Různé filmy

upraveno 6. listopadu 2010 v Film a televize

Včera jsem shlédl Zlatý kompas a musím povedať, že sa mi to páčilo.

Dobrá kvalita obrazu.

Zajímaví herci (Eva Green! s dětským hlasem) a jejich výrazné výkony.

Efektní vizuální podívaná.

Četl jsem i knihu (jen první díl) a s filmovou adaptací jsem velmi spokojen.

Kdybyste žili v tom světě, jakého byste asi měli daemona? :wink:

1174175177179180394

Komentáře

  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Draconos Tak by se měl snažit, aby ho sama Středozemě nevykopla. EY charakteristika je přesná. Ne že bych filmovýho Hobita vyloženě zavrhnul, ale je to hodně "schizofrenní"...
  • @Rolandzee-Zafira-Winterfell myslím že o nich píše, když dělá v časopise TIME, ne? :D
  • Everett_Young napsal(a):

    @Draconos Ale jde o to že o on neví jestli točí pohádku nebo temné fantasy. Navíc scény typu záchrana na poslední chvíli (pořád dokola) si mohl odpustit. Celkově to působí dost neforemně, jako by režisér nevěděl co vlastně chce.

    +1

  • @Draconos přijde mi lehce povrchní odsuzovat film jen kvůli zastaralým efektům, takhle se člověk připravuje o spoustu zážitků, co třeba takový Blade Runner, Vetřelec, Souboj Titánů, Jurský Park nebo Věc, u některých z jmenovaných mohou sice triky dnes působit lehce úsměvně, ale to vůbec neubírá filmům na atmosféře a trikově vymazlené remaky nebo debilní pokračování plné oslňujících efektů jim nesahají ani po kotníky. Přijde mi, že kvalitní masky, kostýmy, loutky jsou nadčasové a mají na rozdíl od některých CGI stvůr duši, proto mě taky lehce děsí ošklivý trailer k druhému Hobitovi plný digitálních postaviček :-?
  • @flanker.27 @Everett_Young máte pravdu a hlavne mi tam vadia také "vtípky" ako "Niečo mám na jazyku...je to kobylka" (či čo to bolo) ale stále si to rád pozriem aj viackrát a nemožem sa dočkať ďalších dvoch filmov a hlavne Bitky Piatich armád :weirwood:
  • @Dreamer Star Wars si pozrieť určite chcem aj napriek efektom a Promethea mi ani nespomínaj :wall: a pri tom Hobbitovi mi hlavne taký Legolas vyzeral dosť podivne ale zase vývoj nezastavíš a veľmi obľúbeným tématom dnešních kín sú práve blockbustre prešpikované efektmi
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Dreamer Právě Souboj titánů jsem chtěl zmínit. Ten film (pochopitelně ten z roku 81) prostě miluju, to ej skutečná práce srdcem, bez ohledu na to, jak Harryhausenova stop motion animace vypadá v porovnání s Avatarem a spol. Ale to je film, kterej je dělanej nejen s radostí, ale i s citem, má krásný pasáže, třeba když Perseus poprvé přijde do města, je tam pasáž, kdy jen prochází městem a kamera sleduje dění okolo...
    Dneska tam musí věčně někdo kecat, mlátit se, nebo něco...
    A pak ty titulky na konci: Immortals, Mortals, As themselves :)
  • upraveno 2. srpna 2013
    @flanker.27 přesně :) ty triky by u dnešního diváka rozmazleného Avatary nejspíš neobstály, ale pro mě prostě mají své kouzlo a film má díky nim atmosféru, kterou osmihlavý Kraken s chapadly a Žejk Sali nikdy nedoženou.
  • @Dreamer až na to že kraken má vypadat jako na vlajce greyjoyů
  • Lodě Greyjoyů možná potápí obří hlavonožci, ale Andromedu chtěl sežrat tenhle fešák:
    image
  • Hej mnohí si povedia že teraz len s počítačom všetko zrobia a nie ako niekedy ked sa museli vytvárať masky lenže na vytvorenie tohto je tiež potrebne umenie

    image
  • NevadaNevada Co všechno neudělám pro lásku...
    Draconos napsal(a):

    škoda že už nie je tehdejšia doba :D popri Avatarovi, Hobbitovi alebo Pacifik Rim možu vyzerať trošku divne :D @Everett_Young

