čísel do faktury a jak to vlastně objednat :)
  • @sfik No já mám mobil cz a kredit, tak ti moc nepomůžu. :-?
  • @Mikke Tam jsem koukal taky.. ale já tarif využiju a ty jejich dva co nabízí jsou takový moc buď a nebo .. ani jeden nic moc pro mě.
  • Vy jste tu takoví sečtělí lidé - nenapadá někoho tip na historické romány pro vyšší věkové kategorie? A bacha, Vondrušku, Březinovou, Bauera a spol. už mají povětšinou načtené. Nemusí to být nutně české, ale pokud tam je hodně cizích jmen a pojmů, jsou z toho obvykle trochu mimo, takže to je trochu komplikace.
  • upraveno 16. prosince 2015
    @Lara Co něco od J. Guillou? Buď templářskou trilogii nebo teď vychází čtvrtý díl ságy o norských bratrech.
    Nebo moje oblíbené Vzdálené pahorky hor. Kdo by si nepamatoval "ramram, ramram".
    Anebo něco mírně odborného, ale čtivého. Legenda o Ostojovi. To spíš, kdyby se chtěli hecnout.
  • @brbr Reaguji opožděně, ale přece a děkuji. ;-)
  • NevadaNevada Co všechno neudělám pro lásku...
    Co třeba Bernard Cornwell? Napsal několik ság i samostatných knih od středověku až třeba po napoleonské války.
    Tátovi se líbily i knihy od Stevena Pressfielda ze starověku - Ohnivá brána a Souboj s bohy.
  • @Lara Jo Cornwell. Teď jsem začal číst Poslední království v rámci ságy Saských kronik a musím říct že to je čtivé a i výživnější než seriál (jako bychom nebyli zvyklí z té "naší" ságy :D )
  • upraveno 16. února 2016
    Pár příspěvků výš jsem řešil mobilního operátora. Jsem teda u ČEZu i s dalšími třemi čísly. A celý je to nějaký divný. Minulý týden jsem platil fakturu a ta je ještě vedená jako nezaplacená a už mi posílají smsky s prodlením. To mě možná za chvilku beranidlem vyrazí dveře ozbrojené čez komando :D
    Další zajímavá věc je že mi ta pizda na lince (pardon) říkala že můžu měnit služby v té net samoobsluze jak budu chtít a změna se projeví v dalším měsíci. Což jsem zkusil a hle - změna se projeví hned. Takže když platíte internet na měsíc za 200 a aktivujete si internet za 300, přijde vám faktura na 500 :D to je vážně geniální, takže rychle pryč od nich.. Nějaké další typy?

    Mému otcovi se to líbí, na poslední faktuře měl účet na 19 korun :D
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    Tak oprava, zřejmě je to rušička Štora na tanku T-90.
  • @sfik Mně přijdou všichni operátoři +- stejní. Po dlouhé době jsem upustil od tarifu a přešel čistě na kredit, jelikož nemusím často telefovat a zprávy vyřídím přes skype/facebook/školní mail... a mamce to ušetří celkem hodně peněz, ona to nakonec udělala stejně a klasickej tarif má u nás jen taťka, kterej ho potřebuje pro práci...

    Pro člověka, který vydělává a telefonovat/net v mobilu potřebuje... bych mezi vodafone, O2, t-mobile atd.. moc nerozlišovat, ty ceny se příliš neliší, co jsem sondoval. A pro mě jako studenta, kterého živí rodiče - protože sám si těžko může sehnat přes rok brigádu - bylo vše příliš drahé.

    Ale je fakt super, když si přijdete na pobočku něco vyřídit a tam vám řeknou, že tomu sami nerozumí =D
  • upraveno 16. února 2016
    @Mellien Tak já jsem se na kredit koukal a všechno mi přišlo docela drahý. Ten čez má všechno od koruny. Volání i z právy a volání po vteřinách. Mě tam přijde dementní jenom ta volba balíčků a to sestavení.. Jinak táta je naprosto v pohodě s tím jak volá.. Krom toho nám všem velmi vyhovuje, že se ta čísla účtují na jednu fakturu. A nehrozí že to neuhlídáš a dojde ti kredit a pak někde v pustině řešít jak si dobýít :D :D
  • flanker.27 napsal(a):

    Tak oprava, zřejmě je to rušička Štora na tanku T-90.

    Musím říct že mě zajímá výše mé faktury která mi přijde než tanky T-90 :D Že by zaměnění topicu? :D
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @sfik Zkus jim napsat online na těch jejich stránkách - mně vždycky (2x) pomohli během pár minut (jednou jsem řešila změnu osobního údaje a podruhé fakturu, kdy jsem zapomněla povolit inkaso a nevěděla jsem, jaké číslo použít).

    Jinak s ČEZ problém nemám, ale telefon používám fakt málo a platím 1x za 2-3 měsíce (platí se nad 100 Kč), takže asi nejsem úplně ideální radil o telefonech :)
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    upraveno 16. února 2016
    @sfik Ups, tak to naprosto netuším, jak se stalo. Dnes nemám svůj den.
  • @flanker.27: Ty bys to mohl vědět... narazil jsem na zajímavou otázku, jestli je označení nouzových východů v obytném domě nezbytně nutné (komedie, kdy na každém patře je tabulka "ze schodů dolů"), nebo je to "jen doporučení", které požární technici nemají podložené zákonem jako povinné, ale nařizují to, protože "tím nic nezkazí" - já našel:
    133/1985 §5 (1) d) Povinnost označovat pracoviště a ostatní místa příslušnými bezpečnostními značkami...
    246/2001 §11 (3) a) ve všech objektech, kde se při provozovaných činnostech může vyskytovat veřejnost nebo osoby v pracovním poměru nebo obdobném pracovním vztahu;
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    upraveno 19. února 2016
    @Jay Hele obecně jo. Podle zákona a vyhlášky to máš uložené jako "povinnost právnické osoby", což SVJ je. Ovšem k tomu značení, ten § 11 odst. 3 vyhlášky má písmeno a):

    byly označeny nouzové (únikové) východy, evakuační výtahy a směry úniku osob ve všech objektech, kde se při provozovaných činnostech může vyskytovat veřejnost nebo osoby v pracovním poměru nebo obdobném pracovním vztahu; toto označení nemusí být provedeno v objektech s východy do volného prostoru, které jsou zřetelně viditelné a dostupné z každého místa,

    Ta podtržená část v podstatě říká, že v běžném domě s volným schodištěm (pozor na povinnost zachovat volnou průchodnost komunikačních prostor, které jsou součástí únikových cest) nemusí být tabulka se šipkou. Ale minimálně je nutno např. na výtah dát cedulku, zda slouží/neslouží k evakuaci osob. Ostatně minimálně jednou za rok by se měli dostavit hasiči a kontrolovat plnění povinností v oblasti požární ochrany. Tady máš menší shrnutí:
    http://www.portalsvj.cz/svj-a-povinnosti-v-oblasti-pozarni-ochrany
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.