Škola :-/

upraveno 6. listopadu 2010 v Rozličný pokec

Tak bych se měl učit, popřípadě spát (dneska jsem byl na zkoušce, zítra jdu na další...vlastně včera jsem byl na zkoušce a dneska jdu na další...) a místo toho hraju na BrainKing Člověče, nezlob se a tady pročítam příspěvky za posledních pár dnů nepřítomnosti... Ach jo, internet je strašlivá věc...

1235789

Komentáře

  • @p1e9t9r2 Chudinky naše, byly vystaveny ponejvíc krákorání své matky :-D
  • upraveno 15. prosince 2015
    Brno je zkrátka fajn město :D

    Ale celkově je to sranda... v kruhu jsme 2 brnáci z 19 lidí. A víc jak 50% spolužáků mám ze Slovenska :)
  • @Mellien což spolužáci, ale spolužačky ze Slovenska jsou bezva :-D
  • @Everett_Young Myšleno komplet, sakumprásk... zkrátka zusammen :D Nerad bych někoho urazil, ale když znáš Slovenku, která je schopná říct za pár minut 20* "čiže", tak z toho tak na větvi nejsi :D
  • upraveno 15. prosince 2015
    Já si osobně myslím že práce/řemeslo se naučit nedá. Resp. na učňáku ti vystaví papír (čímž se může dorovnat ta nenávist plebsu ohledně vysokoškoláků, protože papír z učňáku se mnohdy dostává za (ne)docházku a "tak už se ho konečně zbavme", čili další bolístka školství - a není nutné pranýřovat jen vysokoškoláky, jen někteří lidé co nemají dobré životy musí hledat třídního nepřítele).

    Řemeslo se můžeš naučit. Ale v konečném důsledku kombinace manuální zručnosti a toho co se kde naučíš z tebe udělá dobrého řemeslníka. Jsou špatný truhláři, instalatéři, zedníci, ale i dobří. Pokud zedník koukne na křivou zeď a tu křivost tam nevidí, protože to nemá od pánaboha daný, tak může dělat co chce a bude to špatnej zedník. To samé platí u kuchařů. Znám případ několika vyučených kreténů, kteří dělají práci na hovno, vědí to a je jim to jedno, všechno svádí na systém a na školu, která je to nenaučila (ačkoliv tam nechodili), na praxi (kterou trávili kouřením na záchodech (kouření cigaret aby bylo jasno :D )).