    Při těchto filmech bude vypadat divně téměř každý film. Avatar jsou jen rozpohybované omalovánky a Pacifik Rím bezobsažná hovadina (neskutečným způsobem to zvedá hudba), oproti které vypadají Transformers jako hlubokomyslný film. Předigitalizovaný Hobit by z toho vyšel vcelku se ctí, kdyby se i s pokračováními vešel do jednoho dvouhodinového filmu.
  • upraveno 2. srpna 2013
    Sebelepší CGI zatím nedokáže nahradit reálnost poctivě udělané masky nebo loutky. Nepopírám, že je to pracné a je potřeba mnoho úsilí k tomu vytvořit něco tak pěkného pro oko, ale digitální efekty stárnou a filmy založené pouze na wow efektu s nimi, zatímco tohle vypadá skvěle i po x letech:

    EDIT: tady je video, které jsem původně hledala :)


  • upraveno 2. srpna 2013
    No ja nezdieľam s vami tú nechuť k CGI a efektom ako takým práve naopak =D
    a už vôbec nie že Avatar je omaľovánka @Nevada síce tam je možno 90% "len" počítačom robená :D
    a pozrite sa na toto
    image čiste CGI a reálnejšie ako masky z predchádzajúcich filmov

    A take robenie Azoga
  • paulczpaulcz zima se blíží
    CGI je super, je to taková filmová revoluce. Někdy mi připadá, že si lidé asociují CGI se špatným filmem. Možná proto, že špatných filmů s dobrým CGI je opravdu hodně. Podobné to však bylo i před třiceti lety, takové filmy si však lidé moc nepamatují (viz například nekonečný příběh o kterém jsem až nedávno zjistil, že má pokračování).

    Loutky a masky vypadají skvěle... dokud jsou statické. Sebehorší CGI dokáže nahradit sebelepší pohybující se loutku :-) (je to samozřejmě nadsázka). Takový Jabba ze starých Star Wars vypadá hrozně uměle. Nedokážu si představit, jak by si v GoT poradili s draky bez CGI. Dobré atmosféry ve filmu se dá docílit i s CGI.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @paulcz Problém není CGI, ale tvorba, která na ně spoléhá jako na jedinou věc, která má z filmu něco udělat.

    Navíc dřív, když filmaři neměli tolik produkčních možností, museli sebnout a opravdu myslet. Jak to udělat, aby to fungovalo a dobře vypadalo. Teď si řeknou děj je sice ptákovina ale když k tomu prdneme epic scénu s demolicí půlky města, tak je vlastně jendo, co se tam děje...

    Jo, a loutky a animatronika ve starý Věci vypadali mnohokrát líp než kompjůtrový monstra v prequelu.
  • Nikde jsem neřekla, že všechno CGI automaticky znamená špatným, jen mi přijde jako blbost dívat se na starší filmy, které neměly k dispozici dnešní technologie, očima dnešního zmlsaného diváka, kterému mohou připadat ošklivé, znám spoustu takových případů ze svého okolí a občas je mi to líto, protože kvůli tomuhle předsudku a požadavku líbivosti zatracují spoustu skvělých filmů. Jinak samozřejmě každá mince má dvě strany jsou špatné filmy, které doufají, že to digitální efekty skryjí a naopak, filmy, které používají efektů jen jako prostředku k ozvláštnění, dokreslení prostředí, ale nestaví je do popředí.
    Nevyžaduji (i když to tak mohlo vyznít), aby se filmaři vraceli k mechanickým loutkám.
  • paulczpaulcz zima se blíží
    upraveno 3. srpna 2013
    @flanker.27 hlavně byli filmaři více omezení, což je špatně, ideální by bylo, kdyby měli stejné možnosti jako spisovatelé. Co film v dnešní době prodává a jak uvažují filmaři nemá smysl uvažovat. Je to vina digitalizace, ale nedělá to z CGI špatnou technologii. Uznávám, že Věc je dobrý příklad filmu, kde loutky fungovaly lépe než současné možnosti CGI. Techniku kterou použili však nelze aplikovat ve všech filmech.

