!!! Spoiler !!! - Teorie ve světe ASoIaF - POUZE KNIHY

upraveno 12. června 2020 v Spekulace
Po článku, pod kterým se diskutuje o 3 nejznámnějších teoriích ( Rhaegar+Lyanna = Jon; Sarella = Alleras; Ohař neni mrtvý), by se tady mohlo diskutovat o všelijakých dalších teoriích, které se obejvily a nebo stále objevují s (pomalu) postupujícím dějem.

Tady je pár dalších známých teorií:


zelenověštec Brynden = Brynden Bloodraven

Jojen byl v tom pokrmu z čarostromu, co dostal Bran na "probuzení" svých schopností

Brynden se občas vtěluje do Mormontova havrana

Aegon není Targaryen, ale Blackfyre, případně ještě k tomu je potomkem nebo alespoň příbuzným Illyria nebo Varyse

Varys je nějak pokrevně spřízněný s Targaryeny

Západozemí postihne velká epidemie Šedého lupusu, který tam zavleče (už zavlekl) Jon Connington

Brienne je potomkem Duncana Vysokého - potvrzeno GRRM v roce 2016.

Jaime je valonqar

Myrcella a Tommen zemřou ještě před smrtí Cercei, navíc už jako Lannisteři, ne Baratheonové

Euron Greyjoy si najal Muže bez tváře, aby zabil Balona a zaplatil za to dračím vejcem

roh, který dovezl Sam do Citadely a který Jon našel u Pěsti Prvních lidí je Joramunův roh zimy

Námořníkova žena z Braavosu je ve skutečnosti Tyša a její dcera je Tyrionova

Robert Strong je nemrtvý Gregor Clegane

Jeyne Westerling je těhotná, případně porodila chlapce a utekla (možná s Blackfishem, proto i ta zástava Starků), zatímco Jaimemu byla představena její mladší sestra

Septa Lemore je Ashara Dayne

Zelená Milost je Harpyje

Dany je zase plodná (event. potratila dítě, co čekala s Daariem)

Dany se nikdy nedostane do Západozemí

Dany sama někomu způsobí jednu ze zrad jí předpovězených

Rickon je na Skagosu (a stane se nakonec pánem Zimohradu)

Sansa nakonec pochopí hru o trůny a odstraní Malíčka

Olenna Tyrell se podílela na vraždě Joffreyho - bráno jako 100% na základě toho, co řekl Malíček Sanse

Jaqen H´ghar je tím tajemným Alchymistou a nyní i Patem

Syrio Forel je jedna z identit Jaqena H´ghara

Syrio Forel je/není mrtvý

Muži bez tváře způsobili konec Valyrie

Dračí ocel je/není Valyrijská ocel

mistři z Citadely zabili poslední draky a pokusí se o to znovu

Lord Manderly nechal upéct svatební koláč z mrtvých Freyů

Benjen je/není mrtvý

Benjen je/není Studenoruký - není, potvrzeno z poznámky GRRM pro editora - https://i.imgur.com/FfI1goA.jpg

Stanis není mrtvý a vyhrál bitvu u Zimohradu/ bitva se nekonala a on použil Karstarkovy havrany, aby oklamal Boltony

Jon není mrtvý - byl jen zraněn a dostane se z toho / Melissandra mu dá ohnivý polibek / bude chvíli sdílet tělo s Duchem než se vrátí do svého opraveného těla

můj osobní tip na závěr - vznik Bílých chodců je nějakým způsobem z minulosti spojen se zelenověštci (proč by jinak neútočili na čarostromy a jak by je mohl Brynden tak lehce odblokovat)

Pokud projdete Stínem(za Ašajem), tak vyjdete na sever od Zdi - tato teorie se objevila v debatě, tak ji přidávám

Tak diskutujte, co je/není pravděpodobné, případně se podělte o další a další teorie, které se vám zdají pravděpodobné...
1218219221223224243