    Takže ještě jednou - naučit se to nedá, resp. možná teorie a základy praxe dle schopností každého. Ale pokud bych se já zítra rozhodnul že se naučím být elektrikářem, tak jsem přesvědčen že se mi to nepovede, protože jsem kopyto, tyhle ty voltový a ampérový a ómový věci jdou krutě mimo mě a vím taky že bych nakonec zemřel zásahem proudu.. :D
  • @sfik: "Já si osobně myslím že práce/řemeslo se naučit nedá." "Řemeslo se můžeš naučit." ...
    Asi nechápu... Jestli tím chceš říct, že (u naprosto kohokoli a naprosto čehokoli) musí být vůle toho, kdo se to potenciálně má naučit, pak ano - tlačením informací bez touhy/vůle/ochoty je přijímat se samozřejmě nic nenaučí.
    No, s tím elektrikářem bych řekl, že se mýlíš - nenaučil by ses to, kdyby se ti to někdo snažil narvat do hlavy a ty bys nechtěl, když se rozhodneš, že chceš, tak se to naučíš (stejně jako já si udělal jachtařské zkoušky, když jsem byl motivován... rodinná dovolená odhadem v patnácti -když o jachtingu navíc nevěděl nikdo skoro nic- byla vopruz, dovolená s bandou trampů ve 30ti, kdy "kapitán" byl fachman, krásně to vysvětlil a v podstatě nám neznalcům nechal kormidlo a jen radil byla super zábava, která mě k jachtingu neskutečně přitáhla).
    U těch kuchařů to bude podobně - když tam jde člověk proto, že "na vejšku nemá (nechme stranou jestli proto, že mu to do hlavy neleze, je líný, či pohodlný)", tak to je motivace něco se naučit hadr, když lidi drtí v teorii a v praxi do čtvrťáku maximálně loupou brambory a mrkev (jak opakovaně o českém školství tvrdí Pohlreich), tak se nelze divit, že ze školy neumí nic.
    "Talent" - je ve skutečnosti spíše o vnitřní motivaci, z ničeho jiného ve skutečnosti určit nejde, že mi půjde právě kombinace lyžování/tanec/jachting/laso/matematika - co člověka, baví, to dotáhne do té úrovně, že mu to jde (s výjimkou lyžování, to mě nebavilo, ale ta potřebná vůle byla na straně rodičů).
    Na to, aby to za něco stálo, tak musíš mít vhodného "učitele" a praxi (čili dril, dril, dril) a nebát se dělat chyby, protože žádný učený z nebe nespadl (oj, těch pádů na lyžích, na parketu jich bude méně, ale o to víc sekýrování, zlomené kormidlo, s lasem jsem žádný průšvih neudělal, ale těch nepodařených pokusů nepočítaně,...) a o kombinaci toho, jestli tě neúspěch/časová náročnost/neplynoucí přínosy dokážou odradit, nebo vytrváš.
  • JayJay
    upraveno 16. prosince 2015
    @Gepeto: No já si pamatuji kterak Vodňanský a Skoumal mluvili o "buňkách na sánskrt"...
    Bohužel mám pocit, že "talent" je něco, co bohužel nejde "změřit" a jakékoli "predispozice" budou spíše stylem "já se svým zaobleným tvarem těžko můžu sprintovat na slušné úrovni". Ostatně sám jsem šel od 3.třídy na jazykovku,... což jak se ukázalo nebylo zrovna nejlepší, protože jazyky mi prostě do hlavy nelezly a bojoval jsem s nimi celý víceletý gympl (a od vejšky jsem si našel "svojí úroveň" a tu si zlepšoval dle potřeb a schopností svojí rychlostí)..
    Když bych to měl říct hodně hnusně (a pevně věřím, že se proti tomu bude spousta z vás bouřit, protože surová pravda nebývá dobře přijímána), tak: Talent je pouhá obezlička, kterou neúspěšní omlouvají své neúspěchy a snižují úspěchy a píli úspěšných. (Přičemž neříkám, že nedílnou součástí úspěchu je štěstí - namátkou to, že je člověk z rodiny, kde doma mají klavír, že narazí na učitele, který "je jeden z tisíce", že na nějaké rozřazovací zkoušce je "talentem" označen on, protože objektivně lepší konkurent zrovna není ve formě kvůli chřipce,...)
    Přičemž samozřejmě "opak talentu" čili faktory jasně vyřazující z dané činnosti existují (u hudby hluchota, u manuální zručnosti třeba amputované ruce,...), ale to je jiná liga.
  • upraveno 16. prosince 2015
    @sfik no přesně z učňáku leze ven spousta nepoužitelného materiálu, znám spoustu lidí, kteří nižší úroveň z matematiky dělali na potřetí (angličtinu si prý dát nemohli, protože s těží věděli co znamená "hello"). Takže hateři filozofických fakult, by mohli možná svůj oblíbený vtípek "Chcete k tomu hranolky?" aplikovat i na mnohé z nich :D
    Věřím, že řemeslu se naučit dá, pokud člověk chce může se vzdělávat v jakékoliv oblasti, pokud se někdo z matfyzu rozhodne, že bude truhlářem, věřím, že to zmákne, stačí najít šikovného truhláře, od kterého se tomu naučí. Kuchař nebo číšník, na to v dnešní době taky není potřeba výuční list, navíc existuje spousta kuchařských kurzů a podobně.
  • @Jay už dtaré přísloví tvrdí "komu není z hůry dáno, v apatice nekoupí. Do určitého levelu se to naučíš, ale dál už tě to nepustí.
  • @Dreamer tenhle materiál by ani do meka nevzali, protože obvykle na vic exponovanych mistech pozaduji basic anglictinu. Naposledy kdyz jsem byl v mekáči v práglu (ve ctyri rano :) ) tak tam mluvili anglicky minimalne 2 zamestnanci..
  • @Jay Co se týká třeba toho lasa, tak tam v podstatě souhlasím, to jsou věci, který se dají naučit cvikem. Někdo to zvládne dřív, někdo později, ale naučí se to prakticky skoro každej, když tomu věnuje potřebný množství času a úsilí. Ale pokud jde o hudbu, tak to s tebou nesouhlasim. Samozřejmě, pár akordů na kytaru se naučí v podstatě každej. Jde jen o to poskládat správně prsty na struny, to je otázka cviku. Ale to ještě neznamená, že ten člověk umí hrát na kytaru. Člověk "bez talentu" může věnovat třeba celej život cvičení, ale takhle nikdy hrát nebude
    A nemusí to být ani nic tak rychlýho, on nikdy nebude hrát ani takhle
    K tomu, aby tohle člověk dokázal, je totiž, kromě obrovského množství úsilí a času, potřeba "slyšet" a "cítit". A to se zkrátka naučit nedá (ano, dá se to učením trochu zlepšit, ale opravdu jen trochu). S tím se musíš narodit, respektive to možná musíš získat během "prvních okamžiků" svého života, prostřednictvím podnětů, kterým jsi vystaven, jak psal @p1e9t9r2 o stranu dřív.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Dreamer Problém je spíš v tom, že stále chceme zvyšovat počet lidí s VŠ titulem, což jednak snižuje nároky na VŠ, jednak málokdo má tendenci jít se vyučit řemeslo, protože na společenském žebříčku hodně ztrácí, ačkoli dobrý řemeslník pro mě pořád bude užitečnější (i když možná bude umět z angliny maximálně hello) než absolvent některého pochybného společenskovědního programu :)
  • upraveno 16. prosince 2015
    @sfik ale vzali :D věř mi, na smažení hranolků a obracení burgerů to stačí.