    @Dreamer vím, že neřekla a souhlasím, že je chyba ignorovat starší filmy. Připadá mi prostě blbost kritizovat CGI jako technologii. Filmy s CGI rychle stárnou hlavně proto, že je to technologie, která se neustále vyvíjí. Osobně mi to však u filmů s pořádným dějem vůbec nevadí.
  • upraveno 3. srpna 2013
    ! youtube.com/watch?v=osIn8IUirfI
    :weirwood: :other: :onfire: :3eyed:
    :-P :twisted: 8-)
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @paulcz Neřewkl bych, že to bylo omezení. Chybí pvnímu Vetřelci snad CGI? A vlastně druhým Vetřelcům taky?
  • Ad Hobit: tohle a tohle mi přijde o dost děsivější a realističtější než digitální figurky jako Azog a spol, kteří byli v kině jedním z velkých zklamání... ale možná to měl být onen krok k pohádkovosti.
  • Everett_YoungEverett_Young Praise the sun
    @Dreamer Na druhou stranu, Hobita budu pořádně hodnotit až po shlédnutí rozšířené verze (vyjde na podzim), protože stejně tak byla u LOTRa kino verze o mnoho horší než verze rozšířená.
  • Já si nedovedu představit, co by ještě mohli nacpat do rozšířené verze, když už teď se mi zdá stopáž vzhledem k natáhnutí do tří filmů značně přestřelená. Uvidíme snad Radagasta na návštěvě pedikůry nebo náhled do každodenního života trpaslíků od vybírání vší, přes zaplétání vousů až po soutěže v krkání? :roll:
  • Everett_YoungEverett_Young Praise the sun
    @Dreamer Ne, rozšířená verze bude o půl hodiny kratší kino verze =D
  • paulczpaulcz zima se blíží
    @flanker.27 jestli byli tvůrci vetřelce omezeni netuším, možná museli vyškrtnout nějakou scénu, o tom však nic nevím. Omezení byli. Jistě, byli vynalézaví a poradili si i se světelnými meči -- tu technologii však musel někdo vymyslet a někdy to třeba kvůli rozpočtu nebylo možné. CGI tyto problémy sjednocuje (zatím to není tak dokonalé, mnohdy však dokonalejší než starší technologie) a ještě navíc rozšiřuje.
  • Everett_YoungEverett_Young Praise the sun
    upraveno 3. srpna 2013
    @paulcz Ano, ale CGI má sloužit jako zpříjemňující vizuální doplnění celku, a ne jako jeho nejhlavnější složka která je sem tam doplněna náznaky scénáře (v těch lepších případech), možná i nějakým tím pokusem o herecký výkon.
  • MonteKarstarkMonteKarstark The Sun of Winter
    Dredd
    Nejlepší scéna:
    A: Pane, chce se pokusit, vzít vám zbraň.
    D: Dobře.
    A: Už si to rozmyslel.
    D: Dobře.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @paulcz Omezeni... Ber to tak, že byli omezeni Lumierové, když natočili vlak jedoucí do nástupiště a přesto lidi prchali. Ne, CGI nemá samo o sobě nic společného s tím, jestli je film dobrý. Zrovna jsem viděl na HBO kus Hněvu Titánů, CGI je to plný v prakticky každým záběru a je to sračka netušená.

    Jek tu píšeme všichni, CGI je pomůcka, ale tím, že se na něj začala řada tvůrců spoléhart jako na samospásnou věc, stává se z ní naopak právě ten omezující prvek, kterej pořádně neumožní rozmýšlet děj sám o sobě, protože se všechno řeší stylem "a teď tam vrazíme, dvacet výbuchů, patnáct příšer, digitální krev a úspěch je zaručenej...
  • GepetoGepeto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    flanker.27 napsal(a):


    Navíc dřív, když filmaři neměli tolik produkčních možností, museli sebnout a opravdu myslet. Jak to udělat, aby to fungovalo a dobře vypadalo. Teď si řeknou děj je sice ptákovina ale když k tomu prdneme epic scénu s demolicí půlky města, tak je vlastně jendo, co se tam děje...

    To nie je chyba produkcie, ale zmagorených a blbých konzumentov (pri všetkej neúcte, zväčša Američanov). Takí si pozrú Transformers 3 - napríklad - pretože je to tak desne dobré ako sú tam tie efekty, aj keď sa tamčosi deje asi prvých desať minút a ostatok je nuda. A zase sem sa dajú zaradiť aj príliš dlhé vojny či bitky v mnohých filmoch a tie majú radi aj mnohí odporcovia CGI.
  • upraveno 3. srpna 2013
    .
    Everett_Young napsal(a):

    @paulcz Ano, ale CGI má sloužit jako zpříjemňující vizuální doplnění celku, a ne jako jeho nejhlavnější složka která je sem tam doplněna náznaky scénáře (v těch lepších případech), možná i nějakým tím pokusem o herecký výkon.

    ..pokial to neni žáner "plne animovaný´ film..
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.