Komentáře

  • GepetoGepeto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    Korektor Strike
  • @Beleg song of ice and fire..... Rohlik je fire, Jiny je ice..... mozno narusenie rovnovahy medzi tymito dvoma bozstvami viedlo k Dlhej noci. Jiny ozivuju mrtvoly, Pan Svetla upaluje zivych... no ktoreho by si vybral? Nieco ako jing jang, potrebujes aj ciernu aj bielu v rovnovahe, inak problem.
  • @Nevada Nedělá. Ale já ji dělám, stejně jako před vykřičníkem. Přijde mi to hezčí :-).
  • @Svetlana Mně šlo víc o to, co jsou bohové v Písni zač a zda jsou to reálné bytosti nebo jen nějaká síla (např. magie ohně) nebo čirý lidský výmysl.
    A Pán světla nikoho neupaluje, jenom jedni lidi upalují druhé.
  • Tak jsem čekal novou teorii a tady diskuze o interpunkčním znaménku :D
  • upraveno 14. června 2016
    @Beleg Tak Sedmička se nijak neprojevuje. Rohlíkovy knězi a kněžky někdy dovedou oživovat mrtvé a bude to opravdu mít co do činění s Rohlíkem, protože jiní kněží nic takového nepředvedli. Staří bohové (možná) propůjčují moc Tříoké vráně a Branovi. V Písni existuje magie a její projevy nepotřebují exaktní vysvětlení. Nepočítám s tím, že se dozvíme, jestli někteří bohové, které lidi v Písni uctívají, byli nebo jsou skutečné bytosti.
  • @svoa00 Hodně mne zaujalo, jak na kopci Božího srdce Thorosovi nefungovalo čtení v plamenech. Ta malá čarodějka (mimochodem kdo to byl - Dítě ? Kříženec ? ) mu to pak výslovně potvrdila, řekla, že na tomhle místě jeho bůh nemá moc. Co je to za boha, když je takto limitován ?
    Magii se teoreticky může naučit každý. Moc propůjčenou od boha má jen ten, koho si bůh vyvolí. Není to stejné. Ve středověku za ten rozdíl upalovalo :-).
  • Beleg napsal(a):

    @svoa00 Hodně mne zaujalo, jak na kopci Božího srdce Thorosovi nefungovalo čtení v plamenech. Ta malá čarodějka (mimochodem kdo to byl - Dítě ? Kříženec ? ) mu to pak výslovně potvrdila, řekla, že na tomhle místě jeho bůh nemá moc. Co je to za boha, když je takto limitován ?
    Magii se teoreticky může naučit každý. Moc propůjčenou od boha má jen ten, koho si bůh vyvolí. Není to stejné. Ve středověku za ten rozdíl upalovalo :-).

    Hobit... :D
    Boh, ktorý nie je mocnejší ako nejaký iný boh. Jakože hierarchie a síla posvátných míst.
    Já si nejsem jistá ani tou teorií, natož pak praxí. A jedna věc když s tou magii někdo dře jak blázen a někdo druhý ji dělá téměř nechtěně - není to trocha jak vyvolení bohem? A pak jsou tu takové věci jakože boh si vyvolí všechny, kteří ho nasledují a pak ještě někoho odvedle osvítí. Dosť sa to prelína.
  • EdemEdem GRRM jediny Boh Ice&Fire
    ja mam jednu dilemu, ktora sa tohto tyka, ako je to s vekom danych bohov, kedy zacal existoval velky Jiny a Rohlik ?
  • @Edem v momentě, kdy o nich GRRM poprvé napsal
  • @Edem Pokud je bůh bohem, tak musí existovat od počátku věků, ne :-) ? Na to jsem právě hned v tom svém prvním vstupu narážel - jestli náhodou "bohové" Písně nejsou bytosti, které se kdysi narodily, žily a zemřely...... Ono by to totiž mohlo mít svůj význam.
  • @Aviv Magie x bůh: Já prostě odlišuji sílu, kterou někdo musí poznat, pochopit, naučit se ji používat (magie) od síly, která je mu dána, byť se o to třeba vůbec nepřičiní (vyvolení bohem). Krásný příklad je Thoros a Mirri Mas Dur (už si nepamatuji, jak se to psalo).
  • NevadaNevada Co všechno neudělám pro lásku...
    upraveno 14. června 2016
    @Beleg Je to hnus ;)
    svoa00 napsal(a):

    Tak Sedmička se nijak neprojevuje. Rohlíkovy knězi a kněžky někdy dovedou oživovat mrtvé a bude to opravdu mít co do činění s Rohlíkem, protože jiní kněží nic takového nepředvedli. Staří bohové (možná) propůjčují moc Tříoké vráně a Branovi. V Písni existuje magie a její projevy nepotřebují exaktní vysvětlení. Nepočítám s tím, že se dozvíme, jestli někteří bohové, které lidi v Písni uctívají, byli nebo jsou skutečné bytosti.