    @flanker.27 no jo, ale problém je taky v nekvalitních učilištích nebo odborných školách. Z blízkého okolí vím, že například matematika a fyzika je na elektroprůmyslovce v mém okolí naprosto katastrofální, praxe samotná je pak výsměch (přenášení beden z bodu A do bodu B), přitom přímo u školy mají montovny firmy v oboru, které pak pláčou po kvalifikované síle, ale když se jim dostanou do rukou studenti, tak kašlou na to, aby si je vychovali. Když se podívám na učiliště a obory kuchař, číšník, cukrář, prodavač, kam jde většina dětí, co chtějí něco jiného než "zbytečnej" gympl nebo ekonomku, ta úroveň ...vlastně ani nevím jestli se dá o něčem takovém mluvit. Jdou si tam vyloženě pro papír, jako někteří lidé na ony společenskovědníobory, a pak je z nich maximálně nekvalifikovaná pracovní síla někde u pásu. Nechci vidět jak vypadá studium na zednické škole, jestli něco takového existuje, to bude podobná flákárna.
  • Ohledně učňáků... mám zážitek už z raného dětství. Jezdil jsem autobusem pouhé 2 zastávky do školy (na základku) spojem, kterým jezdila tehdejší "mládež" na učňák. Nikdy jsem v životě neslyšel víc sprostých slov, než během těchto tří minut. Myslím, že slovo v..e by bez konkurence vyhrálo anketu o nejskloňovanější slovo v celém autobuse. Pokud by tedy věděli, co to znamená (skloňovat). Tehdy jsem si říkal, že se budu "moc a moc" učit, abych neskončil v podobné společnosti...

    Nemám nic proti řemeslům, naopak dneska aby dobrého řemeslníka pohledal... ale proti lidské hlouposti toho mám hodně :/
  • A nie je možné vypadnúť z odbornej školy čo najskôr a vydrankať si asistenciu u nejakého už majstra a tam sa naučiť potrebné veci z prvej ruky?
  • GepetoGepeto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    p1e9t9r2 napsal(a):

    @Gepeto To je, ale u dětí zrovna hubední sluha nadávní pro toto odvětví se rozvíjí až po narození podle toho, kterým podmětům je dítě vystaveno.

