Ašaj
V jedné kapitole ve Hře o trůny říká Jorah Mormont, že Ašaj je "přístav daleko na jihu".
Vývozní artikly tohoto exotického sídla: Rudí kněží, Poutačky stínů, Azor Ahai, rudé hedvábí, dračí vejce... a další.
V Jonově kapitole vypráví Mance, že divoká žena mu zašila plášť ašajským hedvábím, které nalezla ve ztroskotané bárce na Zamrzlém pobřeží.
Ptám se: jak se tam ta bárka vzala? Když pomineme možnost, že to hedvábí bylo určeno pro Jorahovu Lynesse (bylo by to vůbec z časového hlediska možné?), pak mě nenapadá, proč by někdo vozil takovou vzácnou látku na sever k divokým. Ano, pašeráci s nimi obchodovali, ale co dobrého mohli dostat výměnou? Kdybych byl pašerákem, spíše bych se snažil vzácné hedvábí udat někde, kde jsou dámy a kde se vyrábí ošacení. Což za Zdí určitě není.
Vzpomeňme v této souvislosti na slova Quaithe : "Aby ses dostala na sever musíš jít na jih. Abys dosáhla západu, musíš jít na východ." Co když Ašaj leží tak daleko na jihovýchodě, že už tam je celkem zima? Co když má svět Písně takový zvláštní tvar, že Ašaj leží zároveň i na severozápad od Zdi? V takovém případě se tam ta bárka mohla dostat přímo z Ašaje, jen ji tam odnesla bouře, nebo něco podobného.
Víme, že Ašaj leží u Stínu. Třeba je stín totéž, co Srdce zimy, jen z druhé strany.
Azor Ahai je koneckonců ašajská legenda. Připadne vám obvyklé, aby hrdina putoval tisíce mil na druhý konec světa, tam porazil Jiné, zase se vrátil zpátky a byl považován za zachránce všeho? Považuji za pravděpodobnější, že AA vykonával hrdinské činy spíše nedaleko Ašaje. Snad bojoval proti Stínu; porazil Jiné útokem z tohoto směru, a tím zachránil i Západozemí.
Co myslíte? Diskutujte, ťunkové! :)
Komentáře
Mel v praxi vyvoláváčka a zároveň vzýva svetlo. Takže myslím, že žiadna vojna, ale synonymá. Vyvolávanie v zásade zahŕňa spúšťanie, aby vyvolaná sila poslúcha tvoju vôľu a nevrhla sa na teba.
Na porodenie Tieňa potrebovala najprv nejaké čachre macher so Stanislavom a boli tu aj akési podozrivé poznámky ohľadom Reného smrti. Myslím, že GRRM si na Andersena nehraje, takže Stanissuv stín to není. Tieň by mohlo byť vyslovene niečo získané od fyzického organizmu a Mel konvertované, alebo na to, aby sa z beztvarého čohosi stal tieň, je potrebný nejaký vklad z fyzického organizmu. Otázne je, či je to energia, identita, alebo stavebný materiál/plán
Dvakrát nevím a chci vědí, ale tak snad rozplynú jako když se bioplast rozpustí ve vodě.
Tiene tam sú určite, pretože iba v úplnej tme nie je tieň a dovoľujem si tvrdiť, že tej sa dá ľahko vyhnúť. Napríklad ohňom a ten nie je problém zapáliť.
Celé je to divné. Tieň je neprítomnosť svetlá. On ním nevzniká, ale zaniká. To len naše ľudské chápanie má tendenciu vnímať to inak. Svetlo tieň jedine ak diferencuje od zvyšku prostredia. To je ekvivalent tvorby len mentálne. Oddelenosťou a viditeľným špecifiká mi tieň akoby získal identitu. Posuňme to o stupeň ďalej, miesto svetlá fyzického svetlo mentálne/magické, miesto diferenciácie vizuálnej, diferenciácia mentálna/magická - doslova získanie identity. Čo je tým mentálnym svetlom? Ako súvisí s človekom, s ktorým sa čaruje? Jeho myseľ je predmet, ktorý musí svetlo blokovať? Mám pocit, že som blízko nejakej teórie, či pomenovania v čom a prečo tkvie rozpor Mellinho rozprávania o tieni a toho ako to funguje reálne, ale neviem to uchopiť. :wall:
Teória číslo 2, tieň, s ktorým Mel pracuje je antisvetlo vznikajúce ako kompenzácia pre vznik svetla, ktoré je asi nejak špeciálnej ie, než bežné. Alebo antisvetlo vzniká bežné, ale iba Pútačka/Vyvolávala tieňov ho vie uviesť do zjavnej a používateľ nej podoby. V takom prípade má Mel pravdu o tom, ako svetlo tvorí tieň.
Alebo zbytočne špekulujem a je to úplne prozaické. :-D
Proto vidím vztah mezi poutači stínů a rudými kněžími. Jen nevím jaký :-D. Docela se divím, že to tu nikdo zatím neřešil, může to mít pro děj Písně, resp. velké finále, možná zásadní význam :-)
Ty to berieš tak, že tieň necharakterizuje tmavosť - neprítomnosť svetla, ale kontúry a oddelenosť od ostatných tieňov? Tady jsem totiž trocha zmatená.