    Oživovat mrtvé umějí evidentně i Jiní. A zřejmě i Qyburn.
    Osobně si myslím, že to není moc R´hllora, ale magie, kterou jeho kněží používají - ať už vědomě či nevědomě. Totéž bude nejspíš u bohů severu.
    Přičemž o údajné existenci Velkého Jiného víme (zatím) jen z podání Melisandry, potažmo rudých kněží. Nikde jinde ho nezmiňují, ani staré legendy. Připadne mi jako uměle vytvořený protipól.

  • NevadaNevada Co všechno neudělám pro lásku...
    Aviv napsal(a):


    Hobit... :D

    Ha, ha...
    Beleg napsal(a):

    Magie x bůh: Já prostě odlišuji sílu, kterou někdo musí poznat, pochopit, naučit se ji používat (magie) od síly, která je mu dána, byť se o to třeba vůbec nepřičiní (vyvolení bohem). Krásný příklad je Thoros a Mirri Mas Dur (už si nepamatuji, jak se to psalo).

    Magie je pořád magie. Je jedno, jestli je dotyčný natolik talentovaný, že ji ovládá v podstatě sám od sebe, aniž by se to musel složitě učit, nebo jestli jen projeví vlohy a někdo si ho vyhmátne a zaučí.
  • Přesně tak, rudí kněží používají krvavou magii, to nutně neznamená, že jim musí dodávat moc nějaký zdroj v podobě "vyšší" bytosti, to samé Děti lesa, ovládaly prastarou magii propojenou s přírodou, ale nečerpali ji od bohů, bohové jsou tu klasicky od toho, aby se jednoduše vysvětlilo nevysvětlitelné.
  • Já se původně nechtěl zabývat rozdílem mezi osobou ovládající magii a bohem vyvoleným, tak už napíši jen jednu větu: Ježíš určitě magii neovládal :-).
  • @Dreamer Rudí kněží používají krvavou magii? (otazník hned za textem pro Nevadu :-D ). Já to chápal tak, že krvavá magie je o oběti - něco za něco. Rudí kněží nemuseli nic obětovat, stačilo jim věřit a modlit se (viz Thoros). Že byla Mellissandra magor a upalovala, byl projev jejího fanatismu, nic víc.
  • @Beleg neřekla bych, že Melisandra je výjimka, krev používala hlavně kvůli vizím. Svět Písně je fantasy, takže magie tam patří a je bezpochyby přítomná, třeba byl Rudý bůh zakladatelem řádu a stylu magie, kterou jeho vyznavači ovládají, nemusel to být nutně chasník, co náhodou přešel přes stín do Ašaje a náhodou založil kult :anxious:
  • NevadaNevada Co všechno neudělám pro lásku...
    Beleg napsal(a):

    Já se původně nechtěl zabývat rozdílem mezi osobou ovládající magii a bohem vyvoleným, tak už napíši jen jednu větu: Ježíš určitě magii neovládal :-).

    No, ale Ježíš taky nejspíš nebyl syn Boží ;)
    Beleg napsal(a):

    Rudí kněží používají krvavou magii? (otazník hned za textem pro Nevadu :-D ).