    Ďalej sa rozvíjať môže, ale to nič nemení na tom, že podľa definície je v prvom rade nadanie vrodená vloha. Ak sa dieťa niečo naučí počas života, je to opak nadania a síce "achievement" (nadobudnutá schopnosť). Ak je nadanie daného dieťaťa podmienené hudobno-rytmickou inteligenciou, zase to môže byť vec vrodená.
  • GepetoGepeto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    @Jay Súhlasím, že definícia talentu môže byť v detailoch benevolentná, ale aj tak si myslím, že s dobrými technológiami by sme mohli vedieť presne určiť čo ovplyvňuje talent. To, že sa ti nedarilo na jazykovke môže byť zase nižšími výsledkami vo verbálno-lingvistickej inteligencii. U mňa je to skôr naopak, chýba mi logicko-matematická a v matematike sa strácam, ale pri jazykoch v súčasnosti mávam menší problém s pochopením určitých pravidiel, pretože keď ma angličtina začala baviť, tak som sa skôr učil technicky ako funguje než odslova-doslova pravidlá. Proste aby som nadviazal na tú debatu, nevidím žiadne Tamto sa naučí každý, na toto treba rozum. Vidím rôzne schopnosti, na ktoré treba mať rôzne predispozície a vlohy nadobudnuté, získané, vrodené... Ja sa neodvážim povedať, že by som sa ľahko naučil za kuchára, pretože aj keď sa veľmi snažím, aj keď robím všetko presne podľa návodu a opatrne, nemám v rukách cit vyformovať jedlo (cesto, záviny a pod.) tak, ako profesionálni kuchári (to, čo by som stvoril by vyzeralo ako tie Nailed it obrázky).
  • GepetoGepeto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    Ešte dodám, že "mať talent na hudbu" nemusí znamenať vedieť na čosi hrať. Mozart pokiaľ viem dokázal repordukovať počutý zvuk (nie som si však istý, či všeobecne alebo len klavírový). Táto schopnosť sama o sebe s hraním na konkrétny nástroj nemala nič (ak bola všeobecná), bola vyslovene o schopnosti ako vnímať nejakú informáciu, analyzovať ju a vyvodiť z nej výsledok. To je práve skôr tá inteligencia/genialita. A pritom zároveň nemusel byť dobrý matematik.
  • @gepeto
    Osobne si neviem predstavit, ze by som bez toho, aby som bola dobra v matematike a logike, isla do IT sektora. Algoritmy sem a tam, rychlo sa bez matematiky stratis. Robil si z nej prijmacky? Nemas z toho trochu obavy?
  • Everett_YoungEverett_Young Praise the sun
    upraveno 16. prosince 2015
    @Jay naučit se vařit jako profesionální kuchař sice můžeš i pokud bys byl naprostý antitalent, nicméně ten konečný výsledek bude spíš Babica než Pohlreich. Lépe řečeno, bude to k jídlu, ale světová úroveň to asi nebude. Protože i když dřeš jako kůň, tak pokud tam nějaké ty predispozice nejsou, tak nejlepší prostě nebudeš. Dobrým příkladem by mohlo být modelování zubů. Můžeš se to učit sebedéle, ale pokud nemáš velice dobrou prostorovou představivost, a cit pro jemnost, tak abys mohl tvarovat výrobky na setiny milimetru přesně (a k tomu ještě dobrý zrak), tak ti je veškeré učení tak nějak k ničemu.

    @Hildegarda on už mu to Hlína nějak vysvětlí :-D . Jinak zrovna logika je docela dobře pochopitelná, klasická matematika "všechno nacpi do vzorce a počítej pořád dokola jako cvičená opička" mi přijde mnohem horší. Ale i to se dá celkem dobře naučit, stačí počítat do zblbnutí pořád dokola, v prváku ještě není tolik typově odlišných příkladů, aby se to nedalo naučit (pokud si dobře pamatuji, tak lineární modely končí někde u vlastních čísel matic a kvadratických forem). Navíc z toho co jsem tak zjistil, tak z té teorie se toho nakonec moc v praxi nepoužije.
  • Ale todle zase nechápu já, proč nejsou učnáky a průmky propojené s firmama a necíli na to co je potřeba. Příklad ve městě je učnák kousek od průmyslového centra, tak proč do frasu studenti nechodí tam na praxe a firma si nevybírá studenty, které do budoucna zaměstná
  • GepetoGepeto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    @Hildegarda
    Tak základom logiky, základom množín, funkcií a relácií a algoritmom nebolo až také ťažké pochopiť (to ale považujem za naozaj základnú matematiku, navyše pokiaľ si pamätám, to všetko bolo držané na úrovni diskrétnej matematiky a to by mala byť najpodstatnejšia časť matematiky pre informatiku). Skôr proste v ťažšej matematike ako menovite 3+rozmerné priestory (afinná a euklidovská geometria) sa tam jedna definícia nabaľuje na druhú, treba ich všetky udržať naraz v hlave a s tým mám problém, to ma ani nebaví taká reťaz definícií s toľkými všeobecnými javmi. Systém lineárnych rovníc a determinant som ako-tak zvládal, pretože to bolo vyslovene bod po bode algoritmické riešenie.

