Tak možná vám spraví chuť trochu italské produkce.
Romulus
Aneb legenda o založení Říma pojetá někde na pomezí realizmu a mystiky. Na čsfd padlo přirovnání ku knihám Bernarda Cornwella, což je autor, kterého jsem ještě nečetla, takže neposoudím. Ale mohu říct že první série z 2020 se mi líbila. Druhá vyšla tohto října, ale zatím jsem se k ní nedostala.
K vidění je život v kmenovém zřízení (i malá bunka spíš na úrovni doby kamenné), přežití v divočině a osamocení, ztráta i nalézání opory v bozích, rodinná pouta, pouta ukutá v nesnázích, stezka msty, znovuzrození, politická nejistota a nějaký ten převrat a spousta kompromisu, místy až nádech řecké tragedie, ve které věštbám nelze uniknout a člověka jeho volby doženou (no a je tam jedna stylizace, která mi připomněla Oedipa). Nejsem na tu dobu odborník, ale přišlo mi, že moderní perspektiva se do seriálu nijak moc nepromítala, že takoví nějací ti lidé mohli být. Líbilo se mi, jak na jedné straně nacházím přizpusobivou prohnanost odhodlanou přežít a na druhé odvážnou přímost, na jejímž imidži si pak Řím zakládal. Zamyšlení nad tím, co dĚlá krále králem a jak jeden prodĚlá proměnu z ustrašeného ztraceného hocha, na nĚkoho jistého si svou stezkou, schopností vybudovat cosi nové. Kluci jeden druhého učí pragmatizmu a odvaze (aneb liška potkala lva a Machiavelli sa muže tetelit blahem) a zjišťují jak se chopit příležitosti a získat podporu. Je to tak trocha coming of age.
Trochu jsem se rozhodla pohnout se seriálovými resty. Dokoukala jsem třetí sérii The Orville. Ten seriál mi bude vážně chybět. A rozkoukala jsem The Man in the High Castle. Mám před sebou závěrečnou epizodu první série a furt nevím, co si o tom mám myslet. Baví mě to sledovat, ale zatím tomu pořád něco chybí, aby mě to pořádně chytlo. Jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál.
Wednesday mi doporučovali nezávisle na sobě dva lidé, mám ji v hledáčku.