    Ó, děkuji :)
  • Tak nevím, ale ty Bericovi poznámky o ohni, co požírá a nenecháva nic, zní hodně jako "něco za něco". Akorát si to místo fyzické krve bere z psychiky.
  • @Aviv Už si to úplně nepamatuji, ale mám za to, že ho požíraly ty pobyty v zemi mrtvých...
  • @Nevada Jo to ví jenom Marie, jak k tomu došlo :D
  • @Nevada: Aneb klasický vtip: "Víš jak naštvat typografa ?"
    @p1e9t9r2: Spíše jde o chybný překlad,... to slovo údajně může znamenat jak "panna", tak "prvorodička",... ale to jsme OT.
    @Beleg: Taky to tak chápu, na druhou stranu taky zaznělo něco jako "Zima konzervuje, oheň konzumuje" (Aemon na téma svého stáří)...
    Každopádně nečekám, že by v Písni bohové někdy byli reální, spíše jsou jakýmsi "principem". Oživení utopených, hibernovaných i vážně zraněných má do jisté míry obraz i ve skutečnosti, ale za pomoci magie to jde lépe... vztah boha a magie moc nevidím - magie existuje spíše díky magickým bytostem (draci), ale popravdě, nevím, že by draci magii využívali - představuji si je spíše jako baterii/solární panel - ano, energii (magii) udrží/vyrobí, ale aby se dala použít, potřebuješ elektromotor (kouzelníka, alchymistu, někoho informovaného o magii,... nebo alespoň o rituálech), nebo podobné udělátko...
  • upraveno 16. června 2016
    @Jay @Jay S tou magii něco na tom bude, neb jak se dráčata vylíhla, najednou se začal objevovat silnější magie (pyromaceři v králově přístavišti dokázali aplikovat postupy, které po vymření draků zanikly, nebo ti pouliční čarodějové v guartu. Spíš je zajímavé, že v hodně příbězích jsou draci právě zdroj magie (respektive bájná zvířata). Tady víme, že velká část těchto tvorů vymřela, ale za zdí jich dosud pár úřežívalo, proto by se dalo soudit že se tam vyskytovali měničiči ... atd
  • @Jay Nejsou-li bohové v Písni reální, což je samozřejmě klidně možné, mezi kým vlastně bude ta bitva, ke které se celou dobu schyluje a která se tu už odehrála před deseti tisíci lety (a kdoví kolikrát před tím) ? Pokud mezi Jinými a lidmi, Dětmi, pak by šlo o lokální konflikt omezený na Západozemí. Jak je pak možné, že pověsti o stejné válce a stejném hrdinovi existují i na vzdáleném východě, byť samozřejmě v reáliích patřičné země (konkrétně Yi-Ti) ?
  • @Beleg Příběh vyprávěný po generace, až se zanesl do místního folkloru. To je jako něco, že křesťané a židé mají příběh o potopě, ale řekové ho mají též, podobný příběh měla i sumerská kultura, taktéž se ten příběh vykytuje v několika dalších mitologiích. Války mohla být v západozemí no a po skončení války, někteří lidé cestovali jiní se stěhovali a příběh si nesli s sebou a tam kam ho zanesli zlidověl, až se stal součásti toho místa a lidé si ho vztáhli k sobě.
  • @Beleg: Přesně jak zmiňuje @p1e9t9r2 - Příběh o Potopě mě napadl taky jako příměr - popravdě nelze vyloučit, že se jednalo o tutéž povodeň a že se kočující lidé rozlezli až poté, nelze vyloučit, že se jednalo o podobně katastrofickou povodeň na více místech... Stejně tak válka s Jinými nemusela být jen jedna a jen na jednom místě - a pokud jediná byla, tak nejspíše někde v Západozemí, kde vznikla Zeď, takže je otázka, jestli všechny ostatní kultury nakonec nevznikly z pradávných uprchlíků ze Západozemí... přeci jen ty tisíce let na vybudování a pády mnoha říší bohatě stačí...
  • @p1e9t9r2 Jasně, klasika, tak by to být mohlo. Úplně s tím ale nesedí, že Ahor Ahai byl Hyrkoon, tedy z národa, který žije až za Kostmi, tedy ze sousedství Yi-Ti. No jo, bůh ví :-D.
  • @p1e9t9r2 No hele, zrovna s tou potopou - on ten příběh má zřejmě reálný základ, takže všechny vyjmenované národy si ho vypráví, protože se kdysi stal, ne protože ho převzali od Židů. Ale v principu máš samozřejmě pravdu - společnosti si přivlastňují cizí příběhy a vydávají je za vlastní.
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.