    Mimochodom to je aj problém s definíciou tých inteligencií. Teraz na skúške z matematiky v informatike bola jedna zrádna úloha (myslel som, že je to challenge od prednášajúceho, ale ten sa ešte v ten deň doznal, že naozaj mu nenapadlo, že by to niekto nepochopil), s ktorou podľa jeho správy asi niektorí mali problémy. Ja som tiež najskôr nechápal, kde je chyba, no po chvíli mi to došlo. To môže byť zmysel pre výrokovú logiku, lenže ja v tom skôr vidím schopnosť určiť sémantický zmysel vety a to by malo spadať skôr do verbálno-lingvistickej inteligencie.

    @Everett_Young Lineárne mi tiež neprídu pre prax užitočné, alepri MZI sa nemôžem sťažovať. Relácie a grafy určite využijem pre svoj odbor a všeobecne tie defincie funkcie a tak mi prišli ako celkom užitočná vec. Hoci všetko sú to skôr také formálnosti.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Dreamer Obávám se, že to jsou spojené nádoby. Aby tam vůbec ještě někdo šel, musí snížit nároky, při snížených nárocích poklesne kvalita výuky...
  • AvivAviv
    upraveno 17. prosince 2015
    Řešení - hodně vyvedená propaganda řemesel. Teď ji ještě vymyslet...
  • JayJay
    upraveno 17. prosince 2015
    @Everett_Young: No, s tím vařením se tě zeptám, co k tomu požaduješ za predispozice - já začal koukat na Pohlreicha a když chci předvést nějakou extra klasu, tak hrábnu po jeho kuchařce a krok od kroku projdu celý recept a neimprovizuji, zvládnout to dobře znamená učit se od lepších (nikdo neříká,že na první pokus, ale chytneš gryf a můj creme brulee při vší skromnosti snese srovnání s tím, co mají v Imperialu)... a věř tomu, že jet podle Babicy, výsledek by byl stejně mizerný jako od něj. Když se chci patlat s vánočníma perníčkama (jako že budu), vezmu ověřený recept (webové stránky Příbramského hornického muzea) a prostě vím, že vyjdou a budou měkké po vytažení z trouby, za den i za týden (pokud tak dlouho vydrží... :o)). Na tu úroveň reprodukovat něco "již popsaného" se pílí dostane každý, ale znamená to cvičit, cvičit, cvičit. Jako něco leze člověku do hlavy lépe, něco hůře, ale drtivou většinu přervat jde, když je vůle,... když vůle není, nenaučíš se nic.
    No, školství má problémů více než dost,... a popravdě, za jeden z největších průšvihů považuji, že na učňácích je maturita - od kuchaře bych chtěl, aby uměl vařit víc než polívku z pytlíku a zase bych mu odpustil, že neumí (z hlavy) řešit kvadratické rovnice. Popravdě si myslím, že by se měla rozvíjet práce s informacema - chci to a to, najdi si jak se to řeší, udělej si domácí přípravu, přines si klidně deset papírů popisem (ala poznámky prince dvojí krve...), kde máš popsaný postup a při zkoušce mi tu vyřešíš 5 rovnic/vyrobíš creme brulee... Myslím, že enormní biflování je stále dodržovaný přežitek...
    @Darkover : Ad hudba - na úroveň, abych mohl koncertovat se samozřejmě nedostanu, na úroveň toho, abych na piáno vyťukal leitmotiv "Elišky" asi jo... ale hlavně je to o času, který tomu chci věnovat - když chodím do práce a jsem de facto "od šesti do šesti" z domu, tak si volný čas považuji a nechci ho věnovat něčemu, co mě "až tak nebaví" - ostatně podobně jako v tanci - latina, standard, country super (takže asi nějaké zásadně překážející predispozice nemám), ale když došlo na bachatu a swing (jakkoli zrovna swing rád poslouchám), tak jsem se nějak sekl s tím, že "už to je trochu moc a bych to stejně cvičil tak málo, že to není ani na udržovací úroveň"...
  • @Gepeto: A nižší verbálně-lingvistická inteligence je co? Já tvrdím, že to je primárně dané tím, že coby introvert jsem jí příliš nerozvíjel (a o to víc jsem rozvíjel představivost, takže matematicky jsem celkem na výši), protože mě to "nepřišlo zajímavé". Ve chvíli, kdy jsem anglinu potřeboval (gympl, zkouška na VŠ, odborné články, zahraniční pracovní cesty), tak jsem se dokopal a začal s tím něco dělat, a ve chvíli, kdy jsem CHTĚL (tj. začal si to užívat sledováním filmů, hraním si s titulky, čtením Ságy v originále) bych řekl, že jsem se vyšvihl na slušnou úroveň, ačkoli bych mohl tvrdit, že "nemám na jazyky talent" (a samozřejmě jsem to dříve tvrdil, ale čím dál více dospívám k názoru že to byla víceméně výmluva...). Poslední dobou, když se něco nechci učit, tak raději říkám "Nechci tomu věnovat své úsilí", podle mě je to (i ke mě samému) upřímnější.
    Ale ano, já souhlasím, že jsou "okolnosti", které tě mohou naprosto diskvalifikovat (s amputovanýma rukama na kytaru nezahraješ a srdce neodoperuješ), neříkám, že každému nevyhovuje jiné tempo učení, či že k něčemu musí "dospět sám", já říkám, že když člověk CHCE a má k tomu prostředky (čas, vhodného učitele,...), takou na nějakou rozumnou úroveň se dostane skoro v jakémkoli oboru lidského snažení (jak se jmenoval ten pořad - Hodina pravdy?... A ostatně i třeba Stardance - pokrok, který ondá předvedl Valenta byl neskutečný a ostatně třeba i "dřevěný" Schmitzer vzhledem k věku, klobouk dolů... současný Pavlásek spíše působí dojmem: Chce? Nechce! Musí? Nemusí!... tak jej celkem chápu, že to má na háku...).
  • Připojuji se k těm, kteří si myslí, že když na něco talent nemáš, tak to nejde. Právě se mrcasím se zdobením perníčků a podle toho, jak se mi klepe ruka, je jasné, že by ze mne cukrářka nebo třeba chirurg nikdy nebyli. A vzhledem k tomu, že jsem asi jediný žák, kterého kdy u nás vyhodili z lidušky pro nedostatek talentu, tak ani v hudbě mi pšenka nepokvete.
  • Já jsem zastáncem toho, že talent sice pomůže, ale neznamená to že bez něj nejde dosáhnout špičkové úrovně, bez talentu je to holt jen mnohem mnohem větší dřina, pokud by ten talentovaný člověk dřel stejně jako bez talentu, nejspíš byl o kousek lepší, ale většinou, když má někdo dáno do vínku, má tendenci na to víc kašlat a pak nemusí dosáhnout takové úrovně jako dříč. Vaření fakt není o talentu, před třemi roky jsem byla schopná připálit vodu na čaj, ale teď už zvládám jinčí dobroty :D je to hodně o praxi, talent bez vůle a bez dřiny je k ničemu. Netroufám si říct nebo hodnotit mezi špičkovými sportovci, umělci, a podobně, kdo to má oddřené a kdo má talent, myslím, že na určité úrovni se rozdíly stírají a pak rozhoduje píle. Když chci něco umět nebudu se vymlouvat, že nemám talent a prostě víc máknu :-P
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    Dreamer napsal(a):

    Netroufám si říct nebo hodnotit mezi špičkovými sportovci, umělci, a podobně, kdo to má oddřené a kdo má talent, myslím, že na určité úrovni se rozdíly stírají a pak rozhoduje píle.

    Není to sice ve špičkové úrovni (mezinárodní úroveň), ale mám kamaráda, který je dříč jako blázen, vždycky strašně makal, ale prostě nikdy nedosáhl úrovně jako člověk, co měl víc talentu.
    Já třeba taky nemám a nikdy nebudu mít dispozice na to být vrcholná kajakářka a i když jsem dřela každý den (stejně jako kamarádka, která má talent a lepší dispozice, možná i víc), tak jsem věděla, že do úplné české špičky nikdy neprorazím na rozdíl od ní.
  • @brbr Jo s těma perníčkama máš recht. Mě ten čůrek té zdobící směsy strašně zatáčí pořád a je to jak od prasete. Proto vždy nazdobím jen pár židovských hvězd pro pocit :D
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.